2012-11-16, 18:59
Medlem
Trassis avatar
Jag blev uppsagd 3 veckor sen med 12 mån avgångsvedelag och är arbetsbefriad. Nu ska jag börja tänka på andra banor och prova på nåt helt nytt.....F U export, F U business, F U telecom,

Hur är det att jobba som begravningsentrebenatör? Fördelar och nackdelar?
Funderar på att knacka på Fonus dörr och kolla om de vill ha mig som praktikant par veckor....betalt får jag endå.

Jag är duktig på att ta hand om folk och administration är mitt mellannamn.....Jag har hjälpt flera av mina vänner i sorg och vet att jag blir inte påverkad av sorgen utan jag kan stödja och vara praktisk. Pengar är inte allt......
Citera
2012-11-16, 19:13
Medlem
Tänk på att du jämt måste ha medlidane och se ut som du sörjer, orkar du med det?
Citera
2012-11-16, 23:10
Medlem
Trassis avatar
Måste man verkligen vara medlidande?? Varför ska jag försörja någon man inte känner? Man vill bara ha någon som hjälper till.....
Citera
2012-11-16, 23:26
Medlem
Känner du någon i branschen? Annars kan det bli lite halvsvårt. En typisk bransch där jobben går i arv.
Citera
2012-11-18, 08:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag tror inte alls att man måste visa medlidande och se sörjande ut. Inte de begravningsentrepenörer jag haft att göra med i alla fall när anhörig dött. Det är klart att visst är det lite speciellt, men jag tror säkert att det är mycket hårdare att möta sörjande som läkare eller sjuksköterska.

Ring Fonus eller någon annan byrå i morgon! Skriv här hur det går!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in