2012-11-27, 08:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Frågan är inte varför Herren gjorde ett träd med förbjuden frukt, utan snarare varför människan visade olydnad genom att äta förbjuden frukt.

Det är ingen särskild svår fråga. En del människor har en slavmentalitet och föredrar följaktligen en slavreligion (som t.ex. delar av abrahamismen); andra har inte slavmentaliteter och gör revolt emot sociopatiska fascister som GT-'guden'.
Citera
2012-11-27, 08:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Som ett litet tillägg, vill jag härmed be alla evolutionister att ha en god kunskap om de bibliska skrifterna, eftersom ni sitter där på era lata arslen och säger emot utan någon som helst kunskap om ämnet. Ungefär som att utföra en operation utan att ha utfört en diagnos innan.[/b]

Min insikt i och förståelse av kristna doktriner är omfattande nog till att jag ofta måste korrigera kristna, som INTE vad vad dom snackar om.

Men parallelt med Sepiritz vill jag fråga generellt: Vad har det med ID att göra (om någon nu inte vill gå in på gen.1), och hur blir ID mera sannolik om evolutions-teorin inte är korrekt?
Citera
2012-11-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är ingen särskild svår fråga. En del människor har en slavmentalitet och föredrar följaktligen en slavreligion (som t.ex. delar av abrahamismen); andra har inte slavmentaliteter och gör revolt emot sociopatiska fascister som GT-'guden'.

Jag förstår ditt argument, om än en väldigt fattig sådan (typisk ateister) och ser tydliga indikationer på vad du tror dig veta om slavmentalitet.

Jag känner mig inte som en slav. Jag känner mig både fri och glad. Där föll hela din argument.

Slavmentalitet är när du gör något mot din egen vilja, jag har valt Jesus.
Citera
2012-11-27, 08:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag förstår ditt argument, om än en väldigt fattig sådan (typisk ateister) och ser tydliga indikationer på vad du tror dig veta om slavmentalitet.

Psykologin omkring osjälvständiga karakterär som är vilsna utan styrning är inte särskild komplex.

Citat:
Jag känner mig inte som en slav. Jag känner mig både fri och glad.

För personer med slavmentalitet är det givetvis en lättnad att underkasta sig.

Citat:
Där föll hela din argument.

Tvärtom blev det bestyrkt. Slav-mentaliteter trivs med att vara slavar.

Citat:
Slavmentalitet är när du gör något mot din egen vilja, jag har valt Jesus.

Hur skall denna kryptiska omfokusering förstås: Att du har vald 'lydnad'?

Kan vi komme fram till ID från detta, eller har du bara svårt för att koncentrera dig om ett ämne öht?
Citera
2012-11-27, 08:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
http://youtu.be/h3BOuNsLVl8

Jag varken kan eller vill titta på film, och för givetvis öht inte en proxy-debatt på ett debatt-forum. Förstår du själv innehållet av denna källa och kan återge det relaterar jag gärna till det.
Citera
2012-11-27, 08:57
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Såhär ser era frågor ut.

Så för tredje gången.

Som ett litet tillägg, vill jag härmed be alla evolutionister att ha en god kunskap om de bibliska skrifterna, eftersom ni sitter där på era lata arslen och säger emot utan någon som helst kunskap om ämnet. Ungefär som att utföra en operation utan att ha utfört en diagnos innan.
Så för 4 e gången, i en tråd som handlar om evolution vs ID. Vad säger det om din gud när han, vilket du påstår ha designat människan när han placerar ett errogent område i rektum på mannen!

Detta är en helt legitim fråga i denna tråd.
Att du vägrar svara på varför dig gud placerat punkten i röven säger ju mer om dig och dina homofobiska anhängare än något annat!

Seså, fram med batongen nu om du inte är en "believer"(av g-punkten that is))!
Senast redigerad av Norrin.Radd 2012-11-27 kl. 09:00.
Citera
2012-11-27, 09:07
Medlem
Citat:
Psykologin omkring osjälvständiga karakterär som är vilsna utan styrning är inte särskild komplex.

I motsats till vad?

Citat:
För personer med slavmentalitet är det givetvis en lättnad att underkasta sig.

Hur vet du det? Vad har du underkastat dig? Vilka dygder har du gett upp för ett bättre syfte?

Citat:
Hur skall denna kryptiska omfokusering förstås: Att du har vald 'lydnad'?

Kan vi komme fram till ID från detta, eller har du bara svårt för att koncentrera dig om ett ämne öht?

Det är ju en moralisk aspekt, som enligt du, evolutionist, uppkom ur slumpen.

Känn dig ägd.
Citera
2012-11-27, 09:09
Medlem
Citat:
Jag varken kan eller vill titta på film, och för givetvis öht inte en proxy-debatt på ett debatt-forum. Förstår du själv innehållet av denna källa och kan återge det relaterar jag gärna till det.

Det är ju du som ska förstå innehållet, relatera och ge feedback. Det är ju jag som ger dig informationen, och se vad du gör med den. Kan du inte se videon ska du inte heller föra debatt. Men jag förstår, du är inte ute efter svar, utan sällskap. Ännu en annan energitjuv.
Senast redigerad av wander 2012-11-27 kl. 09:11.
Citera
2012-11-27, 09:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
I motsats till vad?

T.ex. interaktions-analyser.

Citat:
Hur vet du det? Vad har du underkastat dig?

Trafikreglerna.

Citat:
Vilka dygder har du gett upp för ett bättre syfte?

Är du inne på en sandlåda-kontest om dygdighet nu? Vad har det med saken att göra ..... eller är det ännu ett uttryck för din omfokuserings-iver, när du inte kan komme med något vettigt?

Citat:
Det är ju en moralisk aspekt, som enligt du, evolutionist, uppkom ur slumpen.

Strawman.

Citat:
Känn dig ägd.

Varför?
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-27 kl. 09:24.
Citera
2012-11-27, 09:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är ju du som ska förstå innehållet, relatera och ge feedback. Det är ju jag som ger dig informationen, och se vad du gör med den. Kan du inte se videon ska du inte heller föra debatt. Men jag förstår, du är inte ute efter svar, utan sällskap. Ännu en annan energitjuv.

Nej, det skall inte behövas att gräva sig igenom tons av filmisk propagandism för att delta på ett debatt-forum. En text-hänvisning skulle jag ..... ifall du din personliga kompetens eller kunskap inte räckar initiellt .... kunne relatera till.
Citera
2012-11-27, 09:24
Medlem
Citat:
T.ex. interaktions-analyser.

Och vad säger interaktions analyser om troende kristna?

Citat:
Trafikreglerna.

Är det allt?

Citat:
Är du inne på en sandlåda-kontest om dygdighet nu? Vad har det med saken att göra ..... omfikusering kanske?

Som det bränndes

Citat:
Strawman.

Skriv inte bara strawman, utan vidarutveckla vad du menar med det.

Citat:
Varför?

Därför.
Citera
2012-11-27, 09:25
Medlem
Citat:
Nej, det skall inte behövas att gräva sig igenom tons av filmisk propagandism för att delta på ett debatt-forum. En text-hänvisning skulle jag ..... ifall du din personliga kompetens eller kunskap inte räckar initiellt .... kunne relatera till.

Du får en video med både bild och ljud serverad på silverbricka, men det duger inte, du vill ha text.

Nåja, du får energitjuva vidare någon annanstans. Nu har du iaf tittat färdigt på tuttarna i min avatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in