2005-11-25, 21:26
Medlem
Nordman_88s avatar
...Fast han brukar väl alltid glömma några textrader?

Jo det är sant, men man märkte på Håkan att han var lite extra tagen av situationen.

Samtliga musiker och artister var med på scen i slutnumret antar jag? Vilken låt sjöng de som finalnummer?

Alla (inkl. publiken) sjöng med i White Christmas.

Menar du Mats? Men han brukar väl utstråla glädje på scen..? Eller du kanske menar mer glädje än vanligt?

Just precis, Mats tindrade lite extra under framträdandet..

Satt du långt fram?

Tredje bänkraden av uppskattningsvis tiotalet så många.

Hur länge höll det på?

En timme jämnt. Mats och/eller Håkan var väl med i ungefär 30 min totalt.

Nordman uppträdde vid två tillfällen? Ja, det kan man säga. Plus att Håkan körade mellan tillfällena och att de sjöng med i avslutningen.

Hur hade de lagt upp låtarna vid dessa två tillfällen?

1: "Känner du ljuset" 2: "Ödet va min väg" & "Vandraren"

Var hela konserten akustisk?

Ja, såvitt jag såg iaf.

Var det bara Mats och Håkan när de uppträdde eller hade de mer musiker med sig?

Det var endast Mats och Håkan.

Var det en blandning av både hemlösa och "vanligt folk" på konserten?

Där framme där jag satt såg jag kanske 10-15 hemlösa runt de främre bänkraderna. En liten andel då det var uppemot 2000 "vanliga" lyssnare..
Citera
2005-11-27, 00:26
Medlem
Välgörenhetskonserten i Västerås 24/11-05

2 artiklar från Vestmanlands Läns Tidning
:

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=170888 (kolla in den coola bilden på Håkan)

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=170899
Citera
2005-11-27, 11:04
Medlem
Nordman_88s avatar
Jag tror Håkan har skaffat sig lite buskigare skägg som han hade på den gamla goda tiden!!

Ingen annan som lagt märke till det (se länken ovan i VLT bl.a.)?
Citera
2005-11-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Jag tror Håkan har skaffat sig lite buskigare skägg som han hade på den gamla goda tiden!!

Ingen annan som lagt märke till det (se länken ovan i VLT bl.a.)?

Jo, det är väl vinterskägget som han har bytt till... Det är ju säsong för det nu.
Citera
2005-11-28, 19:09
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Jo, det är väl vinterskägget som han har bytt till... Det är ju säsong för det nu.

Ja, eller så att han matchar herr Gordin lite bättre under skivaffärs-jippot i Gävle..
Citera
2005-12-15, 18:43
Medlem
Nordman_88s avatar
Nu kan man lyssna på Västerås-framträdandet i Domkyrkan på nedanstående länk.

Konserten är uppdelad i två delar (dålig uppspelningskvalitet dock). Nordman är med främst i den avslutande delen.

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/program/index.asp?ProgramID=322
Citera
2005-12-16, 05:02
Medlem
Julgalan i Falun

Nordman spelade följande låtar på Julgalan i Falun:
*Förlist
*Vandraren

Nedanstående låtar framförde artisterna tillsammans:
*Highway to hell
*We are the champions
Citera
2005-12-16, 18:08
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Nordman spelade följande låtar på Julgalan i Falun:
*Förlist
*Vandraren

Nedanstående låtar framförde artisterna tillsammans:
*Highway to hell
*We are the champions

Vore kul att höra Håkan sjunga de två sistnämda låtarna.. Ingen som var på plats??
Citera
2005-12-16, 20:41
Medlem
Nya låtar

Mina damer och herrar: :smart:

Kan härmed meddela att Nordman i skrivande stund håller på med 20 (!) nya låtar!
Citera
2005-12-16, 21:15
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Mina damer och herrar: :smart:

Kan härmed meddela att Nordman i skrivande stund håller på med 20 (!) nya låtar!

Hela 20 st nya låtar? Vilken fågel har viskat i ditt öra?

Låter iaf trevligt att de smider på en hel del nytt material..
Citera
2005-12-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Hela 20 st nya låtar? Vilken fågel har viskat i ditt öra?

Låter iaf trevligt att de smider på en hel del nytt material..

Jag gick mail från Finlands största Nordman-fan (Jessica) som varit på en av spelningarna i Falun. Innan galan så hade hon pratat med Mats och Håkan och då hade Håkan sagt att det håller på med 20 nya låtar.

Men det är ju knappast troligt att alla 20 låtar kommer med på nästa skiva. Jag skulle ju tro att (exempelvis) 12 låtar kommer med på den kommande skivan - och resterande 8 låtar "sparar" dom tills de har tillräckligt med material till ännu en skiva.

Jag vet inte hur Mats och andra musiker fungerar i sitt låtskriveri - men tror du att det kan vara på det sättet att vissa perioder "ploppar det upp" massor av nya låtar i Mats huvud - och vissa perioder blir det ingenting...? Låt oss då säga att Mats nu (uppenbarligen) är inne i en väldigt kreativ låtskrivarperiod - och därför gör det enda rätta och skriver mer än vad som får plats på skivan -för att ha på ett framtida lager av låtar.
Citera
2005-12-16, 23:05
Medlem
Citat:
Jag gick mail från Finlands största Nordman-fan (Jessica) som varit på en av spelningarna i Falun. Innan galan så hade hon pratat med Mats och Håkan och då hade Håkan sagt att det håller på med 20 nya låtar.

Men det är ju knappast troligt att alla 20 låtar kommer med på nästa skiva. Jag skulle ju tro att (exempelvis) 12 låtar kommer med på den kommande skivan - och resterande 8 låtar "sparar" dom tills de har tillräckligt med material till ännu en skiva.

Jag vet inte hur Mats och andra musiker fungerar i sitt låtskriveri - men tror du att det kan vara på det sättet att vissa perioder "ploppar det upp" massor av nya låtar i Mats huvud - och vissa perioder blir det ingenting...? Låt oss då säga att Mats nu (uppenbarligen) är inne i en väldigt kreativ låtskrivarperiod - och därför gör det enda rätta och skriver mer än vad som får plats på skivan -för att ha på ett framtida lager av låtar.

Ja självklart kan det vara på det sättet. Lyckligtvis verkar det inte så att de okreativa (heter det så?) varar i flera flera år, utan kanske några månader här och var.

Många band gör ju också så att de alltid gör 14-15 låtar, medvetet, för att kunna välja ut de 10 bästa till en skiva. Fast Mats har ju inte gjort nåt som skulle kunna kallas utfyllnadslåt hittills, så det låter ju lovande faktiskt det här. Synd att det är så lång tid kvar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in