2005-12-17, 14:37
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Ja självklart kan det vara på det sättet. Lyckligtvis verkar det inte så att de okreativa (heter det så?) varar i flera flera år, utan kanske några månader här och var.

Många band gör ju också så att de alltid gör 14-15 låtar, medvetet, för att kunna välja ut de 10 bästa till en skiva. Fast Mats har ju inte gjort nåt som skulle kunna kallas utfyllnadslåt hittills, så det låter ju lovande faktiskt det här. Synd att det är så lång tid kvar bara.

Fast man får ju inte gnälla om det ploppar ut en högkvalitativ skiva var 18:e månad!

Man känner sig inte så kräsen, då väntan var rejält lång mellan "Här och nu" och "Anno 2005".. Men å andra sidan trodde jag nog inte på en comeback ändå.
Citera
2005-12-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Men å andra sidan trodde jag nog inte på en comeback ändå.

Nä, det var det väl inte någon som trodde. Uttrycket "Man ska aldrig säga aldrig" stämmer verkligen...
Citera
2005-12-23, 06:14
Medlem
Mina damer och herrar: :smart:

julafton mellan klockan 19.00-20.00 så visar Z-TV programmet "Rix FM-festival". Det borde alltså finnas goda chanser att Nordman kommer att medverka i åtminstone några minuter i detta program.
(Repris på juldagen mellan klockan 19.00-20.00)

------------------------------------------------

juldagen mellan klockan 22.00-22.55 visar Tv 4 PLUS programmet "Ainbusk - en vinterresa" från år 2001.

Om hela programmet visas (vilket jag utgår ifrån) så kommer Håkan Hemlin att vara med de sista minutrarna i detta program och sjunga "En julsaga" (Farytale of New York) tillsammans med Josefin Nilsson.
Citera
2005-12-24, 18:40
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Mina damer och herrar: :smart:

julafton mellan klockan 19.00-20.00 så visar Z-TV programmet "Rix FM-festival". Det borde alltså finnas goda chanser att Nordman kommer att medverka i åtminstone några minuter i detta program.
(Repris på juldagen mellan klockan 19.00-20.00)

------------------------------------------------

juldagen mellan klockan 22.00-22.55 visar Tv 4 PLUS programmet "Ainbusk - en vinterresa" från år 2001.

Om hela programmet visas (vilket jag utgår ifrån) så kommer Håkan Hemlin att vara med de sista minutrarna i detta program och sjunga "En julsaga" (Farytale of New York) tillsammans med Josefin Nilsson.

Det kan vara samma Rix Festival-grej de köde tidigare i höstas. Inget av Nordman så långt ögat kunde nå då. Bara Nanne & Texas nästan..

Men Håkan är garanterat med i Ainbusk-dokumentären, ligger någonstans i videohyllan.. =)
Citera
2005-12-29, 14:33
Medlem
Nordman_88s avatar
Kul att någon kom ihåg att Nordman gjorde en prestation i Melodifestivalen 2005.

Och det var Fredrik Virtanen som kom ihåg det, kors..
Citera
2005-12-29, 15:08
Medlem
Pellenezs avatar
Eftersom trådens ämne numera vidgats till att handla om allt som rör Nordman så har jag ändrat rubriken.

/Moderator
Citera
2005-12-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Kul att någon kom ihåg att Nordman gjorde en prestation i Melodifestivalen 2005.

Och det var Fredrik Virtanen som kom ihåg det, kors..

Eh...va? Har jag missat något tv-program eller står det att läsa i Aftonbladet?

För övrigt så kan jag meddela att det var som du trodde vad gäller Rix FM-Festivalen som de visade på julafton. Det var alltså det som de visade i somras - inget med Nordman med andra ord.
Däremot fanns Håkan med, precis som jag trodde, i Ainbusk program så då fick man i alla fall det inspelat.
Citera
2005-12-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Eftersom trådens ämne numera vidgats till att handla om allt som rör Nordman så har jag ändrat rubriken.

/Moderator

Haha! Bra initiativ!
Citera
2005-12-30, 19:36
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Eh...va? Har jag missat något tv-program eller står det att läsa i Aftonbladet?

För övrigt så kan jag meddela att det var som du trodde vad gäller Rix FM-Festivalen som de visade på julafton. Det var alltså det som de visade i somras - inget med Nordman med andra ord.
Däremot fanns Håkan med, precis som jag trodde, i Ainbusk program så då fick man i alla fall det inspelat.

Ja, kolla in "Från Las Vegas till Leksand" (fjollig titel) som bör repriseras i SVT vilken dag som helst.

Fredrik Virtanen (Aftonblaskan?) & Annika Jankell gör ett uttalande om gruppen cirka 5-10 minuter in i programmet..

Kul att tråden fått ett namn den förtjänar!
Citera
2006-01-09, 17:32
Medlem
Nordman_88s avatar
Såg på Trackslistan att Nordmans "Be mig" låg som nummer 1 för 10 år sedan.

Låter sentimentalt, men vad snabbt tiden går..
Citera
2006-01-24, 19:20
Medlem
Nordman_88s avatar
Goda nyheter för alla norrlänningar

Nordman gästarspelar på Country Club i Åre den 2:a & 4:e februari.

För mer info, se deras hemsida:

www.nordmanclub.se
Citera
2006-02-19, 19:59
Medlem
Nordman_88s avatar
Såg att man kunde köpa ett ex av promo-singeln "Ta mig för den jag är" på Tradera.

Tror ni detta var ett musikstations-exemplar eller var denna tredje-singeln nära utgivning men stoppades i ett sent skede??

Mats lät så säker tidigare att den skulle släppas nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in