2012-11-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hallelu-nej.

När kommer ditt försvar för ID-postulatet?

Hur tänker du nu? Ta det från början så jag förstår.
Citera
2012-11-28, 13:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Du har hamnat lite fel ser jag, men låt mig hjälpa dig.

https://www.flashback.org/f196

Lycka till

Jag ser du är en traditionalist. Du hållar dig till att upprepa samma beprovade omfokuserings-manöver som tidigare.

Och varför ändra på rutinerna i rigid doktrinalism? Det är väl ändå knappast ett problem för dig, att du är så inkompetent, att slingrande är din standard-metodologi.

Kommer det ett försvar för ID-postulatet?
Citera
2012-11-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja precis som du säger står det enbart att köttets liv är i blodet i Bibeln. Allt annat är någons subjektiva och banala åsikt om vad det borde betyda när man redan vet vad vetenskapen säger om ämnet. Detta är tolkningar och önsketänkande igen.

Fast o andra sidan, är det ju dina tolkningar och önsketänkande om att det är endast tolkningar och önsketänkande. Du kan inte med vetenskapliga mått bevisa att det är tolkningar och önsketänkande. Så du kan tillsamans med din argument ta och skita och spola duktigt efter dig då det hör hemma i avloppsrören.

Så precis som jag säger, så skrevs sanningen i den heliga skriften, långt före vetenskapen gjorde i början av 1600-talet.
Citera
2012-11-28, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
DINGDINGDINGDINGDINGDINGDINGDINGDING...! Och här visar han upp sin sanna dogmatiska fejja. Han vänder på hela steken och förväntar sig att universum skall bekräfta bibeln och inte tvärt om. Vilken total, gränslös, prisvinnande, krönt jubelidiot!

Jag tror, att vi endast behövar påpeka detta (ovenstående) ett par hundrade gånger mera, före wanker börjar förstå vad h*n själv skrivar.

Tålamod, stamina och monotona bemötande av monotona fabulationer är en viktig del av religions-kritikerns verktyg.
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-28 kl. 13:28.
Citera
2012-11-28, 13:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hallelu-nej.

När kommer ditt försvar för ID-postulatet?

Citat:
Hur tänker du nu? Ta det från början så jag förstår.

My bad. Jag använde fina och svåra ord, som liggar utanför raman av det som omhandlas i din 'Missions-manual för dummies'.

Här följar förtydligande.

1/ "Hallelu-nej" är anti-tesen till halleluja, lämpligt i debatt-sammanhang, där apologetikern plötslig brytar ut i irrelevant predikande.

2/ Du förväntas försvara ID postulatet. Inte bara anse det för självklart.
Citera
2012-11-28, 13:30
Medlem
Citat:
The proportions and measurements of the human body can also be divided up in terms of the golden ratio. DNA molecules follow this sequence, measuring 34 angstroms long and 21 angstroms wide for each full cycle of the double helix.

Citat:
Belgian gynaecologist measures reproductive organs of 5,000 women and finds that the most fertile have 'mathematically perfect' dimensions

http://www.guardian.co.uk/science/alexs-adventures-in-numberland/2012/aug/14/golden-ratio-uterus

Citat:
Researchers from the Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie (HZB), in cooperation with colleagues from Oxford and Bristol Universities, as well as the Rutherford Appleton Laboratory, UK, have for the first time observed a nanoscale symmetry hidden in solid state matter. They have measured the signatures of a symmetry showing the same attributes as the golden ratio famous from art and architecture.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100107143909.htm
Citera
2012-11-28, 13:31
Medlem
Citat:
My bad. Jag använde fina och svåra ord, som liggar utanför raman av det som omhandlas i din 'Missions-manual för dummies'.

Här följar förtydligande.

1/ "Hallelu-nej" är anti-tesen till halleluja, lämpligt i debatt-sammanhang, där apologetikern plötslig brytar ut i irrelevant predikande.

Jag förväntas?

Jag förstod inte att du förväntade det utav mig. Bättre uttryck är; "jag förväntar mig att du försvarar x y"

Inte bara skriva "När ska du försvara ID-postulatet?" Det blir bara konstigt.

Tex,

Bogomil: När ska du laga mat?

Kvinna: va?

Bogomi: ja, det förväntas att du ska laga mat!
Senast redigerad av wander 2012-11-28 kl. 13:35.
Citera
2012-11-28, 13:32
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Så precis som jag säger, så skrevs sanningen i den heliga skriften, långt före vetenskapen gjorde i början av 1600-talet.

Du är riktigt, riktigt dum om du verkligen tror det. Riktigt, riktigt, riktigt dum. Nära nog definitionen på ett icke-dynamiskt sinnelag.
Citera
2012-11-28, 13:35
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Jag förväntas?

Om du vill bli tagen på allvar ja. Varför är du annars här egentligen? *Vill* du bli betraktad som grund, dum eller oförmögen att tänka själv och försvara din ståndpunkt med argument?
Citera
2012-11-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Om du vill bli tagen på allvar ja. Varför är du annars här egentligen? *Vill* du bli betraktad som grund, dum eller oförmögen att tänka själv och försvara din ståndpunkt med argument?

Jag bryr mig inte om den saken.

Jag har gett flera tunga argument här, som gyllne snittet. Inte hört något sen dess.
Citera
2012-11-28, 13:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Jag förväntas?

Jag förstod inte att du förväntade det utav mig. Bättre uttryck är; "jag förväntar mig att du försvarar x y"

Inte bara skriva "När ska du försvara ID-postulatet?" Det blir bara konstigt.

Tex,

Bogomil: När ska du laga mat?

Kvinna: va?

Bogomi: ja, det förväntas att du ska laga mat!

Åååh .... så hemsk ledsen att jag inte sa "OM du skall försvara ID-postulatet" istället för det självklart (för en teist-pådyvlare) HELT oförståeliga "NÄR skall du försvara ID-postulatet".

Men du skall se, efter 50 sidor mera med din semantiska akrobatik kommer vi kanske fram till en gemensam kommunikations-platform, där språket betydar något.

För jag tar mig den frihet att förmoda, att det inte är din åsikt att få din apologetik till att framstå endast som en pajas' inkompetenta försök på att marknadsföra sin mytologi med ordsvammel.

Folk kunne ju tänka: Kristna apologeter = idioter.

Skolastiken är (i stort sett) död. Länge leva 'general semantics' (ett logisk system för språkets 'mening').
Citera
2012-11-28, 13:59
Medlem
Citat:
Åååh .... så hemsk ledsen att jag inte sa "OM du skall försvara ID-postulatet" istället för det självklart (för en teist-pådyvlare) HELT oförståeliga "NÄR skall du försvara ID-postulatet".

Men du skall se, efter 50 sidor mera med din semantiska akrobatik kommer vi kanske fram till en gemensam kommunikations-platform, där språket betydar något.

För jag tar mig den frihet att förmoda, att det inte är din åsikt att få din apologetik till att framstå endast som en pajas' inkompetenta försök på att marknadsföra sin mytologi med ordsvammel.

Folk kunne ju tänka: Kristna apologeter = idioter.

Skolastiken är (i stort sett) död. Länge leva 'general semantics' (ett logisk system för språkets 'mening').

Du är ursäktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in