2012-11-12, 13:52
Medlem
Det här får bli mitt första inlägg här på Flashback

Det är så att jag nu efter en viss tid som arbetslös har kommit till den dystra insikten att jag måste vidareutbilda mig för att komma nånvart i livet. Ströjobb passar inte mig.

Målet är att utbilda mig till ett yrke som jag trivs med och som jag kan tjäna mig ett vettigt leverne från. Så utvecklingsmöjligheter (läs: mer pengar) är något jag eftersträvar.

Jag söker med andra ord en yrkesutbildning på ett till två år.

Har kollat runt lite på sidor som yrkesutbildningar.se och liknande men titlarna förvirrar mig och vilka dom exakta arbetsuppgifterna efter slutförd utbildning faktiskt är.

Därför tänkte jag fråga er som har slutfört en yrkesutbildning som har lett er till ett bra arbete om ni har några tips till mig, eventuellt rekommendationer eller en knuff i rätt riktning till någon utbildning som passar mig, baserat på mina personliga egenskaper.

Personliga egenskaper: Teknisk: Tycker om att arbeta med datorer (främst hårdvara), även telefoni och tv apparater. Fordon: Väldigt intresserad av fordon, hur dom fungerar och främst att "skruva" med dom, är uppväxt kring bilar. Har ett "affärshuvud" så att säga och det är något jag vill att mitt framtida yrke ska inkludera, då jag har ett behov av att göra affärer, förhandla och göra starka avslut.

Det är mina starkaste personliga egenskaper och det hade varit bra om jag hittade någon utbildning/arbete som inkluderade allt, men verkligheten är ju inte alltid sån.

Om ni har fler frågor så tveka inte att ställa dom, jag kommer att besvara allt så gott det går.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in