2012-11-12, 13:33
Medlem
Tja FB! Nu ligger det till såhär att min flickvän ska åka till Bad Gestein med "Rollinsnow". Hon åker med hennes tjejkompis, tjejkompisens kille och en annan kille. Alla går på samma skola. Hon säger att de 4 bara är vänner, men vad ska man tro? känns ju som en jäkla dubbel dejt? Och jag tror inte att "killkompisen" skulle tveka över att taffsa och försöka ligga om båda är fulla.

Jag har varit tillsammans med tjejen i 2år nu Och hon har fyllt 18. När hon varit ute så har hon inte visat någon större tendens till att kontrollera alkohol. Hon har inte varit otrogen, men hon är den bruden som vill att alla killar ska komma upp och dansa osv. Vissa kan nog t.o.m känna det som om hon stöter lite. Detta tycker jag är så sjukt jobbigt.

Så vad tycker ni jag ska göra? mår dåligt över detta. De ska iaf åka i en vecka. Tjejen säger att hon bara åker för att åka skidor. Men jag vet självklart att det är nattlivet man vill åt också när man åker till ett sådant ställe. Någon som vet hur Rollinsnow fungerar? är det mycket "supa, knull" resor de gör eftersom det är "partybuss" upp och alla bor på samma ställe(nära de flesta uteställena).

Tacksam för seriösa svar!
Citera
2012-11-12, 13:36
Medlem
Geeggans avatar
Varför åker du inte med?
Citera
2012-11-12, 13:38
Medlem
Lumias avatar
Fortsätter du med detta tänk så har du inte någon flickvän överhuvudtaget snart.
Va glad för din tjejs skull och visa dig positivt inställd på hennes resa. Hon ska ju åka skidor och ha kul med sina skolkamrater, det är så du får tänka.

Slappna av och släng bort svartsjukan
Citera
2012-11-12, 13:42
Medlem
apslemtillfrukosts avatar
Du har inget annat val än att hoppas inget händer.
Citera
2012-11-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersimme
Tja FB! Nu ligger det till såhär att min flickvän ska åka till Bad Gestein med "Rollinsnow". Hon åker med hennes tjejkompis, tjejkompisens kille och en annan kille. Alla går på samma skola. Hon säger att de 4 bara är vänner, men vad ska man tro? känns ju som en jäkla dubbel dejt? Och jag tror inte att "killkompisen" skulle tveka över att taffsa och försöka ligga om båda är fulla.

Jag har varit tillsammans med tjejen i 2år nu Och hon har fyllt 18. När hon varit ute så har hon inte visat någon större tendens till att kontrollera alkohol. Hon har inte varit otrogen, men hon är den bruden som vill att alla killar ska komma upp och dansa osv. Vissa kan nog t.o.m känna det som om hon stöter lite. Detta tycker jag är så sjukt jobbigt.

Så vad tycker ni jag ska göra? mår dåligt över detta. De ska iaf åka i en vecka. Tjejen säger att hon bara åker för att åka skidor. Men jag vet självklart att det är nattlivet man vill åt också när man åker till ett sådant ställe. Någon som vet hur Rollinsnow fungerar? är det mycket "supa, knull" resor de gör eftersom det är "partybuss" upp och alla bor på samma ställe(nära de flesta uteställena).

Tacksam för seriösa svar!

Jag skulle definitivt vara orolig, även om de bara är "kompisar", intressant att veta är om du blev tillfrågad att följa med?
Citera
2012-11-12, 13:44
Medlem
Lumias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oden4444
Jag skulle definitivt vara orolig, även om de bara är "kompisar", intressant att veta är om du blev tillfrågad att följa med?
Skulle jag åka på resa med mina polare skulle inte jag vilja att min flickvän följer med!
Speciellt inte om jag var 18 år.
Citera
2012-11-12, 13:47
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumia
Skulle jag åka på resa med mina polare skulle inte jag vilja att min flickvän följer med!
Speciellt inte om jag var 18 år.

Men det är du.

OnT: Du kan inte göra så mycket. Vissa saker i livet kan man inte kontrollera och om hon är otrogen så väljer hon det, då är det sedan din tur att välja och jag hoppas då att du dumpar henne - men detta gäller så klart om det händer, va positiv och ha glädje i tankarna så ska du se att det blir lite lättare, det är ju blott endast en vecka.
Citera
2012-11-12, 13:47
Medlem
Jacksonsoas avatar
Fy faan, här blir det åka av. Skidor alltså;)
Citera
2012-11-12, 13:48
Medlem
NegerBarbies avatar
Skaffa lite stake mannen. Det är fett ocoolt och oattraktivt att vara svartsjuk.
Du har ändå varit tillsammans med henne i 2 år, men tycker ju att du borde ha lärt dig under den tiden att om hon har stått ut med dig så länge så lär hon knappast göra nå radikalt nu.
Citera
2012-11-12, 14:00
Medlem
Känner du hennes resekamrater? Framförallt "killkompisen" då?
Annars förstår jag faktiskt att du är nervös. 18 år + dåligt alkoholsinne + 50% skidor/50% party-resa är en dåligt kombination (jag har själv varit i din tjejs roll, jag vet). Hur man än vrider och vänder på det så är 18 fortfarande rätt ungt, och många söker bekräftelse av motsatta könet.. tillsammans med alkohol går det lätt åt helvete.
DOCK! Har ni redan varit tillsammans i 2 år så bör du känna tjejen såpass bra att du vågar lita på henne. Visa glädje för hennes skull, än så länge har ju ingenting hänt.
Visa att du litar på henne till 100%, var extra kärleksfull mot henne när hon kommer hem och försök inte spela "iskall". Har någonting hänt där nere så kommer hennes samvete att se till att du får reda på det ändå.
Lycka till!
Citera
2012-11-12, 14:09
Medlem
Kyiwvis avatar
Ja, hon kommer att vara otrogen. Du kanske inte får reda på det när hon kommer tillbaka, det kanske tar 10 år innan du får reda på det, du kanske aldrig får reda på det, men hon kommer att vara otrogen mot dig. Råden du fått hittills i tråden är idiotiska och du kan ju tänka dig vad det är för slags människor som ger dessa råd.

Det är inte dig det är fel på, det är ingen onaturlig svartsjuka. Vad som är onaturligt är att din unga flickvän åker på festresa utan dig, hon kommer garanterat att vara otrogen.
Citera
2012-11-12, 14:10
Medlem
ngt lurt är det med henne, tänk dig din tjej, hennes kompis och hennes kille och sen en random kille??

de har en stuga med endast 2 sängar kanske, hatar tjejens polare dig på grund av t.ex kontrollbehov?
Senast redigerad av petthepoon 2012-11-12 kl. 14:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in