2012-11-17, 10:12
Medlem
Hej, jag är en tjej på 18 år som vill få en större rumpa.. har tränat på gym i drygt 1 år. I början fick jag träningsvärk av 200 utfall.. Nu kan jag göra 1000 utfall med vikter och det känns knappt dagen efter. Jag kör utfall, knäböj, MASSA övningar från den här sidan http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth.. kan hålla på i över en timme och göra dessa övningar med/utan vikter.. Min rumpa har blivit fastare men växer inte.. vad ska jag göra för att få en större rumpa?

1,62 lång, 57 kg och tränar ca.4 gånger i veckan varav rumpan 2 om det är till någon nytta..
Citera
2012-11-17, 10:15
Medlem
Argrashs avatar
Du kan inte få större rumpa utan att lägga på dig vikt.
Citera
2012-11-17, 10:16
Medlem
elopis avatar
Vill du att musklerna ska växa ordentligt får du se till att få i dig tillräckligt med protein och ligga på kaloriöverskott. Är övningarna för lätta kan du ju prova öka vikterna, måste ju finnas någon vikt du inte klarar av? ^^
Citera
2012-11-17, 10:20
Medlem
Gymmes avatar
Lägg gärna upp en bild så vi kan diskutera vilka övningar som passar dig bäst.
Citera
2012-11-17, 10:28
Medlem
Träna TUNGT, för att få större röv ska du lägga på dig fett eller muskler, fett vet du hur du lägger på dig, muskler bygger du inte om du kör 1000 reps....
Om du säger att du testat träna tungt så tror jag dig inte, träna tyngre träna tills du gråter om det är så viktigt att få större röv, jag personligen gillar tighta rumpor dock ;D
Citera
2012-11-17, 10:43
Medlem
Ni som säger att jag ska träna tungt, hur många reps ska jag orka göra för att bygga muskler?
Och vilka övningar tar mest i rumpan? (Vill helst undvika att få stora lår)
Borde jag ta proteinpulver? Är rätt okunnig..
Senast redigerad av bennygringsit 2012-11-17 kl. 10:46.
Citera
2012-11-17, 10:58
Medlem
Inte för att vara taskig men det märks :P
Generellt räknas väll 4-6 reps som tungt, 6-8 som mellan, 8-12 som många.
Hade kört 8-12 för att få bra kontakt med rÖva nu när du nybörjare.
Djupa knäböj (gå ner mer än 90 grader), utfall, hip thrust, är bra.

Intervaller är bra också, löp allt du har i 100-200 meter.

Generellt är de övningarna de kör i pilates pass etc skit, och övningar som tungt belastar rumpan bra, lägg på så mycket du vikt så att du exakt klarar 12 reps, inte 13!

Du behöver inte protein pulver.
Citera
2012-11-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower
Inte för att vara taskig men det märks :P
Generellt räknas väll 4-6 reps som tungt, 6-8 som mellan, 8-12 som många.
Hade kört 8-12 för att få bra kontakt med rÖva nu när du nybörjare.
Djupa knäböj (gå ner mer än 90 grader), utfall, hip thrust, är bra.

Intervaller är bra också, löp allt du har i 100-200 meter.

Generellt är de övningarna de kör i pilates pass etc skit, och övningar som tungt belastar rumpan bra, lägg på så mycket du vikt så att du exakt klarar 12 reps, inte 13!

Du behöver inte protein pulver.

Haha jag vet! Men frågar man inte så lär man sig inte
Tack så mycket för hjälpen
Citera
2012-11-17, 11:22
Medlem
Helt rätt, ut och pumpa rumpa nu!
Citera
2012-11-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Lägg gärna upp en bild så vi kan diskutera vilka övningar som passar dig bäst.

De här är en bra idé
Citera
2012-11-17, 13:35
Medlem
leksakstomtens avatar
Du skall inte träna ofta, utan träna HÅRT så du knappt kan gå, och låta musklern abyggas upp i typ 4-5 dagar tills du kör ett hårt tungt pass igen. Sikta på att ta 200 i benpress och 80 i knäböj, det är möjligt även om man är en tjej på 1.50 etc, Flertalet stora modeller tränar riktigt tung för det är DEt som ger en figurer. Denna kille, föredetta tidigare kollega till mig) har själv hjälpt mig skapa min röv, samt gemensamma väninnors rumpor, hans benprogram är riktigt grymt --> http://www.graas4real.com/2012/08/ben-och-larpass-fran-helvetet.html

Hade innan tränat alla möjliga rump + ben program, men hade aldrig känt sådan träningsvärk som detta program ger mig.
Citera
2012-11-17, 13:37
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Om du kan göra 1 000 utfall så är det dags att öka vikten. DU måste öka motståndet för att fortsätta utvecklas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in