2012-11-15, 01:56
Medlem
El Capitanos avatar
Det finns en rad olika politiska kampanjer, inte minst de som media bygger upp, med Aftonbladets "gilla olika" som ett av de nyare exemplen. Men varför skulle inte vi på Flashback, kanske ihop med andra webbsidor också kunna orkestrera en egen politisk kampanj?

"Det räcker nu" är helt enkelt ett ställningstagande mot den nuvarande invandringspolitiken. Det är varken rasistiskt eller främlingsfientligt, utan bara en uppfattning om att den nuvarande invandringspolitiken är fullständigt havererad och ohållbar.

Det inte är rimligt att Sverige ska ta emot enorma mängder människor år efter år från tredje världen. Vi har varken bostäder eller arbete åt dem, tvärtom har vi stor arbetslöshet, och migrationsverket tvingas hyra varenda stugby och camping som överhuvudtaget existerar, för att fixa boenden, samtidigt som studenter och ungdomar inte kan få en första lägenhet. Är det här hållbart? Och hur kommer det se ut om fem år, eller om tio år?

Det är dags att folk säger ifrån. Det räcker nu. Och den här tråden handlar om hur vi kan strukturera upp en sådan politisk kampanj, tips, idéer och dylikt kan diskuteras, liksom utförandet.
Citera
2012-11-15, 02:15
Medlem
Skyishs avatar
Jag gillar det! Som du skrev så är det inte rasistiskt då budskapet är att vi är emot något, inte någon. Jag föreslår att det skapas en Facebook sida.
Citera
2012-11-15, 02:54
Medlem
OneUps avatar
Om det här nu mot förmodan blir stort ska även jag starta en flashbackkampanj! Den kan få heta "Nu räcker det" och där tar vi ett ställningstagande mot den nuvarande invandringsfientligheten som sölar ner både Flashback och samhället.

Finns det inte redan tillräckligt med antiinvandringskampanjer på Facebook? Inte många anhängare dock och problemet är väl att ni inte öppet vågar stå för era åsikter.
Senast redigerad av OneUp 2012-11-15 kl. 02:57.
Citera
2012-11-15, 03:08
Medlem
Samhalls avatar
Starta en grupp på facebook.
Citera
2012-11-15, 07:00
Medlem
Bra förslag, starta en sida så vi får visa vad vi tycker
Citera
2012-11-15, 07:57
Moderator
skunkensunes avatar
//Fel forum. Sedan vill jag påminna om att Flashback är ett åsiktsneutralt forum som inte tar ställning för eller emot invandring.

Politik - Inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2012-11-15, 08:08
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Sedan vill jag påminna om att Flashback är ett åsiktsneutralt forum som inte tar ställning för eller emot invandring.

Meningen är förstås inte att Flashback ska stå bakom kampanjen utan att vi diskuterar en eventuell kampanj här på forumet Flashback, lite på samma sätt som man gjorde med fotbollslaget "Flashback FC", som inte har någonting med företaget Flashback att göra.
Citera
2012-11-15, 08:17
Bannlyst
Jag är benägen att hålla med. Invandringspolitiken måste anpassas efter verkligheten.
Citera
2012-11-15, 09:00
Medlem
cdxz11s avatar
låter som en bra ide, tror nog en hel del svenskar kan skriva under på att "det räcker nu".
Citera
2012-11-15, 22:00
Medlem
Jag är inte emot invandring per se, men jag tycker att vi åtminstone kan koncentrera oss på att integrera de som är här nu (se till att de lär sig svenska, får ett jobb osv) innan vi plockar in 50 000 till per år. Jag tycker att det är lustigt att svaret på låga lärarlöner, personalbrist i vården och bostadsbrist är att fylla på landet med mer folk som inte kommer kunna bidra till välfärden inom de närmsta åren utan bara dra ner standarden ytterligare. Låt oss styra upp den här situationen så kan vi möjligtvis plocka hit fler sen, men i en takt som gör att det i alla fall finns en möjlighet till integration.

I mina ögon är politikernas brist på vilja att erkänna problemen samt medias eviga idiotförklarande av det svenska folket och saboterande av en balanserad debatt som de största problemen. Ett lysande exempel är det svar som Martin Aagård skrev till Per Brinkemo i denna debattartikel: http://www.aftonbladet.se/kultur/article15769292.ab där han försöker brunmåla Brinkemo (som i mina ögon uppenbarligen inte är främlingsfientlig) när han endast försöker att föra en nyanserad debatt i integrationsfrågan. Vidare så anklagar han Brinkemo om att ha uttalat sig om "fosterlandet" och "det är en demokratisk rättighet att vara emot invandring", av vilket åtminstone det sistnämnda knappast kan vara en uppseendeväckande åsikt i en demokrati.

Jag lovar därför härmed att varje dag försöka synliggöra medias beteende och dess möjliga konsekvenser för en (1) bekant. Jag tror att detta kommer att leda till att mina bekanta ser samma förljugna media som jag ser och sätter ned foten. Förhoppningsvis kan detta sprida sig i samhället (vilket det redan gör) och leda till att övriga partier tvingas diskutera invandring och integration så att jag slipper att rösta på SD 2014. Vilka är med mig?

P.s. Tacka gud för åsiktsfrihetens högborg, Flashback!
Senast redigerad av extragott 2012-11-15 kl. 22:03.
Citera
2012-11-15, 22:11
Medlem
Där jag bor gick förra veckan två företag i konkurs. 21 respektive 19 anställa förlorade jobben. Nu i December kommer länet ta emot nästan hundra somalier. Och dessa kallar regeringen stolt framtidens arbetare. Hur ska det gå till när allt fler blir arbetslösa.
Citera
2012-11-16, 05:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Där jag bor gick förra veckan två företag i konkurs. 21 respektive 19 anställa förlorade jobben. Nu i December kommer länet ta emot nästan hundra somalier. Och dessa kallar regeringen stolt framtidens arbetare. Hur ska det gå till när allt fler blir arbetslösa.

Ja, det är lite av kärnfrågan i den här idén om att det får räcka nu, där vi inte får svar på hur invandringen ska fungera rent praktiskt. Hur ska folk utan utbildning, som ofta har svårt med språket, kunna få arbete till exempel? Hittils har det varit ett kapitalt fiasko, och det ser inte bättre ut i övriga EU heller.

Vi har ju som bekant också flera kommuner, senast i Kronobergs län, där företrädare från alla partier säger att situationen är omöjlig, det går inte att ta emot fler av just dessa skäl. Så har inte vi väljare rätt att få svar på de här frågorna? Och rätt att få veta hur man faktiskt, på ett ekonomiskt plan, ska klara av en så stor invandring som vi faktiskt har?

Så hur ska vi i Sverige ha råd att ha människor i så stor omfattning i bidragsförsörjning om tio år eller tjugo år till exempel, om vi tar hit femtiotusen nya invandrare från tredje världen varje år. Hur ska det gå ihop? På tjugo års tid är det en miljon nya människor som ska försörjas, och då har vi inte räknat med höga födelsetal, skola o.s.v. för deras barn. Och det är ju absolut ingenting rasistiskt utan ett fullt berättigad fråga: hur ska det gå till? Hur ska vi kunna betala för det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in