Knappt 120 på dagen och 160 på natten, asså bara 40 kr mer. Fyfan vilket skit, jobbar fan inte natt då.
Som tidningsbud så fick man typ 7 kronor i timmer som nattOB Hade runt 117 i grundlön.
Inom vården (utbildad undersköterska) så hade jag 105 dagtid och 30-35 kronor extra i nattOB
Mellan 22.00 och 06.00 bör man ha 100% OB annas skulle jag inte jobba natt. 160 kr för nattskift är inte tillräckligt bra för att jag skulle ta de skiften.
Knappt 120 på dagen och 160 på natten, asså bara 40 kr mer. Fyfan vilket skit, jobbar fan inte natt då.
Det är ändå circa 7.000kr extra per månad, huruvida det är värt det eller inte är upp till dig att avgöra. Dessutom bör du kanske söka dig till en annan bransch om du känner att lönen är för låg, vårdyrket är inte direkt välkänt för sina goda arbetsförhållanden och fantastiska löner...Man får generellt väldigt låg OB-ersättning inom yrken som måste hålla igång 24/7 för att samhället ska fungera.
Som så många andra säger, kolla ditt kollektivavtal.
Där kan det även regleras arbetstidsförkortningar som finns i vissa branscher.
Där det står att du som nattarbetare bara skall jobba tex 130 timmar per månad. Istället för 160 timmar som dagtidarna gör.
IAlalfall 250 sek. Det ær slitsamt i længden och troligtvis inte helt sunt. Men utan utbildning och i vården går det inte att komma så høgt. JAg tjænar ca 250-260 Nok/h i norge, men ær utbildad...
ed: ca 306 sek blir det. Plus nåt annat extra tillægg på några kronor. Exklusive semesterersættning så klart. Det ær væl okej...
Senast redigerad av utan.att.stanna 2012-11-17 kl. 06:02.
Vad folk gnäller om att man ska ha så jävla mycket betalt för att jobba natt, ett nattjobb på äldreboende innebär sällan speciellt mycke jobb, du kanske måste torka ett golv och sen sitta med din laptop och nöta serier eller spela onlinepoker i 7 timmar, rätt ok att ha 160kr timmen för det outbildad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!