Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Vad misstänker du? Lymfom?
Kan du inte berätta lite om din sjukdomshistoria?
Jag har väldiga problem med oklara, konstiga och kraftiga feber-"attacker" som plötsligt kommer och går hela tiden.
Hela denna veckan (men det har pågått i lite över ett och ett halvt år) har jag haft hög feber utan andra symptom som tyder på vanliga sjukdomar (som hosta, nysningar och dylikt)
Detta kommer hela tiden plötsligt och försvinner ofta lika plötsligt. Ibland håller det i sig i kanske en vecka, men ibland i bara någon timma. Ibland kommer det krypande över flera timmer och ibland kommer det som en "smäll".
Jag har blivit grundligt undersökt av läkare i jakt på infektioner (ryggmärgsprov, blodprov, urinprov, MRI-röntgen och dylikt). Läkarna kunde inte konstatera annat att jag verkligen hade hög feber och en förhöjd mängd vita blodkroppar.
Ofta i samband med feber-"attackerna" får jag mest "psykiska" symptom som extrem yrsel, dubbelseende, svimningar, sluddrande tal, svårt att gå, svaghet och sådant (men som kanske kan förväntas vid feber?)
Men detta har pågått på ett tag.
Men det har börjat bli oftare nu. Förut så hände det endast när sambon hade "turen" att vara bortrest

Men nu händer det också när hon är här. Hon kan bekräfta att jag får feber. Hade drygt 39.4 i natt när jag vaknade och yrade runt. Hon har även informerat mig om att mitt närminne inte är på topp (i alla fall i samband med mina feber-"attacker")
Jag har nu börjat få väldigt ont i hela kroppen, främst i huvudet och ryggen (också i "attacker").
Så anledningen till att jag börjat undersöka riskerna för tumörer:
• Flickvännen upptäckte nyligen en stor jävla "böld" på min fot idag som absolut inte ska vara där

Den gör inte ont, men är väldigt stor, utstickande och syns tydligt. Hon säger att den verkar "flyttbar" om man trycker på den men jag vet inte. Jag har inte vågat trycka på den faktiskt.
Jag vet, det kan vara vad fan som helst men denna är ganska stor och gör inte ett dugg ont. Ungefär lika stor som en puttekula uppskattar jag, vilka ska vara relativt "stora" om jag inte minns fel.
• Det har som sagt blivit värre med tiden.
• De oförklarliga feberattackerna kanske skulle kunna vara en tumör som ligger och trycker mot hjärnans tempraturreglerande område (och kanske andra också)
Jag säger inte att det måste vara en tumör men jag vill fan gå till botten med det här. Vem vet, läkarna kanske missade min då lilla tumör i somras som kanske nu har spridit sig?
Jag är ung och frisk i vanliga fall så jag tror inte att detta är en tumör, men vafan - man börjar ju fundera

Jag finner inte många andra möjlig förklaringar.
Någon här som har någon aning?
Jag är ingen expert på cancer eller tumörer så om det finns någonting som säger emot att jag skulle ha det så skulle det vara intressant att höra också.
Att jag frågade om vita blodkroppar var för att eliminera (eller bekräfta) denna risken. Min logik säger mig att en tumör kanske bör attackeras av immunförsvaret vilket skapar fler vita blodkroppar. Men jag är ju ingen expert på medicin, så jag frågar här tills vidare!