Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-16, 22:29
Medlem
William Hainess avatar
"Alla användare håller inte med mig, buhu."

Väx upp.
Citera
2012-11-16, 23:34
Medlem
OfficeSlaves avatar
Är man ute efter åsiktshegemoni är Flashback knappast det mest optimala diskussionsforumet för det. Det finns flera mindre sekteristiska runkhörnor på andra håll på internet till TS och övriga anonyma rasisters förfogande om det ej passar.
Citera
2012-11-17, 20:02
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Låter ju utmärkt, då kanske ryggdunket i dessa forum mildras en aning.
Citera
2012-11-17, 20:16
Medlem
Ogdens avatar
Så bra, då blir det ju diskussion på diskussionsforumet Flashback.
Citera
2012-11-17, 21:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Time is on our side, yes it is...

Det sker en ''normalisering'' på Flashback av åsikter. Från underground till mainstream... Get used to it.
Citera
2012-11-18, 00:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Och paradoxalt nog har tillströmningen av sverigedemokrater bidragit till "normaliseringen". SD-nissarna brukar inte vara några fans av undergroundkultur generellt. Alla som vill diskutera knark eller kinky sex vet vad jag pratar om. Och hur jobbigt det faktiskt börjat bli med allt moralkake-spammande i trådarna från människor som inte är intresserade av knark eller kinky sex men som ändå av någon anledning måste gå in i trådarna och läsa. Och läser man deras posthistorik så är det i I&I som är aktiva normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Time is on our side, yes it is...

Det sker en ''normalisering'' på Flashback av åsikter. Från underground till mainstream... Get used to it.
Citera
2012-11-18, 01:02
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och paradoxalt nog har tillströmningen av sverigedemokrater bidragit till "normaliseringen". SD-nissarna brukar inte vara några fans av undergroundkultur generellt. Alla som vill diskutera knark eller kinky sex vet vad jag pratar om. Och hur jobbigt det faktiskt börjat bli med allt moralkake-spammande i trådarna från människor som inte är intresserade av knark eller kinky sex men som ändå av någon anledning måste gå in i trådarna och läsa. Och läser man deras posthistorik så är det i I&I som är aktiva normalt.

Nu kan jag väl tycka att man får tåla även "skitnödiga moralister", charmen med forumet tycker jag är just att det finns folk från alla olika läger. Visst kan man bli irriterad ibland, men huvudsaken är väl att debatten drivs framåt?

Men visst, det finns även en del debattdödare som är mer intresserade av att predika sina sanningar istället för att diskutera.
Citera
2012-11-18, 02:08
Medlem
OneUps avatar
Det visar (även om jag inte har märkt av någon skillnad) på att Flashback (här menat främst Politik och I&I) förhoppningsvis utvecklas till något annat än ett jävla ryggdunkarforum där majoriteten är invandringskritiska eller värre, och det är det sistnämnda som är majoriteten.

Eftersom ni "diskuterar" på ett extremt sätt är det logiskt att motpolen också gör det. Om inte motståndarna är lika extrema så verkar det som att de inte är lika hängivna. Det är ni som drar ner debatten på en låg nivå (t ex ord som anti-vit, PK mm) och motståndarna hänger bara på (därav ord som "rasist pack") eftersom det är det klimatet som råder. T ex så hatar jag själv generaliseringar, men eftersom ni gör det så enkelt för er så hänger jag på.

Flashback har aldrig menat att vara ett tillhåll för bara er, tyvärr är det lätt att få det intrycket vilket nog avskräcker många och det kommer alltså förhoppningsvis att förändras.

