2012-11-14, 22:32
Medlem
2A4-ARKs avatar
Just idag är det inte lätt att vara Sverigedemokrat, många är bedrövade på en framgångssaga som saknade motstycke.

Det är även först nu man förstår hur det kändes för alla socialdemokrater då mediadrevet drog igång mot Juholt. Det som blev mest uppmärksammat, var han och hans fru, där svenska folket hade stått för både Juholts och hans frus bostadshyra.

Det som gjorde det än mycket svårare för Juholt att vinna tillbaka förtroendet, var att hans fru hade fifflat undan över 100.000kr av sitt dåvarande jobb.

Socialdemokraterna kunde enbart se på då opinionssiffrorna rasade ända ner till 18%(?). De bytte partiledare som yttrat ungefär åtta ord i media och de blev snabbt de största partiet, återigen.

Detta bevisar att det finns många trogna socialdemokrater, som egentligen aldrig sviker, så länge det inte finns någon minister som ger partiet skandalrubriker. Socialdemokrater som står upp för politiken som partiet bedriver och inte identifierar sig eller dömer hela partiet pga. att en(1) minister drar ner partisymbolen.

Om vi istället övergår till moderaternas lista på sparkade medarbetare, hittade jag denna lista;
http://www.dagensarena.se/innehall/hela-listan-pa-reinfeldts-sparkade-medarbetare/

Den mest skandallösa, är Sven Otto Littorin, som fick avgå pga. sexköp. (se länk)

Om Lundin-Oil-affären där Carl Bildt bla. är inblandad i, inte hade vart såpass komplex att ta till sig, hade troligtvis även Bildt fått avgå redan för länge sedan.

Vad vill jag då ha sagt med allt detta?

Jo. Denna händelse där Erik Ahlmqvist fick avgå, utspelade sig för 2,5år sedan, innan SD var med i riksdagen. Han slängde ett skimmer över hela Sverigedemokraterna.

De vill att alla människor som röstar på SD ska känna skam för att de röstar på ett rasistparti. "Nu när det t.o.m är bekräftat att de är ett gäng rasister." De vill att vi ska känna avsky för att rösta på SD i fortsättningen, eftersom de är kvinnofientliga, då Ahlmqvist använde ordet 'hora' till en kvinna i videon.

Men det är här som Ahlmqvist blir samma person som Juholt eller Sven Otto-Littorin.
Inte känner alla som röstar på moderaterna att de är halickar eller sexköpare. Inte känner alla de som röstar på Socialdemokraterna att de är skattefifflare eller har en fru som inte kan sköta sitt jobb.

Inte känner alla som röstar på Sverigedemokraterna att de är rasister, pga. att en person inom partiet inte kan sköta sig professionellt. Inte känner alla som röstar på Sverigedemokraterna att de är kvinnofientliga, pga. att en person inte kan sköta sig professionellt.

Ska man ge upp sin röst på SD för att det ev. finns fler outnämnda rasister inom partiet?
Ska alla moderater ge upp sin röst för att det kanske finns fler sexköpare inom partiloggan?
Ska alla socialdemokrater ge upp sin röst för att det kanske finns fler fifflande minsterfruar inom partiet?

Om du känner att du identifierar dig med Sverigedemokraternas politik och inte vad enskilda personer inom partiet står för. Rösta på SD.

Jag kanske låter frustrerad, det är för att jag är frustrerad. Jag är bedrövad.
Senast redigerad av 2A4-ARK 2012-11-14 kl. 22:54.
Citera
2012-11-14, 22:35
Bannlyst
Det första vi ska göra är att:
1. Rösta SD
2. Fortsätta som vi ha gjort förut

Det är därför vi ska inte visa att vi viker oss inför media.
Klarar vi dessa två steg så är vi på fötterna igen.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-14, 22:39
Medlem
UAAs avatar
Så länge SD är det enda parti i riksdagen som står för en ansvarsfull invandringspolitik så kommer jag fortsätta lägga min proteströst på SD.

En skandal likt detta är något som knuffar röster runt inom samma block. Som exempel: Hade en sosse "gjort bort sig" så hade S förlorat röster till V av anledningen att folk vill fortfarande rösta på rött styre, men vill inte förknippa sig med S längre.

Men i detta fall då? Om jag överger min röst på SD, vart skall den falla? Aldrig i livet att jag lägger det på någon av de 7, då jag anser att deras svek är så mycket större än att kalla en blatte för blatte.

