2021-10-21, 23:19
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
En bloggare har skrivit en sångtextanalys av Nordmans örhänge "Ännu glöder solen" som man kan ta del av om man känner för det.

https://mystiskt.blogspot.com/2013/04/sanganalys-del-ii-annu-gloder-solen.html
Citera
2021-10-23, 18:50
Medlem
The Beach boys avatar
Jag tycker att refrängen i vandraren påminner om versen i Ted Gärdestads Ge en sol, men både låtarna kom ut 1994 så det är nog bara en tillfällighet.
Citera
2021-10-23, 18:58
Medlem
Jag har sett Nordman Live flera ggr. Tyvärr var de bättre under 90-talet, efter comebacken i mello med "ödet var min väg" består låtarna mest av nödrim, och vokalen känns inte lika mkt...

Men lyssnar fortfarande, både på nytt och gammalt!
Citera
2021-10-23, 20:58
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att det kommer nytt material med Nordman med tiden tro?
Eller har de lagt av helt sedan Håkan åkte fast för Rattfylla å narkotika brott för ett tag sedan
Citera
2021-10-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Eller har de lagt av helt sedan Håkan åkte fast för Rattfylla å narkotika brott för ett tag sedan

Mats Westers krav när de gjorde comeback var väl att Håkan skulle hålla sig "clean", annars var det kört?

Så gissar att vi får fila på de låtar som finns. ❤
Citera
2021-10-23, 21:29
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ddd
Mats Westers krav när de gjorde comeback var väl att Håkan skulle hålla sig "clean", annars var det kört? Så gissar att vi får fila på de låtar som finns. ❤

Men hoppas kan man alltid att det finns lite mera material som skall komma ut snart.
Eller så är Nordman ett avslutat kapitel än så länge
Citera
2021-10-23, 23:09
Medlem
Citat:
Men hoppas kan man alltid att det finns lite mera material som skall komma ut snart.
Eller så är Nordman ett avslutat kapitel än så länge

Ja, hoppet är det dista som lämnar... 😉
Citera
2021-10-24, 12:43
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ddd
Ja, hoppet är det dista som lämnar... 😉

Så sant som det är sagt. Men undrar om Nordman kommer komma tillbaka till den stora suceen när debutskivan kom ut. Men att bli kallad för Vikingarock var nog det sista Nordman ville att det skulle vara.
Citera
2021-10-24, 14:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Så sant som det är sagt. Men undrar om Nordman kommer komma tillbaka till den stora suceen när debutskivan kom ut. Men att bli kallad för Vikingarock var nog det sista Nordman ville att det skulle vara.
Hans musik innehåller tydliga inslag av svensk folkmusik vilket även nämns i Wikipedia artikeln om honom, men jag skulle inte kalla det för vikingarock direkt. Jag har faktiskt aldrig sett att hans musik kallats vikingarock däremot medeltidsrock. Bandet Blackmores night gjorde en engelsk version av vandraren under namnet journeyman.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-10-24 kl. 14:32.
Citera
2021-11-08, 20:17
Medlem
Citat:

Jag tror det kommer nytt material med Nordman med tiden. Eller så tror jag de lägger av helt och hållet. Eller så fortsätter Nordman utan att ge ut något nytt material.
Citera
2022-01-21, 06:00
Medlem
CocaCola2000s avatar
Deras debutalbum var suveränt. Även Ingenmansland var ett bra album.
Citera
2022-01-22, 19:16
Medlem
Rebali179s avatar
Debuten kom ut på vinyl till RSD, Jag hoppas dock att det kommer flera skivor ut på vinyl
Debutskivan kommer nog alltid att hans bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in