EDIT: Det fetmarkerade i din frågeställning är ytterligare ett bevis på den låga nivån. Du undrar varifrån de kommer vilket visar på en dålig retorik där det verkar som om det är en organiserad attack av nåt slag, och därmed inte vanliga människor som uttrycker sina tankar (jmf med new agearna o dyl som ser VoFare i varje buske). En vettigare fråga hade varit varför det sker mer kritik nu. Att de kommer just nu kan ju lätt förklaras med att SD har fått mer och mer uppmärksamhet.
Senast redigerad av OneUp 2012-11-18 kl. 02:26.
Citera
2012-11-18, 07:23
Medlem
Sockerboats avatar
Jag håller verkligen med i din iakttagelse. Se bara på forumet Politik - Utrikes vilket nuförtiden nästan kan liknas vid kommentarsfältet på en Aftonhoran artikel. Den politiska korrektheten dominerar stort i den forum-delen vilket resulterar i att det är ganska dött där med samma PK-skribenter som spammar varje tråd. Jag tror vi får se samma sak i de andra delarna om samma utveckling försätter, för vad finns det för användning för politisk diskussion på ett forum som flashback om de åsikter som uttrycks här ändå är de samma som i resten av medierna? Självklart är det nödvändigt med många olika vitt skilda åsikter som representeras, men jag kan verkligen inte förstå varför PK-riddare behöver flashback?

Dock förstår jag att PK-riddarnas mål är att ingen skall få uttrycka andra åsikter någonstans, inte i samhället, inte på internet, inte i sitt hem. 1984 är verklighet.
Citera
2012-11-18, 08:37
Medlem
Problemet är inte divergerande åsikter utan normalsvenneskräpet. Folk som inte vet varför de tycker som de tycker. Som är i ideologins våld utan att de vet om det. Som inte har studerat ideologin de är fångade i och inte heller andra. Det är ju det som är det trista för då får man en normalsvenne som inte vet hur att bygga ett argument, värdera ett argument eller vara originell och kreativ. Det blir som combot som jag sett ett antal inlägg av (eller resten av normalsvennarna i tråden). Nivån, den intellektuella nivån är så låg att dumheten sprider sig som ett giftmoln i trådarna.

Nej jag vill se fler människor som motsätter sig exempelvis SD, nazism eller rasism men som inte är normalsvennen. Problemet är inte anti-sd, problemet är normal-dum-svennen som inte kan producera en enda kittlande tanke utan är helt död i skallen. Däri ligger faran för diskussionsklimatet på Flashback. Givetvis finns det förbehåll mot en invasion av grå-svennarna.
Citera
2012-11-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Problemet är inte divergerande åsikter utan normalsvenneskräpet. Folk som inte vet varför de tycker som de tycker. Som är i ideologins våld utan att de vet om det. Som inte har studerat ideologin de är fångade i och inte heller andra. Det är ju det som är det trista för då får man en normalsvenne som inte vet hur att bygga ett argument, värdera ett argument eller vara originell och kreativ. Det blir som combot som jag sett ett antal inlägg av (eller resten av normalsvennarna i tråden). Nivån, den intellektuella nivån är så låg att dumheten sprider sig som ett giftmoln i trådarna.

Nej jag vill se fler människor som motsätter sig exempelvis SD, nazism eller rasism men som inte är normalsvennen. Problemet är inte anti-sd, problemet är normal-dum-svennen som inte kan producera en enda kittlande tanke utan är helt död i skallen. Däri ligger faran för diskussionsklimatet på Flashback. Givetvis finns det förbehåll mot en invasion av grå-svennarna.

Du menar att nu är du imponerad av flashbackarnas stora tankeförmåga men är rädd att de kommer hit folk som inte är så bra på att argumentera och debattera som de som är här nu?
Citera
2012-11-18, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Du menar att nu är du imponerad av flashbackarnas stora tankeförmåga men är rädd att de kommer hit folk som inte är så bra på att argumentera och debattera som de som är här nu?

Jag är imponerad av mig själv och en handfull andra. Jag är inte imponerad av dig och de som är som dig.

Jag vill se anti-SD, anti-rasism, anti-nazism, etc som är originella, kreativa och intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in