2013-02-18, 16:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Men det kan du ju inte göra. Du kan ju inte ändra uppfattning förstår du väl

Nej han arbetar inte aktivt

Du säger att hon har en personlighetsstörning. Hur vet du det? Har du inget förnuft eller?

Tuula har mutat sina barn menar du?

Eftersom du svarar på ALLA mina inlägg i ALLA trådar jag skriver i på ett liknande sätt som jag skrev här nu så undrar jag vad i hela friden det handlar om? Har jag trampat på en öm tå eller är du bara sugen på mig eller vad är det för nåt? Tala gärna direkt från hjärtat.
'
Nu vrider du till det igen. Jag säger att Tuula kanske har en personlighetsstörning. Det är en viss skillnad, och väsentlig sådan. Ja, Tuula kan ha tubbat sina barn till tystnad. De har ingått en slags överenskommelse kanske, om de har undrat över Tuulas inköp. Hur skulle hon annars kunna sätta guldkant på sitt liv? Hon bör ha fått frågor av de närmaste. Till slut räckte inte "spelvinster" till som svar?

Jag kan inte se att jag svarat på alla dina inlägg, i alla trådar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-02-18 kl. 16:27.
Citera
2013-02-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det var ingen artikel, det var särbon som skrivit en insändare. Jag tycker att insändaren var en slags vändpunkt i detta.

Bra att du finns och korrigerar felanvända ord. Kan hända att du hjälpt många skribenter i tråden
nu och sluta söka efter artiklar då dom istället skulle letat efter en insändare.
Så nu kanske tråden sätter fart igen, då skribenterna kan sluta söka sida upp och sida ner i varje tidning efter min gigantiska miss.

Att du tycker så har jag förstått, men själv väger den inte tungt för mig då både
Expressen och Aftonbladet kommit med liknande artiklar långt före denna insändare,
då av både barn,särbo och "vänner".
Citera
2013-02-18, 17:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Bra att du finns och korrigerar felanvända ord. Kan hända att du hjälpt många skribenter i tråden
nu och sluta söka efter artiklar då dom istället skulle letat efter en insändare.
Så nu kanske tråden sätter fart igen, då skribenterna kan sluta söka sida upp och sida ner i varje tidning efter min gigantiska miss.

Att du tycker så har jag förstått, men själv väger den inte tungt för mig då både
Expressen och Aftonbladet kommit med liknande artiklar långt före denna insändare,
då av både barn,särbo och "vänner".

Om du inte tycker att det är någon skillnad på att bli intervjuad eller att själv skriva en text kan jag inte hjälpa dig, för andra är det ganska klart att det är mer aktivt att själv vilja författa något än att svara på frågor. Det är inte en fråga om ordval här, utan om olika handlingar. Lycka till med tänkandet.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-02-18 kl. 17:06.
Citera
2013-02-18, 18:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Stämmer här med när relationen med "särbon" blev "officiell" kontra när Tuulas stöld från Gävle Kommun escalerade. För fyra/fem år sedan när de officiellt blev ett par ökade Tuula sina stölder från Borgarskolan...

Kanske fick Tuula en ny livsstil med en ny kärlek som hon finansierade med stulna pengar?
Citera
2013-02-18, 18:49
Medlem
Citat:
Kanske fick Tuula en ny livsstil med en ny kärlek som hon finansierade med stulna pengar?

En förbannat DYR kärlek i så fall.... Undrar vem man skulle betala 20 miljoner för
Citera
2013-02-18, 18:51
Bannlyst
Citat:
Om du inte tycker att det är någon skillnad på att bli intervjuad eller att själv skriva en text kan jag inte hjälpa dig, för andra är det ganska klart att det är mer aktivt att själv vilja författa något än att svara på frågor. Det är inte en fråga om ordval här, utan om olika handlingar. Lycka till med tänkandet.

Du fångar sällan upp helheten i inläggen utan fokuserar fel,
du är hal,men ändå beräknande.

