2012-11-15, 02:53
Medlem
Hej! har i dagsläget en vanlig bärbar med 14" men funderar på att byta ut den mot en surfplatta. Och då alltså bara köra surfplatta för allt, men är det möjligt?

Vad jag gör med datorn idag

Surfar - Kollar film (Netflix / laddar hem via TPB) - SvtPlay - Forum - bank

Krav

Wifi, 3G, kunna ladda hem serier/filmer via bittorent klient direkt till plattan, flash!

Men största frågan överlag, kan man klara sig på bara en surfplatta idag?
Citera
2012-11-15, 03:05
Medlem
Lumias avatar
Vänta på Windows 8 surfplattorna. (om inte dem redan har lanserats?). Den fungerar precis som en dator bara att du har den som en platta istället
Citera
2012-11-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumia
Vänta på Windows 8 surfplattorna. (om inte dem redan har lanserats?). Den fungerar precis som en dator bara att du har den som en platta istället

Okej, jo det kanske är smart!

Står mellan Android / Win 8 då alltså, iPad verkar helt gå bort med tanke på Flash & nerladdning.
Citera
2012-11-15, 03:07
Medlem
harrings avatar
I dagsläget kan en surfplatta ej ersätta en dator helt, de kan göra det mesta men inte allt så förvänta dig inte att vara helt utan dator eller att det kommer fungera felfritt.
Citera
2012-11-15, 03:08
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Okej, jo det kanske är smart!

Står mellan Android / Win 8 då alltså, iPad verkar helt gå bort med tanke på Flash & nerladdning.
Från 2013 eller 2014(var ett tag sedan det publicerades) så kommer inte flash stödjas på android heller.

edit: var visst i augusti som det slutade uppdateras för android
Citera
2012-11-15, 03:14
Medlem
Lumias avatar
Finns även Windows 7 plattor men med tanke på att Windows 8 är mer baserat för surfplatta tycker jag att du väntar på den.

Sök runt lite på Windows egna surfplattor och se om du hittar något som kan vara intressant! Själv ska det införskaffas
Citera
2012-11-15, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Från 2013 eller 2014(var ett tag sedan det publicerades) så kommer inte flash stödjas på android heller.

edit: var visst i augusti som det slutade uppdateras för android

Fast sålänge APK:n är ute så kommer flash fungera. Jag gör allt det TS beskriver på min surfplatta - Android. Finns även en dedikerad app från µtorrent för att kunna tanka filmer och serier
Citera
2012-11-15, 03:21
Medlem
en platta med win 8 eller någon från Asus transformer serien tycker jag kan ersätta datorn. har själv en transformer prime och datorn används väldigt sällan
Citera
2012-11-15, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
I dagsläget kan en surfplatta ej ersätta en dator helt, de kan göra det mesta men inte allt så förvänta dig inte att vara helt utan dator eller att det kommer fungera felfritt.

Har försökt tänka på vad som inte fungerar, men har inte kommit på något?

Jag använder inga program (förutom vid nerladdning av film/serier) så det borde väl inte vara några problem?
Citera
2012-11-15, 03:26
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Har försökt tänka på vad som inte fungerar, men har inte kommit på något?

Jag använder inga program (förutom vid nerladdning av film/serier) så det borde väl inte vara några problem?
Laddar du bara ner saker så sure, säger bara att det finns en del saker den inte kommer kunna göra. Du kanske aldrig kommer stöta på dem men de finns där. Troligtvis har du släktingar/bekanta med dator så du kan låna då.
Citera
2012-11-15, 03:40
Medlem
Hej-Partys avatar
Microsoft Surface Pro som troligtvis kommer lanceras i January har ett riktigt windows 8. Dvs du kan installera exakt samma program på den som på en vanlig dator. + appar.

Tangentbordet kan du koppla bort eller sätta dit superenkelt, så blir det antingen en vanlig surfplatta eller som en surfplatta med ett vanligt tangentbord + musplatta.

Går även att koppla in en mus om man vill det.

Du kan ansluta den till en tv för att se film.

Hyfsat bra prestanda(väldigt bra om man jämnför med andra surfplattor, int så bra om man jämnför med riktiga datorer).

Om du bara surfar, kollar film m.m. och inte spelar grafikkrävande spel så skulle jag säga att den fungerar perfekt som ersättare för en dator.
Citera
2012-11-15, 03:56
Medlem
Aritocs avatar
Det största problemet jag ser är väl lagringsutrymme, en surfplatta har väldigt lite utrymme till skillnad från en dator sen om du kommer att behöva annan programvara kan det vara svårt eller omöjligt att göra det på en surfplatta som det ser ut i nuläget, men det kanske kan komma att förändras då w8 kommer på bred front för surfplattor om nu vanlig programvara är kompatibel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in