• 5
  • 6
2012-11-29, 01:28
Medlem
steven88s avatar
han ljuger garanterat
Citera
2012-11-30, 23:31
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Vilket är det som du menar skulle öka sannolikheten att ersättningen skulle bli högre, menar du den sk "försäkringen" som jag nämnde tidigare ? Ja, visst gör den det, men jag kan fortfarande inte förstå vad de skulle röra sej om för dj*vla slags försäkring, kan man försäkra sej mot att inte vilja jobba för att istället gå hemma och knarka och supa ? Måste isåfall vara någon nytt påfund som tillkommit med det eskalerande narkotikamissbruket / alkoholmissbruket hos Sveriges ungdomar...

Jag menade dels försäkringar men också andra eventuella bidrag som han kanske har
lyckats få, finns ju massa bidrag för dom som vet hur man skall utnyttja systemet tyvärr!

Men det låter ju sjukt högt ändå tycker jag.
Citera
2012-12-01, 01:20
Medlem
Låter som alla idioter som tror på allt de hört, personen i fråga, har alla tappat sin tankeförmåga?
Citera
2012-12-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Svenska medellönen ligger pa ca 25000:- Brutto, vad blir det netto, 17k?

Är ända rätt goa pengar för att inte göra ett dyft om dagarna. Tänk alla som tjänar mindre netto än nagon som är heltidssjukskriven, det maste svida en del.

Medel-lönen blir väldigt ointressant att räkna då. De som tjänar miljoner i årslön höjer upp snittet oerhört mycket. Någon form av median-värde är intressantare. Faktum är dock att vi har heltidsarbetande människor som efter skatt har runt 11 000 i månaden
Citera
2012-12-05, 11:31
Medlem
Babyface.theorys avatar
Med garantibeloppet i sjukersättning plus en hyra på 5000kr (maxbelopp för bostadstillägg) blir det ganska exakt 12,000 ut i månaden.
Citera
2012-12-06, 12:56
Medlem
Citat:

Jag har därför tidigare här under dagen tagit reda på lite mer fakta om huvudpersonen som jag talar om här i tråden ( detta b.la för att förvissa mej om att jag inte av oaktsamhet far med osanningar här på FB men även eftersom flertalet oseriösa meddebattörer i denna tråd försöker smutskasta mej och sänka sej till personangrepp ) och dennes privatekonomi för att styrka att jag inte har startat denna tråd för att ljuga eller driva med andra debattörer.

Jag har dels pratat med ett par personer som känner honom ganska bra, och de kunde bekräfta det jag har tagit upp i den här tråden, så jodå, han har i runda slängar den summa som jag har nämnt tidigare här i tråden ( ca 12000-14000 kr / mån "rent" )

Det vore som sagt bättre om du begärde att få hans deklaration från skatteverket istället för att förlita dig på andrahandskällor.
Citera
2012-12-07, 05:00
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det vore som sagt bättre om du begärde att få hans deklaration från skatteverket istället för att förlita dig på andrahandskällor.

Den går att ordna ! Det skall inte vara allt för svårt att fixa, eller urdrag ur taxeringskalendern !!
Citera
2012-12-07, 13:52
Medlem
Citat:
Den går att ordna ! Det skall inte vara allt för svårt att fixa, eller urdrag ur taxeringskalendern !!

Kolla deklarationen istället. I taxeringskalendern finns han förmodligen inte med och där kan du varken se hur stora försäkringsutbetalningarna är, ränteavdrag mm.
Citera
2012-12-07, 15:48
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOMEONE66
Man kan har tecknat en försäkring om man har adhd eller add , hans föräldrar kan har tecknat en barnförsäkring, och sedan om han får ett funktionshinder så kan man får ut pengar pga av det. och att han har blivit undersökt av en läkare och att han har papper på det.
Nej, neuropsykiatiska handikapp är undantagna från barnförsäkringar.
Citera
2012-12-10, 23:59
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Kolla deklarationen istället. I taxeringskalendern finns han förmodligen inte med och där kan du varken se hur stora försäkringsutbetalningarna är, ränteavdrag mm.

Jag skall alltså be honom om hans deklaration ?!?! Går den att kolla upp på något annat sätt ? Det är väl en offentlig handling ?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in