2018-05-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44

Jag gör också ett försök. MAN ÄR INTE RASIST BARA FÖR ATT MAN VILL BEHÅLLA EN ETNISK SVENSK MAJORITET I SVERIGE.

Jo.
Citera
2018-05-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Jo.

Nej, din kvinnomisshandlare.
Citera
2018-05-16, 11:20
Medlem
yooiis avatar
Kom upp idag att Kim Wall har varit tillsammans med Anton Magnusson. Hade ingen aning om det, men det var tydligen ett stående inslag i Jesper Rönnholms roade i helgen.

I samband med den diskussionen blev det också väldigt tydligt vilken elitist (på det dåliga sättet) Kim Wall är.
Citera
2018-05-16, 16:32
Medlem
sk0gens avatar
Du menar Kim W Andersson där på slutet?

Isf håller jag inte med. Det finns en yngre generation komiker som internt tror att grovt =bra. Det blir lite av en genväg för den obegåvade nybörjaren. Om man säger något grovt och ingen skrattar kan man avfärda det med att publiken ”var inte redo” eller ”förfasade sig”. Att man är tråkig föresvävat sällan dess komiker. Om någon kritiserar en av dessa kan man alltid avfärda det som ”moralism”. Så man kan fortsätta vara en obegåvad komiker i tron om att grovt alltid är liktydigt med roligt eller edgy. Det är ju andra som inte förstår att det egentligen är bra. Sandra Ilar har ju fastnat i det, liksom Gärdenfors och de runt honom. Gärdenfors skrattar ju bara nån säger ”knulla barn” och tycker det i sig är verkshöjd som räcker. Det gör det kanske om man nöjer sig med gillande från kompisar och pod-fans.
Senast redigerad av sk0gen 2018-05-16 kl. 16:34.
Citera
2018-05-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Kom upp idag att Kim Wall har varit tillsammans med Anton Magnusson. Hade ingen aning om det, men det var tydligen ett stående inslag i Jesper Rönnholms roade i helgen.

I samband med den diskussionen blev det också väldigt tydligt vilken elitist (på det dåliga sättet) Kim Wall är.

Har framgått i tidigare poddar med.

Men håller inte med dig alls, snarare så bevisade Simon återigen vilken röv han verkar vara att umgås med.
Citera
2018-05-16, 17:14
Medlem
De blev verkligen e x t r e m t butthurt över Kim W's recension. Wow, vilka känsliga små blommor de är för att själva skämta så "grovt".
Citera
2018-05-16, 21:25
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Du menar Kim W Andersson där på slutet?

Isf håller jag inte med. Det finns en yngre generation komiker som internt tror att grovt =bra. Det blir lite av en genväg för den obegåvade nybörjaren. Om man säger något grovt och ingen skrattar kan man avfärda det med att publiken ”var inte redo” eller ”förfasade sig”. Att man är tråkig föresvävat sällan dess komiker. Om någon kritiserar en av dessa kan man alltid avfärda det som ”moralism”. Så man kan fortsätta vara en obegåvad komiker i tron om att grovt alltid är liktydigt med roligt eller edgy. Det är ju andra som inte förstår att det egentligen är bra. Sandra Ilar har ju fastnat i det, liksom Gärdenfors och de runt honom. Gärdenfors skrattar ju bara nån säger ”knulla barn” och tycker det i sig är verkshöjd som räcker. Det gör det kanske om man nöjer sig med gillande från kompisar och pod-fans.
Rätt otroligt att komiker kan garva så mycket åt sådana självklara grova skämt.
Någon som drog grova skämt men som kom lite sådär från vänster var ju Arman. Han levererade precis så att det blev roligt. Simon och Sandra är bara tröttsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
De blev verkligen e x t r e m t butthurt över Kim W's recension. Wow, vilka känsliga små blommor de är för att själva skämta så "grovt".
Ja dom är så känsliga för kritik. Håller med Kim på allt.

