2012-11-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Det som är tråkigt med modifierings tjänsten är att om du vill ha två såser tex får betala extra, använder den bara om jag ska ösa på med nått jag vet att dom vill ha extra betalt för, annars skriver jag bara i notering till pizzerian att jag vill ha röd och vit sås tex istället för kebabsås som det alltid står annars. Online pizza suger sjukligt mycket pengar från kunderna.

Det har jag faktiskt inte tänkt på att man kan göra. Jag är i regel rätt konservativ i mitt pizza ätande och beställer inte så ofta, men jag ska testa att skriva notering nästa gång och se hur de gör.
Citera
2012-11-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
VEM/VILKA äger tjänsten/företaget onlinepizza?

Citat:
OnlinePizza Norden AB är ett svenskt förmedlingsföretag av restaurangtjänster i fyra länder, Sverige, Finland, Polen och Österrike. OnlinePizza grundades 2005 i Linköping av Erik Mellström Byrenius, Ulf Engstrand och Per-Anders Bjelkstål under företaget Adapex Handelsbolag. Företaget OnlinePizza Norden AB bildades 2008 då även Dan-Raoul Castillo Rodas trätt in som bolagsman.
Det är 960 pizzerior/restauranger i 156 svenska städer som är anslutna till tjänsten, som serverar bland annat pizzor, kebab, sushi, indisk mat och asiatisk mat.
Den 2 april 2012 så blev det offentligt att det tyska snabbmatskedjan Delivery Hero har förvärvat OnlinePizza och dess dotterbolag för en summa som överstiger en kvarts miljard SEK

http://sv.wikipedia.org/wiki/OnlinePizza

Tror Delivery Hero heter mat24.se i Sverige
Citera
2012-11-15, 18:16
Medlem
DaLorDs avatar
En kvarts miljard på 3,5 år... skapligt nöjd jag skulle vara..
Citera
2012-11-15, 19:38
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Japp, var glad för fan. Du ska vara glad att du har möjlighet att ens handla toapapper, tänk på barnen i Afrika.

Jag förstår att det är ett I-landsproblem, men oavsett vill jag få pizzan från samma pizzeria jag beställer ifrån.
Annars kan alla pizzerior lika gärna byta namn till "pizzeria" och ha gemensam ekonomi.

Jag blev kontaktad av Onlinepizza som tyckte det lät otroligt märkligt.
De bad om bekräftelsenummer och namn på pizzerian så de kunde kolla närmre på det.
Har mailat uppgifterna till dem.
Citera
2012-11-15, 19:43
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askforsleep
Vad är problemet? Är du uppriktigt så dum?

Det är som att du går in på ICA och köper massa mat av god kvalitét, lite toalettpapper och ett paket marlboro på väg ut. Sen när du kommer hem så drar du bort den övre plasten och får se att du sitter med ett gäng torra jävla Euroshopper-produkter, skitpapper som slipar ner röven på dig och ett gäng plastiga jävla pall-mall cigaretter.

Men vad är problemet? Det är ju bara att vara glad!

Jag har aldrig sagt att jag är ledsen.
Men....
Köper du malborou så vill du inte ha pall-mall cigaretter.
Köper du Lambi med julmotiv så vill du inte ha euroshopperpapper.
Citera
2012-11-15, 20:21
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Men....

Precis som askforsleep skrev.
Citera
2012-11-15, 20:42
Medlem
Citat:
Men....

håller med helt och hållet, det hela är ju en Princip sak,

OT så är det stor skillnad på vissa pizzerior, skulle blivit lack även om det smakade lika om den kom från ett ställe jag inte köpt ifrån...
Citera
2012-11-15, 21:10
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Precis som askforsleep skrev.

Ja han skev så också, men undrade om jag var uppriktigt dum som reagerade.
Jag tolkar hans inlägg som att han tycker "Du låg med min fru? Vad gör det, jag får ju ligga med henne också"
Citera
2012-11-15, 21:14
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d4vid
håller med helt och hållet, det hela är ju en Princip sak,

OT så är det stor skillnad på vissa pizzerior, skulle blivit lack även om det smakade lika om den kom från ett ställe jag inte köpt ifrån...

Så jag känner också.
Var inget större fel på pizzan jag fick, tråden var mer en frågeställning kring om onlinepizza vet att det förekommer och om det ses som generellt OK att göra så.
Jag vill nämligen få det jag betalar för.
Beställer jag en pizza från en restauran så vill jag att det är deras pizza jag får, annars tar jag hellre en annan pizzeria jag får välja själv.
Citera
2012-11-15, 21:15
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Jag förstår att det är ett I-landsproblem, men oavsett vill jag få pizzan från samma pizzeria jag beställer ifrån.
Annars kan alla pizzerior lika gärna byta namn till "pizzeria" och ha gemensam ekonomi.

Jag blev kontaktad av Onlinepizza som tyckte det lät otroligt märkligt.
De bad om bekräftelsenummer och namn på pizzerian så de kunde kolla närmre på det.
Har mailat uppgifterna till dem.

Jo, jag förstår dig och håller med. Jag skojade bara tidigare.
Men som sagt, varit med om samma sak. Dock fick jag åtminstone en varm och god pizza, även om det tog 3 timmar. Tror dom samarbetar, pizzaturksen.
Citera
2012-11-15, 22:00
Medlem
EnAlbatross avatar
Ganska jävligt att dom fixar hemkörd pizza åt en trots de inte arbetar.

Då TS beställt från X trots att det är stängt samt hämtning ska de faaan inte ordna maten åt honom ändå och kompensera med hemkörning!

Fyfan! Stackars dig TS. Vilken jävla värld vi lever i där sånt kan ske.

Beställer och betalar jag för en liten kaffe vill jag inte ha en stor, blir konsumentombudsmannen bums.
Citera
2012-11-15, 22:37
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jo, jag förstår dig och håller med. Jag skojade bara tidigare.
Men som sagt, varit med om samma sak. Dock fick jag åtminstone en varm och god pizza, även om det tog 3 timmar. Tror dom samarbetar, pizzaturksen.

Fast då är problemet nästan ännu större
Eftersom onlinepizza som förmedlar tjänsten och därför är "ansvarig utgivare" inte har någon aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in