Helheten är (och som länge diskuterats här i tråden) att anhöriga brukar hoppas in i det sista,
innan man gör uttalanden om att man tror självmord är det enda troliga.
Tänk noga efter vad det innebär att hon ligger under snön,under isen eller dinglar högt upp i ett träd. Skicket kroppen hittas i kommer inte vara en vacker syn ifall man nu förutsätter det
värsta som Tuulas anhöriga gör.
För det troligate är det ju inte,då enligt polis och åklagare.
Därför är hon också efterlyst och dom jobbar utifrån att hon lever.
Och statistiken säger att hon inte heller borde begå självmord oberoende om
hon spelat eller bara fifflat.

En särbo som fick umgås med fifflarTuula på helgerna väger inte så tungt oavsett
om han citeras eller själv dikterar.
Citera
2013-02-18, 18:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMisse2002
En förbannat DYR kärlek i så fall.... Undrar vem man skulle betala 20 miljoner för

Kanske blev dyrt att köpa loss särbon Janne?
Citera
2013-02-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kanske blev dyrt att köpa loss särbon Janne?

Haha Ja kanske, men jag tror snarare att hon förbisåg honom och tog med sig "hela kakan" själv, på sin vandring dit hon nu skulle. Det kanske är därför han är bitter. Han ville också ha
Citera
2013-02-18, 23:49
Medlem
praxes avatar
Någonting som jag inte sätt någon nämna i tråden är möjligheten att kärringen kan ha åkt dit på ett nigeriabrev. Det var ett antal år sedan som någon annan kvinna förskingrade stora belopp (i samma storleksordning om jag inte minns fel) från sin arbetsgivare, för att betala till bedragarna.

Hur det skulle ha slutat i att hon skriver avskedsbrev och sticker har jag dock inte en susning om, men det är ju ett alternativt spår för de som tror att hon inte spelat bort pengarna. Har allting gått till bedragare förklarar det också att hon inte levt något speciellt lyxliv heller.
Citera
2013-02-18, 23:52
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMisse2002
En 25-årig Jessica Alba. Skulle lätt satsa 20 mille för att få se dom ögonen och leendet resten av livet.

(ups, nu blev det visst OT. )
Citera
2013-02-18, 23:56
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Hur det skulle ha slutat i att hon skriver avskedsbrev och sticker har jag dock inte en susning om, men det är ju ett alternativt spår för de som tror att hon inte spelat bort pengarna. Har allting gått till bedragare förklarar det också att hon inte levt något speciellt lyxliv heller.

Nu svarar jag på mig själv, men det kanske slutade när det slutligen sjönk in att det inte skulle bli några hundratals miljoner, utan att hon istället blivit blåst. Skulle i alla fall vara makalöst att det kunnat pågå så länge, vilket det i och för sig är ändå!
Citera
2013-02-19, 00:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du fångar sällan upp helheten i inläggen utan fokuserar fel,
du är hal,men ändå beräknande.

Helheten är (och som länge diskuterats här i tråden) att anhöriga brukar hoppas in i det sista,
innan man gör uttalanden om att man tror självmord är det enda troliga.
Tänk noga efter vad det innebär att hon ligger under snön,under isen eller dinglar högt upp i ett träd. Skicket kroppen hittas i kommer inte vara en vacker syn ifall man nu förutsätter det
värsta som Tuulas anhöriga gör.
För det troligate är det ju inte,då enligt polis och åklagare.
Därför är hon också efterlyst och dom jobbar utifrån att hon lever.
Och statistiken säger att hon inte heller borde begå självmord oberoende om
hon spelat eller bara fifflat.

En särbo som fick umgås med fifflarTuula på helgerna väger inte så tungt oavsett
om han citeras eller själv dikterar.

Vadå fick umgås? Vadå inte väger tungt? Jag förstår inte alls vad du syftar på, men jag gissar att du försvarar din ståndpunkt bara. Du tycker inte att särbon är av betydelse, men då är jag av rakt motsatt uppfattning. Tuula kan ha varit ett lätt offer för honom, om hon avslöjat sin lilla "last" att pumpa pengar ut från kommunen till sina konton. I kärlek blir människor sårbara. Han börjar kräva sin del av pengarna, och när det hettar till flyr Tuula, rädd för rättvisan. Särbon håller tyst, eftersom han är insyltad. Han vill att kommunen ska få skulden, och att inget annat ska diskuteras. Min nuvarande tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in