2012-11-12, 19:39
Medlem
Tjo har kollat runt lite här men inte funnit något ämne som passar min fråga..

Det är så att jag fick en flska Theralen och tänkte somna gott ikväll något behövs för det, men så läste jag på flaskan att den ska användas före juli 2011 och undrar om det kan vara farligt eller om det är lugnt att ta lite och om den forftarande är verksam..

tacksam för svar
Citera
2012-11-12, 20:02
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najna
Tjo har kollat runt lite här men inte funnit något ämne som passar min fråga..

Det är så att jag fick en flska Theralen och tänkte somna gott ikväll något behövs för det, men så läste jag på flaskan att den ska användas före juli 2011 och undrar om det kan vara farligt eller om det är lugnt att ta lite och om den forftarande är verksam..

tacksam för svar

Jag har tagit mediciner i tablettform som vart över 10 år gamla från bästföre. Dom funkade lika bra. Är flaskan oöppnad ska det inte vara något problem. Samt att theralen inte är dödligt.
Citera
2012-11-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Jag har tagit mediciner i tablettform som vart över 10 år gamla från bästföre. Dom funkade lika bra. Är flaskan oöppnad ska det inte vara något problem. Samt att theralen inte är dödligt.

ok det va goda nyheter då kommer jag till en fråga till hur ligger doseringen till på flytande Theralen har alltid fått olika doser men jag ska jobba imorgon och vill inte vara helt väck på morgonen..

och tack för svaret uppskattades mycket
Citera
2012-11-12, 20:25
Medlem
Medicinens avatar
Det där med bäst före på läkemedel är en jäkla soppa. Det är olika från land till land t ex. Det säger ju en del om hur rubbat det är. Om ditt Theralen gick ut i juni -11 ,så kanske samma flaska går ut juni -14 i nåt annat land :/

Angående dosering så brukar jag ta ett rör. Men ta det inte för sent.
Citera
2012-11-12, 20:45
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Det är lugnt. Däremot så har du tur om du kan sova gott på theralen. Tar jag theralen så sover jag som om jag har feber och nästa dag mår jag piss och har ingen ork.
Citera
2012-11-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Det är lugnt. Däremot så har du tur om du kan sova gott på theralen. Tar jag theralen så sover jag som om jag har feber och nästa dag mår jag piss och har ingen ork.

aj fan låter inget vidare men det får man väl ta när man är korkad :P sist jag tog theralen hade jag inte sovit på 4 dagar utan något som höll mig vaken.. och fick en redig dos av grannen sov då i ca 2.5timmar för att sen jobba önskar ingen det stadiet..

tackar för alla svar

tänkte ta en dos vid halv 11 något så har jag en stund tills jobbet
Citera
2012-11-12, 22:22
Medlem
Ta ett halvt rör, sen har du ett halvt rör utblandat i ungefär en halv deciliter vatten i en flaska bredvid sängen. Vaknar du på natten och känner att du kommer få svårt att somna om, tar du resten. Kör med dubbla väckarklockor bara.
Citera
2012-11-13, 02:03
Medlem
Denoms avatar
Tänk på att läkemedel upplösta i vätskor som blivit gamla och inte stått helt tätt kan ha blivit mer koncentrerade med tiden om vattnet/lösningsmedlet avdunstat.
Citera
2012-11-13, 02:04
Medlem
Kasta skiten om datumet har gått ut.
Citera
2012-12-06, 06:05
Medlem
Real1Samas avatar
Lånar tråden med en liknande fråga... Har flytande Theralen som gick ut för över sex år sen (2006). Tror ni det funkar? Flaskan har varit öppnad.

Snabba svar uppskattas STARKT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in