2012-12-28, 22:29
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Här tror jag du har rätt,alla skyddar varann,ingen vill bli förknippad med skiten Tuula
ställt till med. Jävla kärring som gjort detta mot sina egna, hennes största svek är som Mamma
och Mormor, Janne imponeras säkert inte heller av henne som särbo
.

Är det deras pengar hon misstänks ha stulit?
Citera
2012-12-28, 22:30
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmind
Vid utredning går det att granska transaktioner. Hon måste ju ha fört över eller tagit ut dem på något sätt, om nu inte alla pengar är kvar på hennes privata konton.

Nej det finns många länder med banker där den den svenska kronofogden eller rättvisan inte har tillträde.

Men visst borde man kunna hitta hur pengarna förflyttats.

Sen om hon dragit via Finland så eftersom de är med i EU så måste det finnas registrerat alternativt har hon smygit vidare till Ryssland och sedan till nåt land med ett behagligt klimat.

Sen efter cirkus 8 år (preskriptionstid ?) så kan hon återvända och kräva sin pension från Gävle Kommun
Citera
2012-12-28, 22:37
Medlem
egots avatar
misstänkta ?. har kommunen ingen koll. vare sig på pengar eller personer, nej!
slappaste polisväsendet tillsammans med uppsala. viktiga myndigheter ligger där, som är helt inavlade = inkompetenta. dåliga 'fuckin' x2 gener. goodbye.
Citera
2012-12-28, 22:38
Medlem
cheringens avatar
Jag tror att damen i fråga lever livets glada dagar någonstans i världen, pengarna finns säkert undanstoppade på säkra konton. Inte behöver hon tänka på en taskig pension framöver, som vi andra offentligt anställda

Jag vet inte, men på något vis känner jag....Lycka till Tuula
Citera
2012-12-28, 22:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova

Nej hon har försnillat uppskattningsvis 15 miljoner från kommunen och sen är det väl oklart om hon även stulit från ställen hon haft styrelseuppdrag och facket.
Citera
2012-12-28, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova

Det vet du nog att det inte är,men det är dom hon svikit mest.
Sorgen,oron,skammen och saknaden anhöriga upplever är nog inget att leka med.
Citera
2012-12-28, 22:41
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Lycka till Tuula

Jo jag håller med...

Blåsa en samling puckon med noll ekonomisk kontroll !
Citera
2012-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Nej det finns många länder med banker där den den svenska kronofogden eller rättvisan inte har tillträde.

Men visst borde man kunna hitta hur pengarna förflyttats.

Sen om hon dragit via Finland så eftersom de är med i EU så måste det finnas registrerat alternativt har hon smygit vidare till Ryssland och sedan till nåt land med ett behagligt klimat.

Sen efter cirkus 8 år (preskriptionstid ?) så kan hon återvända och kräva sin pension från Gävle Kommun

Det låter ju bra, men är det verkligen så enkelt? :-D Vad skulle det vara för banker (har du några exempel)?
Citera
2012-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Jag tror att damen i fråga lever livets glada dagar någonstans i världen, pengarna finns säkert undanstoppade på säkra konton. Inte behöver hon tänka på en taskig pension framöver, som vi andra offentligt anställda

Jag vet inte, men på något vis känner jag....Lycka till Tuula

hon lämnade ju passet hemma, vart har hon åkt utan det?
Citera
2012-12-28, 22:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavlebo87
Något som har slagit mig är att hon nog inte skulle njuta av lite ledighet lååångt ifrån alla trots att hon lyckats med detta. Nu är hon visserligen inte normalt funtad MEN vem fasiken skulle njuta över att få vara hundratals mil bort ifrån sin familj, i synnerhet hon som verkar ha levt ett normalt liv här med barn och barnbarn runtomkring sig.

Jag TROR att hennes barn vet något.... Men det är som sagt bara min egna spekulation. Hon har nog inte lämnat dem helt ovetandes...

Jag är på din linje, men en annan tanke som slagit mig är att om hon nu (vet inte om det stämmer så ta inte det för sanning nu!) har stått för renovering och bilar så har hon kanske "stillat sitt samvete" på det sätt att ungarna har det viktigaste? Och planerat flykten i förväg i den händelse hon blir påkommen?
REN spekulation och gissning från min sida.
Citera
2012-12-28, 22:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Jo det är orimligt men jag tror inte man behöver vara särskilt smart i Gävle Kommun .

Hela skolledningskontoret är ju överfullt med utbrända rektorer så de har nog inte råd med kvalificerade ekonomer . Sitter det sedan puckon i kommunledningen inkl ett superpucko som kommunalråd så är det nog lätt hänt.

Glöm inte representanten för lagens långa arm.. polischefen AKA "oj narkotika och miljoner??? "
Citera
2012-12-28, 22:46
Medlem
visst hade hon lämnat passet hemma enligt polisen?? hur långt kommer hon utan det? ja menar det är ingen juha valjakalja direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in