Nej, detta rubbar inte min röst, och om du fortfarande vill lägga en proteströst 2014 så hade inte jag låtit detta avskräcka mig. Detta kommer blåsa över om 6 månader. Hur lång tid tar det innan den krossade välfärden blåser över?
Citera
2012-11-14, 22:46
Medlem
bomhulls avatar
jag tror många sverigedemokrater och folk i allmänhet med lite intelligens inte låter sig luras av medias skriverier.
all publicitet är bra publicitet bättre det än att man försöka låtsas att partiet inte finns
Citera
2012-11-14, 22:53
Medlem
Kingfishers avatar
Sds väljare är bergfast trogna. Har man en gång tagit det stora beslutet att rösta på dom så kommer intermezzon al Littorin betyda nada.

Ställningstagandet att rösta på partiet är så stigmatiserat att det kan liknas som att komma ut ur garderoben som bög. När de egna mentala spärrarna har passerats kommer inte journalisternas panikartade anfallskrig betyda något. Problemet ligger hos de som står och väger, särskilt kvinnor. Dock är det oundvikligt att samhällsutvecklingen kommer att driva dom i rätt riktning.
Senast redigerad av Kingfisher 2012-11-14 kl. 22:56.
Citera
2012-11-14, 22:58
Medlem
Wajis avatar
Vi får tänka om.

Om vi SD för varje gång skulle få en röst då en invandrare kallar svenska tjejer för hora eller killar respektive tjejer för svennefitta etc så har vi 5miljoner röster på mindre än 2 månader.

Jag försvarar inte Erik A uttalande då han är en en offentlig person och hade en viktig roll i SD men vi kan vara överens om att de som inte gillar SD kallar dessa personer för både det ena och det andra men det sägs det inget om.

Tror att det här rinner av fort då media försök att fälla SD står överst på listan..
Citera
2012-11-14, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
jag tror många sverigedemokrater och folk i allmänhet med lite intelligens inte låter sig luras av medias skriverier.
all publicitet är bra publicitet bättre det än att man försöka låtsas att partiet inte finns

Bara kolla vad som skrivs hos Erik Almqvist facebook.
Det är stöd-inlägg att de tycker Erik ska stå på sig och de stödjer SD.!

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-14, 23:04
Medlem
Moffegrevs avatar
Spelar ingen roll, SD kan sitta utklädda till flodhästar och runka i riksdagen, så länge de styrande öser in icke-kompatibla invandrare i massor kommer folk rösta sd.

Den dagen invandringspolitiken styrs upp tvärdör däremot sd.
Citera
2012-11-14, 23:13
Medlem
Halleluleja , jag kan bara instämma. SD 2014, viker vi oss nu är det kört för Sverige.
Citera
2012-11-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2A4-ARK
Just idag är det inte lätt att vara Sverigedemokrat, många är bedrövade på en framgångssaga som saknade motstycke.

Det är även först nu man förstår hur det kändes för alla socialdemokrater då mediadrevet drog igång mot Juholt. Det som blev mest uppmärksammat, var han och hans fru, där svenska folket hade stått för både Juholts och hans frus bostadshyra.

Det som gjorde det än mycket svårare för Juholt att vinna tillbaka förtroendet, var att hans fru hade fifflat undan över 100.000kr av sitt dåvarande jobb.

Socialdemokraterna kunde enbart se på då opinionssiffrorna rasade ända ner till 18%(?). De bytte partiledare som yttrat ungefär åtta ord i media och de blev snabbt de största partiet, återigen.

Detta bevisar att det finns många trogna socialdemokrater, som egentligen aldrig sviker, så länge det inte finns någon minister som ger partiet skandalrubriker. Socialdemokrater som står upp för politiken som partiet bedriver och inte identifierar sig eller dömer hela partiet pga. att en(1) minister drar ner partisymbolen.

Om vi istället övergår till moderaternas lista på sparkade medarbetare, hittade jag denna lista;
http://www.dagensarena.se/innehall/hela-listan-pa-reinfeldts-sparkade-medarbetare/

Den mest skandallösa, är Sven Otto Littorin, som fick avgå pga. sexköp. (se länk)

Om Lundin-Oil-affären där Carl Bildt bla. är inblandad i, inte hade vart såpass komplex att ta till sig, hade troligtvis även Bildt fått avgå redan för länge sedan.

Vad vill jag då ha sagt med allt detta?

Jo. Denna händelse där Erik Ahlmqvist fick avgå, utspelade sig för 2,5år sedan, innan SD var med i riksdagen. Han slängde ett skimmer över hela Sverigedemokraterna.

De vill att alla människor som röstar på SD ska känna skam för att de röstar på ett rasistparti. "Nu när det t.o.m är bekräftat att de är ett gäng rasister." De vill att vi ska känna avsky för att rösta på SD i fortsättningen, eftersom de är kvinnofientliga, då Ahlmqvist använde ordet 'hora' till en kvinna i videon.

Men det är här som Ahlmqvist blir samma person som Juholt eller Sven Otto-Littorin.
Inte känner alla som röstar på moderaterna att de är halickar eller sexköpare. Inte känner alla de som röstar på Socialdemokraterna att de är skattefifflare eller har en fru som inte kan sköta sitt jobb.

