2013-02-22, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Jag kommer i morgon kräva chefen på stället att vi sitter i enrum och diskuterar saken. Hittills har vi stått och diskuterat inne i butiken vilket gör att man blir aningen återhållsam. Får jag bara sitta med henne själv kommer jag köra över människan totalt. LM ska få sin beskärda del, den idiot på LM som uttryckligen sagt till detta apotek att lagen inte alls har ändrats ska få ett helvete hon sent glömmer. Jag kommet driva detta till det yttersta. Ger mig aldrig.

Hade jag inte "känt" dig doktorn så hade jag nästan trott du har för mkt fritid
Citera
2013-02-22, 08:33
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Ja, det blir betydligt lättare när det inte finns vittnesmål

Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Bara att spela in på mobilen, så man har det förevigat.

Precis det som ska ske!

Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Hade jag inte "känt" dig doktorn så hade jag nästan trott du har för mkt fritid
Det har blivit en principsak och jag tänker strida tills jag får rätt. Kopplar in jurister om det ska behövas.
Citera
2013-02-22, 09:03
Medlem
Omentharths avatar
Citat:
Jag kommer i morgon kräva chefen på stället att vi sitter i enrum och diskuterar saken. Hittills har vi stått och diskuterat inne i butiken vilket gör att man blir aningen återhållsam. Får jag bara sitta med henne själv kommer jag köra över människan totalt. LM ska få sin beskärda del, den idiot på LM som uttryckligen sagt till detta apotek att lagen inte alls har ändrats ska få ett helvete hon sent glömmer. Jag kommet driva detta till det yttersta. Ger mig aldrig.
Doktorn visar hur dom ska tas, på dom bara!
Lycka till!

Köpte mina pumpar samt kanyler utan större bekymmer faktiskt, endast lite smått fundersamma miner innan hon klämde dit sin signatur på att hon sålde det men det gick vägen
Citera
2013-02-22, 09:24
Medlem
Citat:
Precis det som ska ske!

Det har blivit en principsak och jag tänker strida tills jag får rätt. Kopplar in jurister om det ska behövas.

Bra kämpat!
Citera
2013-02-22, 09:46
Medlem
Pounds avatar
Någon här som läst lagen från 1968? (1968:71)

Det står ju samma sak som idag.

"2 §*Den som driver handel med spruta eller kanyl skall iakttaga att försäljning ej sker då omständigheterna ger anledning till misstanke att varan kan komma till användning vid narkotikamissbruk. Försäljning får icke ske till den som är under tjugoett år om denne ej styrker att varan behövs för medicinskt ändamål."

Mao har det enligt den gamla lagen inte heller krävts recept. Såvida du inte var under 21.
Citera
2013-02-22, 10:30
Medlem
JFalkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Någon här som läst lagen från 1968? (1968:71)

Det står ju samma sak som idag.

"2 §*Den som driver handel med spruta eller kanyl skall iakttaga att försäljning ej sker då omständigheterna ger anledning till misstanke att varan kan komma till användning vid narkotikamissbruk. Försäljning får icke ske till den som är under tjugoett år om denne ej styrker att varan behövs för medicinskt ändamål."

Mao har det enligt den gamla lagen inte heller krävts recept. Såvida du inte var under 21.

"Problemet" här är att de kan neka dig oavsett vad du säger och så länge de hävdar att de misstänker att produkten kommer användas för illegal verksamhet så är det inte mycket du kan göra åt saken.

Så med andra ord kan Dr.Galenika gå in och ställa till ett helvete och lägga fram alla "bevis" men de kan fortfarande neka honom, sedan när han vägrar gå och blir jobbig ringer de polisen som kommer och anser att han är för stor och vips så åker han för doping.
Citera
2013-02-22, 10:51
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JFalken
"Problemet" här är att de kan neka dig oavsett vad du säger och så länge de hävdar att de misstänker att produkten kommer användas för illegal verksamhet så är det inte mycket du kan göra åt saken.

Så med andra ord kan Dr.Galenika gå in och ställa till ett helvete och lägga fram alla "bevis" men de kan fortfarande neka honom, sedan när han vägrar gå och blir jobbig ringer de polisen som kommer och anser att han är för stor och vips så åker han för doping.

Men de hävdar något annat till mig dessutom har jag recept i databasen som ska injiceras. Man kan med god ton föra en diskussion
Citera
2013-02-22, 11:06
Medlem
makaveli143s avatar
[quote=Dr.Galenika]Men de hävdar något annat till mig dessutom har jag recept i databasen som ska injiceras. Man kan med god ton föra en diskussion [/
Härligt att du inte ger dig. Vissa strider känner man bara att man måste ta så se för fan till att vinna denna.
Citera
2013-02-22, 11:07
Medlem
makaveli143s avatar
En allmän fråga nu, finns det någon som efter att ha köpt kanyler och pumpar på något apotek av okänd orsak blivit föremål för grisens intresse?
Citera
2013-02-22, 11:14
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Vissa strider känner man bara att man måste ta så se för fan till att vinna denna.
Hört att det finns galen turk i sthlm-området som är jurist, funderar på att anlita honom om det skulle behövas Inväntar just nu namnet på den idiot på LM som informerat mitt apotek felaktigt.
Citera
2013-02-22, 11:18
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Hört att det finns galen turk i sthlm-området som är jurist, funderar på att anlita honom om det skulle behövas Inväntar just nu namnet på den idiot på LM som informerat mitt apotek felaktigt.
Han ja, jag har också hört talas om hnm. Hört att han endast accepterar ett marklyftspass ihop som betalning.
Citera
2013-02-22, 11:19
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Han ja, jag har också hört talas om hnm. Hört att han endast accepterar ett marklyftspass ihop som betalning.

Med tillhörande dräkt och massa magnesium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in