2012-11-12, 11:15
Medlem
Hej,

Jag har som mnga andra svenska tagit mitt pick och pack fr att testa lyckan i Norge. jag har bott hr i lite ver ett r nu och konstaterat att detta land r ett jvla skitland och om det inte vore fr att lnen r god s skulle jag stuckit tillbaka till moder Svea igen.

Nu kommer dock mitt problem. Fr en mnad sen s trffade jag p en jvligt trevlig och st norska. Vi brjade lite oskyldigt med att trffas ver en bit mat och efter det s har det blivit hembesk hos henne dr barnfrbjuden aktivitet har intrffat.

Nu brjar det dock komma till det stadiet dr det dejtandet ska g ver till en mer seris form - partnerskap. Och det r hr jag str nu och stampar. Jag gillar denna tjej men jag hatar verkligen Norge. Jag vgar inte ta steget frn dejt till att det ska bli "vi" just pga att jag r orolig att bli fast hr. Men tjejen r riktigt go och jag vet att jag kommer falla fr henne om vi skulle umgs mer. Fan!

Ngra andra som varit i liknande situationer och hur gjorde ni?
Citera
2012-11-12, 11:19
Medlem
WhaleCores avatar
Exakt vad i Norge har du problem med? Gr det att ndra eller frbttra?
Citera
2012-11-12, 11:31
Medlem
Det r vl bara att kra! du kan hlsa p sverige!
Citera
2012-11-12, 11:42
Medlem
Ostkroks avatar
Vad r det som framkallar detta hat mot Norge om jag fr frga? Utveckla grna detta.

OnT: Du fr vl helt enkelt avgra vad som vger tyngst mellan dessa tv, vart eller vem.
Eller s fr du vl slpa hem jentan till sverige?
Citera
2012-11-12, 11:44
Medlem
Ser inte problemet.
Hellre Norge n det hr jvla skitlandet som vi kallar Sverige.

Men fr att vara lite mer seris. Vad i Norge r det du inte gillar? Gr det att frndra?
Finns det en mjlighet att bruden kan flytta med dig till Sverige istllet?
Var i Norge snackar vi, kan ni pendla mellan varandra om det nu r s att tjejen mste bo i Norge och du i Sverige.
Citera
2012-11-12, 12:31
Medlem
Problemen jag har mot Norge r inget man bara kan ndra p. Det r mer den norska sjlen/mentaliteten jag inte klara av. Allts inget jag sjlv kan pverka.

Jag bor i en stad med ~70.000 invnare i norska bibelbltet (Bara detta gr ju en frbannad ) och att en dag bostta mig i Sverige och pendla hit finns inte p kartan.

Jag sa till mig sjlv nr jag flyttade hit att jag minst skulle jobba 2 r (man fr skattereducering de tv frsta ren som utlnning) och fr att sedan efter det rannsaka vad jag egentligen vill med mitt liv. Till dit har jag faktiskt 10 mnader kvar till s man skulle ju kunna kra p fram tills dess.
Men jag r ingen player - jag vill inte ge en person falska frhoppningar enbart fr mitt eget njes skull.

Lt sga att man blir frlskad i denna tjej och bostter sig hr - hur lnge kan man leva p det? Kan hatet mot Norge ta upp en inombords tills man en dag bara skiter i allt?
Fr Sverige r ett s frbannat mycket bttre land n vad Norge r i alla kategorier. Avsaknaden av mitt modersland i st tror jag skulle bli fr stor att klara av. Eller r jag bara en feg fitta?
Senast redigerad av gowinda 2012-11-12 kl. 12:34.
Citera
2012-11-12, 12:32
Medlem
.adepts avatar
Ta med henne till svea rike.
Citera
2012-11-12, 17:56
Medlem
Fascination.s avatar
Instmmer med skribenter ovan, ta med kvinnan till Svearike istllet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in