Inte känner alla som röstar på Sverigedemokraterna att de är rasister, pga. att en person inom partiet inte kan sköta sig professionellt. Inte känner alla som röstar på Sverigedemokraterna att de är kvinnofientliga, pga. att en person inte kan sköta sig professionellt.

Ska man ge upp sin röst på SD för att det ev. finns fler outnämnda rasister inom partiet?
Ska alla moderater ge upp sin röst för att det kanske finns fler sexköpare inom partiloggan?
Ska alla socialdemokrater ge upp sin röst för att det kanske finns fler fifflande minsterfruar inom partiet?

Om du känner att du identifierar dig med Sverigedemokraternas politik och inte vad enskilda personer inom partiet står för. Rösta på SD.

Jag kanske låter frustrerad, det är för att jag är frustrerad. Jag är bedrövad.

jag tror att SD möjligtvis haltas lite i sin utveckling men inte mer än 2-3 månader, de kommer ändå att vara 12-13% till nästa sommar, de som har sett filmklippet ser ju att han inte uttrycker sig rasistiskt, däremot uttrycker han sig opassande.

däremot att han kallade kvinnan för hora är väl det enda stora problemet, den andra snubben försökte ju sno hans mobil! och var allmänt otrevlig! så då var almqvist otrevlig tillbaks! men det var ju inte direkt rasistiskt, bara jävligt taskigt!
Citera
2012-11-14, 23:21
Medlem
zizacons avatar
Det var ju framförallt extremt väntat att det skulle komma någonting nu, eftersom media bedriver krig mot partiet. Dessutom är det gamla saker. Men det här kommer knappast påverka opinionen i någon större utsträckning. Dels därför att det är gammalt, och dels för att man handlade snabbt - Almqvist sopades kvickt bort, i enlighet med de nya reglerna. Och vad kan man mer begära?

Sedan vet vi ju att ju mer media försöker gotta sig i allt möjligt, precis som de gjorde med Breivik, desto sämre biter det på SD. SD spelar ju inte med samma regler som alla andra, alla vet att media hatar dem, och förtroendet för media är oerhört lågt överlag. i synnerhet bland de som röstar på SD. Så jag skulle vilja mena att det kan finnas en påtaglig risk att folk helt enkelt bara tolkar det här som det vanliga SD-hatet från media och således inte bryr sig så mycket om det. För om något så är ju SD det parti som alltid har någon i media som ropar rasist, eller skriver negativa saker om dem. Så är det inte för andra partier, så väljarna är förmodligen ganska luttrade, och då är det lätt att bara ta det här per autopilot, eller att det i minnet snabbt faller in i ett gytter av anti-SD kampanjer och annat som tidningarna ägnat sig åt.

Så media kan således antingen sluta skriva om det här om någon dag eller två, och då glöms det - eftersom det trots allt inte är en så enormt stor nyhet som man vill ha det till. Eller så kan media fortsätta häxjakten med artiklar och trams, vilket de lär göra: och då kommer folk ganska snabbt inse varför man röstade på partiet från början: d.v.s. det totala tabu mot invandringskritik som media har byggt upp. Liksom faktumet att man åter särbehandlar partiet över alla proportioner. För det är trots allt väldigt nära tillhands om det dras för långt att börjar tänka att såhär blir det bara för att det handlar om SD. Eller "visst Almqvist gjorde fel: men någon måtta får det väl vara".

Vidare är det ju inte direkt så att det finns något reellt val för de som faktiskt tycker att invandring är en viktig fråga. Jag menar det är inte som att byta från Moderaterna till Folkpartiet eller Sossarna till MP, utan SD har en ensam position att vilja minska invandringen, och därför står de sig också sannolikt bättre, då de reella substituten är få.

Det vore ju hemskt roligt om det fortsatte öka efter allt det här, då skulle de nog börja hoppa från fönstren på Aftonbladet. Men det blir sannolikt en liten dipp, men om ett par månader är det på samma nivåer igen, när fler kommuner vägrar ta emot invandrare, när Ullenhag gjort nya utspel, när framtida fikabrödshämtare i fler städer ska ha brölande böneutrop, när det brinner i Rosengård, och när migrationsverket desperat jagar nya bostäder för nya horder av berikare. SD har ju någonstans världens bästa valarbetare i det kaos som frodas och växer i invandringens spår.
Senast redigerad av zizacon 2012-11-14 kl. 23:24.
Citera
2012-11-14, 23:24
Medlem
Roadworkers avatar
Själv tycker jag att SD skall slopa den där nolltoleransen,
7-klövermedia skall inte styra partiet och SD skall inte låta dom göra det heller
för då har vi snart bara ett 8-klöversparti i riksdagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in