Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du har inte särskilt höga tankar om andra människor. "...jag kan inte lyssna på dig nu, för orden som kommer ur munnen på dig är influerade av IDEOLOGI!.
Kom igen, ideologier är bara ord. Det är inte magiska trollformler eller knark. Och man måste ta människor som dom är. Inte tänka en massa åt dom och ge dom "...rätt omständigheter".

Ideologi är inte bara ord. Jag vet inte vad du menar med det. Det är mer som Zizek menar "vi gör det men vet inte om det" (även om jag inte menar precis som Zizek).

Jag vet inte vad du menar att ta människor som dem är. Om jag kan erbjuda ett perspektiv där jag säger "här är vad jag tror du kan förbättra" och "här är hur jag tror vi kan bättre förstå varandra", hur kan det karakteriseras som att jag inte har särskilt höga tankar om människor? Tvärtom tillmäter jag dem att vara en människa, en myndig människa som jag har förväntningar på, och samtidigt bjuder jag ju in dem att göra det samma för mig. Detta istället för att blockera av. Det är väl hela lyckan med SD också, för nu har vi en röst som kommer in och säger "detta är min verklighet", "det här är så jag upplevt och så jag upplever dig (mellan invandrad och svensk)". Problemet är bara att istället för att gå in och på ett motsvarande sätt säga till SD "ja men såhär är min verklighet" etc, så blockerar man samtalet genom social stigmatisering, håna, felrepresentera åsikter, hota, etc. Och du behöver inte leta längre än till denna tråden.

Förstår du lite vad jag vill komma åt? Så det är de som blockerar detta som skapar barriärer och upprätthåller en brist på förståelse mellan människor och folkgrupper. Och jag tror då att ideologin kommer in här, de "gör det men vet inte om det". Så vad jag hellre vill se här är personen, inte så som man är när man är i våldet av ideologin.

Och när man kan möta varandra på detta sättet händer det intressanta saker. Men att blockera, det får man inte ut någonting av, det blir mer motsättningar istället. Det kommer att bli sämre för diskussionen på Flashback då, det kommer inte bli bättre än ryggdunkandet utan än värre.
Citera
2012-11-19, 10:58
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Det är ju tydligt att Sjuklöverns ungdomsförbund insett vikten av att sprida opinion anonymt på nätet vilket gjort att de mobiliserat sig och lägger ner oerhört mycket tid på att kasta sand i SD-trådar. Se bara på de som är reggade från sensommaren och som har 1000-1500 inlägg.
Genom sig själv känner man andra, eller hur går talesättet nu igen? Bara för att ni sd:are organiserar trollkampanjer mot alla kommentarsfält och på Flashback så innebär det inte att alla andra gör likadant.
Citera
2012-11-19, 14:45
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Genom sig själv känner man andra, eller hur går talesättet nu igen? Bara för att ni sd:are organiserar trollkampanjer mot alla kommentarsfält och på Flashback så innebär det inte att alla andra gör likadant.

Det frodas fler SD-troll ju mer resten av det politiska spektrumet skyr den offentliga debatten. Men personligen tycker jag att det är bra och kul att de tar internetdebatten, men det blir rätt tröttsamt när de även på nätet fortsätter dra sina inövade floskler, de vi redan hört otal gånger. Det leder bara till ytterliggare stöd för SD av osäkra väljare, då man uppfattar det som att de skjuter med lös ammunition.

För att diskussionen ska ha rim och reson måste båda parter erkänna att invandringen (så här långt) är mer av ett samhällsproblem, än en investering för Sverige. Men detta verkar strida mot PK-iternas natur. Därför blir det bara ytterliggare fler sandlådedebatter.
Citera
2012-11-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyPlanet
Metro angående Ungdom Mot Rasism i Borås som försökte bemöta oss rasistiska flashbackare med infantila argument (http://i50.tinypic.com/1rxkd1.jpg). Så det här är inget påhitt.

Haha gillar sista grejen dom svarar på. Jag tror de förväxlat FB's "rasister" med vänsterfolk.
Citera
2012-11-24, 12:20
Medlem
Detta är en oroande utveckling jag sett under lång tid; https://www.flashback.org/t1619003 . Dessvärre blev jag i stort sett förnedrad för att komma med denna observation, tycka vad man vill om att det händer - men händer gör det och har gjort det under en längre tid. Kvalitén på forumet har sjunkit rejält.
Citera
2012-11-24, 12:51
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Detta är en oroande utveckling jag sett under lång tid; https://www.flashback.org/t1619003 . Dessvärre blev jag i stort sett förnedrad för att komma med denna observation, tycka vad man vill om att det händer - men händer gör det och har gjort det under en längre tid. Kvalitén på forumet har sjunkit rejält.

Och det på grund av ett gäng "anti-vita" bland den ENORMT stora massan av icke svart/bruna/gula osv. Måste vara jobbigt att sitta dagarna in och ut i I&I och hata.
Senast redigerad av mr.demon 2012-11-24 kl. 12:58.
Citera
2012-11-24, 13:34
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Haha gillar sista grejen dom svarar på. Jag tror de förväxlat FB's "rasister" med vänsterfolk.

Nej, jag tror inte att de har förväxlat. De beskriver FB-rassar ganska bra.
Citera
2012-11-24, 14:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan

Ja, i alla fall "fb-rasisten" så att säga. Det vill säga människor som i skydd av FBs anonymitet skriker ut sin avsky. Den sortens människa som är rasist för att han "inte gillar babbar" men inte riktigt vet om det. Men den sortens människor finns det ju inom alla ismer.
Citera
2012-11-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan

Lustigt att just det där ska komma från dig.
Citera
2012-11-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Och det på grund av ett gäng "anti-vita" bland den ENORMT stora massan av icke svart/bruna/gula osv. Måste vara jobbigt att sitta dagarna in och ut i I&I och hata.
Inte för att det är särskilt relevant, men jag har aldrig skrivit i I&I.
Citera
2012-11-25, 04:12
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men att du betraktar dom som "i ideologins våld utan att de vet om det" är tamejfan bara skrämmande.
Det är precis så idioterna som ropar PK resonerar.
Citera
2012-11-25, 09:15
Medlem
Detta har jag sagt men ingen verkar bry sig, kommunisterna har tagit över flashback och dragit ner det i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in