Är så jävla less på Stand-up snacket. Det är så trist och det är alltid samma sak som gås igenom. Hur man ska bete sig i publiken, hur man förbereder sig, vilken lokal som är bäst, hur man bygger upp ett skämt, hur man löser en bombning, hur man ska ta grova skämt och konsekvenserna ut av det osv..

Jag vet det är en pod gjord av Stand-up komiker. Men dom måste väl snart själva känna att ämnet stand up är rätt urvattnat.
Saknar för övrigt gamla AMK och Anton Magnusson. Var så mycket svängigare då.
Citera
2018-05-16, 21:56
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal

Hur tänkte du då? Kims resonemang var ju idiotiskt. Samma kritik mot honom hade varit "varför släppte du ett seriealbum som jag inte tyckte var bra?". Hur ska man på roasten veta vad som kommer funka utan att prova, det är ju det som är grejen med humor. Man vet ju inte om något är roligt förens man sagt det. Funkar det så funkar det. Funkar det inte får man prova något annat. Speciellt på en roast där allt dras för första gången.

Och varför får man inte reagera på kritik bara för att man brukar dra grova skämt, vad har dom sakerna med varandra att göra?
Citera
2018-05-16, 22:32
Medlem
lisnar lite på gårdagens avsnitt nu. kunde inte hålla mig för garv när Martin insåg att han höll på att ge gratis reklam till konkurrenter. i samband med då en lyssnare tipsade om pranket mot Lundell. hur han desperat ville byta ämne så smidigt som möjligt. gulligt men effektivt hahaha
-nej fan youtube video ska vara en minut, skit i den vi pratar om annat.
-"men vänta vilka är egentligen dessa tfk"
-jag vet inte (*jo tjena*)... jag tror de gör podcast antar jag
Citera
2018-05-16, 23:00
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Rätt otroligt att komiker kan garva så mycket åt sådana självklara grova skämt.
Någon som drog grova skämt men som kom lite sådär från vänster var ju Arman. Han levererade precis så att det blev roligt. Simon och Sandra är bara tröttsamma.

Det tycks som Simon gärdenfors tycker grovt - i sig - är roligt, nästan oavsett hur skämtet är upplagt. ”Grov humor” betyder det ena något mer än säg ”rolig humor”?

Det känna lite som en win-win-grej för lata komiker. Bara de är grova får de kompisarna och ”sin publik” att skratta. Och om andra inte skrattar kan de intala sig att folk är pryda eller moralister. Så de kan inte förlora.
Citera
2018-05-16, 23:10
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Det tycks som Simon gärdenfors tycker grovt - i sig - är roligt, nästan oavsett hur skämtet är upplagt. ”Grov humor” betyder det ena något mer än säg ”rolig humor”?

Det känna lite som en win-win-grej för lata komiker. Bara de är grova får de kompisarna och ”sin publik” att skratta. Och om andra inte skrattar kan de intala sig att folk är pryda eller moralister. Så de kan inte förlora.
Dom som tycker rycka-undan-mattan-skämt är hack borde ju också tycka att dra grova skämt är hack.
Nu ska det sägas att jag tycker grova skämt är kul, men gärna inlindat i någon rolig kontext.
Men vem är jag, jag kan ju ingenting då jag inte har gått komikerutbildningen i örton år.
Citera
2018-05-16, 23:20
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Dom som tycker rycka-undan-mattan-skämt är hack borde ju också tycka att dra grova skämt är hack.
Nu ska det sägas att jag tycker grova skämt är kul, men gärna inlindat i någon rolig kontext.
Men vem är jag, jag kan ju ingenting då jag inte har gått komikerutbildningen i örton år.

Jag kan gilla helt fruktansvärt grova skäm, men jag delar inte gärdenfors elinor Svensson mfl bild att det grova i sig är roligt. Aborterade foster och barnkuknazister. Det blir lätt skriktorettes på tomgång bara.

Humorn ligger väl ofta mer i framförandet och ämnet än hur äcklig man är. Men då är jag inget fan av the aristocrats heller. Jag är rentav så gammeldags att jag ser Johan glans som en betydligt bättre komiker än nån av podkomikerna nånsin varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in