2012-11-18, 18:07
Medlem
Behöver nya vinterdäck till min v70. Vad är det billigaste man kan komma undan med? Bor i Linköping om det spelar någon roll.
Citera
2012-11-18, 18:11
Medlem
Antagligen begagnade på blocket, kompletta då och antagligen plåtfälgar.

Edit: Missade att du var ute efter nya, då är väl kanske däckonline bland de billigare alternativen.
Edit igen: Finns 12 stycken monteringspartners i linköping.

Lycka till.
Senast redigerad av or99 2012-11-18 kl. 18:14.
Citera
2012-11-18, 18:30
Medlem
Hur fan kan dom ta under 500,- per däck? Serviceverkstaden sa 1250/däck. (Och ja jag har uppenbarligen noll koll, första bilen )
Citera
2012-11-18, 18:54
Medlem
jordkulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heston123
Hur fan kan dom ta under 500,- per däck? Serviceverkstaden sa 1250/däck. (Och ja jag har uppenbarligen noll koll, första bilen )
Kolla här http://www.alven-ingvarsson.se/ brukar vara bra priser..
Citera
2012-11-18, 19:00
Medlem
Är skillnad på däck och däck. Som många påpekar bör man inte köpa billiga vinterdäck då de knappast är gjorda för kall väderlek. Köpte själv en omgång Barum dubbdäck för något år sedan, inga bra däck och dom ligger väl i "medelskiktet". Undrar hur de billigaste däcken uppför sig med 2 dm blötsnö.
Citera
2012-11-18, 19:02
Medlem
sommarlovs avatar
Hur värderar du din bil, din hälsa och dina pengar.
Bra vinterdäck håller längre och kanske blir billigare än det sämre valet!
Citera
2012-11-18, 19:16
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heston123
Det mesta är billigare att köpa på postorder än i en lokal affär. Å andra sidan är det också svårare/mer omständigt att lösa eventuella problem med grejer köpta på postorder, och dom billigaste grejerna är vanligtvis av lägre kvalité med större risk för problem...

Glöm inte att däcken även behöver läggas på fälgarna och balanseras. Kostar några kronor... och har du köpt däcken på gummiverkstaden lär det vara enklare att pruta på det än om du kommer in med däck du köpt nån annanstans.

Aaaaaanyway... Många saker är helt okej och problemfritt att köpa billigt. Om bättre vinterdäck hindrar dig från att halka av vägen en enda gång kan du spara mycket mer än däcken kostade bara där - så låt inte snålheten bedra visheten.
Citera
2012-11-18, 19:25
Medlem
elektronikfreaks avatar
Lite beroende på var du bor... Skåne, Lappland eller mitt emellan - så är det bättre att köpa billiga begagnade kvalitetsdäck på fälg på Blocket eller andra begagnatsajter eller dagstidningar ÄN att köpa nya skitdäck som i tester i biltidningarna blir underkända som vinterdäck. Det finns dessvärre väldigt mycket skitdäck till superlåga priser som beter sin väldigt märkligt när tempen kryper under nollan o vägen är lika blank som en nyspolad hockeyrink.
Citera
2012-11-18, 19:59
Medlem
provocative77s avatar
Bor man på Östgötaslätten ska man inte snäla med däcken.
Att det är bra väglag söder om Sthlm är en myt som folk har odlat utan att testat.
Här är ett mindre helvete på vintern. Snöar vertikalt, tinar lite grann o sedan har man packsnö med is.
Satsa på ett bra däck är mitt råd.
Att köpa online är billigt. Men glöm inte att då ingår inte montering som kostar 150kr o uppåt.

Fick ingen rabatt när jag beställde en ny bil. Men ändå behöver jag bara slanta upp 6000kr för vinterdäck hos en ÅF för Volvo.
Kolla med Rejmes vad de ska ha för en uppsättning Continental till din V70. Kan bli billigare än du tror o det däcket är kanon här nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in