2012-11-22, 20:49
Medlem
bror333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober
Ett råd i all välmening: Utgå från att SKV har koll på dig. Om du försöker mörka och blir avslöjad kan det bli jävligt.
Så det är ingen idé att försöka slingra sig ur detta, säga att man vunnit pengarna från pokersidor inom EU och att man inte beheöver skatta någonting?
För om mina bankkonton kollas så kommer det gå illa
Har nog fått in 250.000 som jag inte skattat ett öre för..
Är det 100% att de kollar bankkonton, eller bara när de gräver?
Kan man ordna avbetalning hos dom, typ ett par tusen i månaden?
Vem ska jag kontakta?
Vad händer om jag bara skiter i att betala deras pengar?
Citera
2012-11-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bror333
Så det är ingen idé att försöka slingra sig ur detta, säga att man vunnit pengarna från pokersidor inom EU och att man inte beheöver skatta någonting?
Vem ska jag kontakta?
bara låtsas som inget, om du ignorarar dem i några månader kommer de inte orka fortsätta och du kan forsätta spela och slippa betala skatt
Skit i att betala pengarna
Citera
2012-11-22, 23:05
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Vem ska jag kontakta?

I skattemål gäller omvänd bevisföring. Staten kan påstå vad som helst ( i princip ) och du måste bevisa att det INTE är så.

Vad som händer om du skiter i det är att skatteverket inte kommer att "ignorera det". Det kommer att gå till kronofogden med allt vad det innebär.
Ja, man kan få avbetalningsplaner mot skatteverket. Naturligvis tillkommer ränta och så vidare.
Citera
2012-11-23, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
I skattemål gäller omvänd bevisföring. Staten kan påstå vad som helst ( i princip ) och du måste bevisa att det INTE är så.

Vad som händer om du skiter i det är att skatteverket inte kommer att "ignorera det". Det kommer att gå till kronofogden med allt vad det innebär.
Ja, man kan få avbetalningsplaner mot skatteverket. Naturligvis tillkommer ränta och så vidare.
du bara överdriver. det är inget att oroa sig för TS, bara kör på.
Citera
2012-11-23, 06:24
Medlem
Citat:
Vem ska jag kontakta?

Om det nu är så att du har "vunnit" 250kkr på poker och skatteverket har gjort bedömningen att du har tjänat 100kkr så kanske du har kommit lindrigt undan. Det finns ingen garanti för att de inte kommer att gräva upp mer spelvinster, men betalar du så kanske du har en liten chans att det stannar vid 40kkr.

Om du nu har bott hemma, vunnit 250kkr och inte skattat ett öre, hur kommer det sig att du inte har ynka 40kkr kvar?
Citera
2012-11-23, 07:43
Medlem
Conceptions avatar
Lyssna i varje fall inte på idioten Arcanii. Han vill att det ska gå illa för dig.

Du ska nog vara glad om det bara gäller 40kkr.

Kom ihåg att ALL inkomst skall tas med i deklarationen så att bara skita i den är dumt. Det är alltid bäst att ha en dialog med myndigheter.
Senast redigerad av Conception 2012-11-23 kl. 07:47.
Citera
2012-11-23, 09:15
Medlem
Läs/diskutera mer här istället: http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/68005-skatteverket-p-krigsstigen.html
Citera
2012-11-23, 12:17
Medlem
Vet inte varför ni skriver att TS har blivit sköntaxerad för?
Schablonbeloppet för sköntaxering ligger dessutom på runt 180 000kr/år

Skatteverket har ju uppenbarligen upptäckt att han har vunnit pengar på skattepliktiga pokersidor (Pokerstars?) och vill ha in pengarna.
Citera
2012-11-23, 21:38
Medlem
bror333s avatar
Tack för svaren allihopa, det uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vet inte varför ni skriver att TS har blivit sköntaxerad för?
Schablonbeloppet för sköntaxering ligger dessutom på runt 180 000kr/år

Skatteverket har ju uppenbarligen upptäckt att han har vunnit pengar på skattepliktiga pokersidor (Pokerstars?) och vill ha in pengarna.
Men var fick de summan 100k ifrån då?
Det var 100.000 på pricken, verkar som de bara kom på den summan.
Ni rekommenderar alltså att jag tar kontakt med SKV och försöker reda ut det här och betala dessa 40k, än att försöka mörka det hela?

Det är i såna situationer man uppskattar medlemmarna på Flashback kunskap överallt!
Tack igen!
Citera
2012-11-24, 10:17
Medlem
Antagligen är det väl ett övervägande om skönstaxering du fått.

Skatten på 100 i inkomst är inte 40%, däremot betalar du skattetillägg på 40% av den skatt som det blir av din inkomst på 100. Om du inte gör något får du ett beslut hem i brevlådan och övervägandet fastställs. Du får sedan ett inbetalningskort. Betalar du inte går det till KFM relativt snabbt.

Om du tycker att övervägandet är fel skall du ju givetvis höra av dig till handläggaren och förklara din ståndpunkt.
Citera
2012-11-24, 10:34
Medlem
Citat:
Tack för svaren allihopa, det uppskattas!

Men var fick de summan 100k ifrån då?
Det var 100.000 på pricken, verkar som de bara kom på den summan.
Ni rekommenderar alltså att jag tar kontakt med SKV och försöker reda ut det här och betala dessa 40k, än att försöka mörka det hela?

Det är i såna situationer man uppskattar medlemmarna på Flashback kunskap överallt!
Tack igen!

De har väl uppskattat dina vinster till ca 100k. Hur de har kommit fram till den siffran får du fråga dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in