2012-11-13, 00:55
Medlem
feedmenoss avatar
Tja, ni kanske tycker jag är lite skum men iallafall så ska jag hämta ut ett paket för första gången och vet inte riktigt hur det går till. Jag beställde en sak på nätet häromdan och paketet skall komma till närmaste mack där jag skall hämta det, men asså vad säger man liksom? Ge ett exempel. Jag är sån att jag måste veta precis hur jag ska göra före jag kan göra något alls. Tack på förhand.
2012-11-13, 00:59
Medlem
Hej!

Jag har ett paket att hämta. Så lägger du fram avin tillsammans med någon form av id.

Sen får du paketet och säger tack och adjö!

(Är tjejen snygg kan du fråga om hon tar den i 2:an)
2012-11-13, 01:02
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamwater
Hej!

Jag har ett paket att hämta. Så lägger du fram avin tillsammans med någon form av id.

Sen får du paketet och säger tack och adjö!

(Är tjejen snygg kan du fråga om hon tar den i 2:an)

tack, ett användbart och lite roligt svar
2012-11-13, 01:23
Medlem
Vifta inte med id i onödan, blir bara pinsamt om det är den sortens paket som inte kräver id.
Ta bara fram det om du blir tillfrågad.
2012-11-13, 01:30
Bannlyst
Brukar väl stå på avin om det kräver id eller ej? Läs o hämta.
2012-11-13, 01:36
Medlem
Kurtfans avatar
Om du skrev in ditt telefonnummer kommer du få ett sms med instruktioner.

Säg koden i smset till hon vid post-kontoret och om hon frågar efter legitimation så är du beredd att visa det.
2012-11-13, 07:37
Medlem
sara.nillsons avatar
men gud vad folk gör det svårt. Det står ju på avin vart det ska hämtas och att du behöver leg. Du lägger fram båda, och så får du paketet och går glatt därifrån
2012-11-13, 07:38
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Vifta inte med id i onödan, blir bara pinsamt om det är den sortens paket som inte kräver id.
Ta bara fram det om du blir tillfrågad.

varför skulle det vara pinsamt?? Har hänt mig flera gånger för några år sedan. Inga problem. Orka skämmas för sånt.
2012-11-16, 22:37
Medlem
LågOchLångsams avatar
Nej, detta har inget med Stadsplanering att göra och det finns en tråd som heter Den stora tråden om posten,brev och andra fraktsätt som man med fördel kan nyttja vid dylika frågeställningar. Använd den.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in