Tjenare,
Sitter idag som provanställd på ett företag, jag kommer dock få förlängt den 1:a december,
Nu är det så att jag inte riktigt är nöjd med företaget p.ga. interna stridigheter som lett till att rätt höga chefer felaktigt har fått sparken.
Jag vill inte riktigt släppa min lian tills jag har greppet om en ny om ni förstår vad jag menar.
Har sökt en tjänst på ett annat företag och kommer till 80% chans bli erbjuden jobbet, detta jobb vill jag verkligen ha men jag får först veta det om 2-3 veckor. Problemet är att jag får min fasta anställning ungefär samtidigt som jag får beskedet om den nya tjänsten, hur tycker ni jag borde gå vidare? Jag vet att den nya tjänsten måste tillsättas omgående, jag vill dock ha 2-3 månadslöner om jag säger upp mig efter att min anställning övergått till fast på min nuvarande arbetsplats. Jag vet att jag har 3 månaders uppsägningstid men vet att jag kan förhandla till mig 2 månadslöner och gå på dagen.
Hur tycker ni jag ska göra? Aldrig suttit i en sådan situation innan så vet verkligen inte vad jag ska göra.
MVH Twat sson