Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag gillar inte att några ska bestämma vems land det är och vem som ska få bo där.
om jag fattar dig rätt, menar du alltså att SD vill kasta ut folk som inte har svensk bakgrund?
utveckla lite mer och kom gärna med källor (ej aftonbladet eller någon annan pk-sida).
sverige är sverige, vad är det svåra att förstå? jag tycker man inte kan kalla sig svensk ifall man har två utländska föräldrar, oavsett om båda är födda här, så är man inte etniskt svensk åtminstonde. men man kan självklart känna sig som en svensk. skulle jag varit iranier, skulle jag inte gått och kallat mig för svensk, även om jag var född här. jag skulle sagt att jag kommer ifrån Sverige men har iranskt påbrå. detta verkar dock vara en högerextrem, rasistisk, nazistisk, fascistisk, främlingsfientlig och odemokratisk åsikt, men då får det vara så.
i vilket fall, SD vill ju att de som invandrat hit ska bli en del av sverige, då menar de troligtvis inte att allt som har med islam eller deras kultur att göra ska förbjudas och införas fängelsestraff för detta, utan att något sånt inte ska anpassas till samhället. men det är fortfarande tolererat att fira t.ex ramadan med sin familj, men sverige ska inte anpassa till det, eftersom det inte tillhör vår kultur.
vem som helst får väl bo i sverige, så länge man fått tillstånd, alltså ha fötts eller invandrat hit. vistas man här illegalt, lär man med stor sannolikhet bli utkörd.