Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 19:55
  #3109
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Haha ni sitter alltså och pyntar in 80000 i månaden till det här? och han bjuder inte ens på en trött macka till dem som gör programmet åt honom....

Tror inte jättemånga i den här tråden donerar till just amk dock. Tycker det är synd att podden gått neråt sen kringlangate och mina favoriter david och nisse lämna det sjunkande fartyget.

Gillar kanske 70% av gästerna och det är skönt med något nytt varje dag när man jobbar.

Hoppas martin åker på semester snart och ger oss alla vad vi egentligen vill ha, ALBINvecka ❤️
Citera
2018-10-11, 20:19
  #3110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Håller med om dig angående varenda punkt förutom att det skulle vara något nytt. Så har AMK känns förr mig senaste 12 månaderna. Dock har jag noll intresse av callbacks och återkommande skämt.

Men rekommenderar dig onsdagen och tisdagens avsnitt, framförallt onsdagens. Dagens avsnitt var absolut nada att hänga i granen.
Citera
2018-10-12, 06:51
  #3111
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Håller med om dig angående varenda punkt förutom att det skulle vara något nytt. Så har AMK känns förr mig senaste 12 månaderna. Dock har jag noll intresse av callbacks och återkommande skämt.

Men rekommenderar dig onsdagen och tisdagens avsnitt, framförallt onsdagens. Dagens avsnitt var absolut nada att hänga i granen.
Det var lite slarvigt uttryckt av mig. Det jag menar med callbacks är typ en viss jargong liksom. Som finns mellan chatten, deltagarna, dischordchatten osv. Finns ens dischord-chatten kvar? Nog för att jag tyckte den var töntig men det var nog många där som bidrog till biljettförsäljningen.

Sonebys problem är 1. Bristen på innehåll 2. Att han tar sina lyssnare/fans/patrons för givet.


Men jag lyssnar allt som oftast, och det är roligt ibland. Men jag känner liksom ingen lust att köpa biljetter till något gig. Förut kunde jag ändå fingra på avtryckaren liksom. Men nu är det mer "meh".
Citera
2018-10-12, 21:54
  #3112
Medlem
Kusmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det var lite slarvigt uttryckt av mig. Det jag menar med callbacks är typ en viss jargong liksom. Som finns mellan chatten, deltagarna, dischordchatten osv. Finns ens dischord-chatten kvar? Nog för att jag tyckte den var töntig men det var nog många där som bidrog till biljettförsäljningen.

Sonebys problem är 1. Bristen på innehåll 2. Att han tar sina lyssnare/fans/patrons för givet.


Men jag lyssnar allt som oftast, och det är roligt ibland. Men jag känner liksom ingen lust att köpa biljetter till något gig. Förut kunde jag ändå fingra på avtryckaren liksom. Men nu är det mer "meh".


Martin kan sutta den fede

//Discord
Citera
2018-10-12, 22:34
  #3113
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Hon briljerade igår ännu mer, förstod inte att dela plus-låsta artiklar är brott mot upphovsrättslagen... Herregud vilket stolpskott, älskar i varenda ämne hon tar upp mynnar ut i en fråga då hon inte förstår ämnet själv....

Absolut, det händer - men det här är ingen tråd för att recensera deras stand up. Betalar hellre och ser en fullfjättrad show så slipper man se pinsamma kvällar på Big Ben.

Men bara för att man är bra i en pod så betyder det inte att man är bra på scen.. Se David Druid, nog Sveriges bästa på att vara en härlig stämma i radio och även fruktansvärt rolig. På scen? Komplett värdelös...

Ok. Nä, jag var inte ute efter det. Men eftersom typ 90% av gästerna är SUC så tänkte jag att det var en befogad fråga. När det gnälls i denna tråd på en gäst i AMK så verkar det mest vara på hur denne varit i podden. Vilket är helt rimligt. Men jag tänker att det är ganska stor skillnad på hur en SUC framstår i en podd (el spec AMK) jämfört med på scen. T.ex. tycker jag Daniel Sanchez är bra på scen, men ganska sopig i AMK. Tvärt om, tycker jag tex Nisse Hallberg är lysande i poddformat (helst i AMK), men numera rätt trist på scen.

Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag försöker gå och se dem varje gång de åker tillräckligt långt norrut.


Riktigt bra avsnitt idag förövrigt! Jonatan är helt fantastisk, det är alltid roligt när han drygar sig mot Martin.

Kanon!
Citera
2018-10-13, 18:22
  #3114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad har hänt med Jonathan Rollins? Är ju aldrig med längre.

Var det han som berättade att han "groped" hans kompis tjejs röv och sen skyllde på någon "random white dude"...? Varpå hans kompis spöa skiten ur den oskyldiga snubben.

Kanske därför han inte är med längre..
Citera
2018-10-13, 20:20
  #3115
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Var det han som berättade att han "groped" hans kompis tjejs röv och sen skyllde på någon "random white dude"...? Varpå hans kompis spöa skiten ur den oskyldiga snubben.

Kanske därför han inte är med längre..
Ja. Otrolig märklig anekdot, men lär nog inte vara därför han inte är med.
Citera
2018-10-15, 15:36
  #3116
Medlem
Soneby har otroligt dålig koll på juridik och hur en rättegång går till för att ha gått på rättegångar för nöjes skull och studerat juridik. Att han inte ens har koll på vad en FUP är ordentligt, eller att det sitter en sekreterare och skriver ned vad alla säger?..

Är nästintill parodiskt... Call bullshit på att han brukade gå och titta på rättegångar för nöjes skull. Aldrig hänt...
Citera
2018-10-15, 21:13
  #3117
Avstängd
biker81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Ok. Nä, jag var inte ute efter det. Men eftersom typ 90% av gästerna är SUC så tänkte jag att det var en befogad fråga. När det gnälls i denna tråd på en gäst i AMK så verkar det mest vara på hur denne varit i podden. Vilket är helt rimligt. Men jag tänker att det är ganska stor skillnad på hur en SUC framstår i en podd (el spec AMK) jämfört med på scen. T.ex. tycker jag Daniel Sanchez är bra på scen, men ganska sopig i AMK. Tvärt om, tycker jag tex Nisse Hallberg är lysande i poddformat (helst i AMK), men numera rätt trist på scen.



Kanon!


Håller helt med dig där!
Har pissat på Sanchez innan i denna tråden och känt genuint äckel mot honom, men tyckte han var riktigt bra i " släng dig i brunnen "
Nisse Hallberg däremot var riktigt kass på scen i samma program, men älskar honom i poddar.

Jag har dock inte sett någon av dessa herrar live på scen, jag fattar att det är annorlunda live.
Citera
2018-10-15, 22:21
  #3118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Håller helt med dig där!
Har pissat på Sanchez innan i denna tråden och känt genuint äckel mot honom, men tyckte han var riktigt bra i " släng dig i brunnen "
Nisse Hallberg däremot var riktigt kass på scen i samma program, men älskar honom i poddar.

Jag har dock inte sett någon av dessa herrar live på scen, jag fattar att det är annorlunda live.

Har sett Nisse två gånger och tyckte han var en av de topp 5 bästa jag har sett (iaf den andra gången)
Sanchez har jag sett en gång och han var också jäkligt bra.

Robin Berglund var dock förvånansvärt dålig
Citera
2018-10-17, 13:31
  #3119
Medlem
Rofers avatar
Någon som vet var man kan finna låten som spelades 15e oktober, någon Ahrmand eller liknande som gjort en låt om den kinesiska rapparen Pissy.
Citera
2018-10-17, 14:03
  #3120
Medlem
engis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Någon som vet var man kan finna låten som spelades 15e oktober, någon Ahrmand eller liknande som gjort en låt om den kinesiska rapparen Pissy.

https://www.patreon.com/domviktigaskorna låt 34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback