2005-09-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Nordmans senaste album "Anno 2005" ligger på 56:e plats på CD-WOW.se. Den högsta placering jag har sett på ett bra tag..

Citera
2005-09-04, 11:46
Medlem
Förresten verkade jag ha fått in en riktig jackpot på Kazaa igår, jag hittade massa livelåtar, jag antar att det är ljudet från "I Vandrarens Spår"-videon, eftersom de är på Cirkus. I alla fall, låtarna jag hittade var:

01 - Det Sista Du Ser
02 - Förlist
03 - Mellansnack
04 - Fick Jag Leva Igen
05 - I Midsommartid
06 - Ännu Glöder Solen
07 - Vill Ha Mer
08 - Under Norrskenet

Är det samma som på VHS:en?

Dessutom hittade jag låten Nordman också, så nu väntar jag bara på att nån ska gå in på msn nån gång...

Edit: Vad gör Py uppe på scenen? Eller springer hon bara upp och presenterar Fick Jag Leva Igen?

Edit 2: Jag antar att det är Vandraren som är sista låten?
Citera
2005-09-04, 18:13
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Förresten verkade jag ha fått in en riktig jackpot på Kazaa igår, jag hittade massa livelåtar, jag antar att det är ljudet från "I Vandrarens Spår"-videon, eftersom de är på Cirkus. I alla fall, låtarna jag hittade var:

01 - Det Sista Du Ser
02 - Förlist
03 - Mellansnack
04 - Fick Jag Leva Igen
05 - I Midsommartid
06 - Ännu Glöder Solen
07 - Vill Ha Mer
08 - Under Norrskenet

Är det samma som på VHS:en?

Dessutom hittade jag låten Nordman också, så nu väntar jag bara på att nån ska gå in på msn nån gång...

Edit: Vad gör Py uppe på scenen? Eller springer hon bara upp och presenterar Fick Jag Leva Igen?

Edit 2: Jag antar att det är Vandraren som är sista låten?

Ja, det är låtarna på VHS:en du fått tag på.

Py Bäckman körar på många av Nordmans låtar, bla på Cirkus-framträdandet.

Nej, "Stormens öga" är den live-låt som avslutar videon.
Citera
2005-09-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Ja, det är låtarna på VHS:en du fått tag på.

Py Bäckman körar på många av Nordmans låtar, bla på Cirkus-framträdandet.

Nej, "Stormens öga" är den live-låt som avslutar videon.

Körar hon på någon av skivorna också? Kan inte komma ihåg att jag sett det i någon av bookletsen.

Extranumren är alltså Vandraren och Stormens Öga?
Citera
2005-09-05, 20:08
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Körar hon på någon av skivorna också? Kan inte komma ihåg att jag sett det i någon av bookletsen.

Extranumren är alltså Vandraren och Stormens Öga?

Nej, vet inte om hon körade bara i PR-syfte kanske. Jag vet faktiskt inte.

Extranumren var de som du angav..
Citera
2005-09-07, 10:21
Medlem
Py Bäckman har körat på de tre första skivorna. På nya skivan är hon dock ersatt av Anna Sahlin (som även hon körar med bravur!)

Py Bäckman har även varit med och körat under två turnéer:
*Vårturnén -96
*Sommarturnén -96

Däremot inte på turnéerna åren 94-95 eller (som ni säkert märkte själva) under årets turné.

Videobandet innehåller följande:

1. Dokumentär
2. Del av konsert från Nordmans vårturné den 14 april 1996 på Cirkus i Stockholm.
*Det sista du ser
*Förlist
*Fick jag leva igen
*I midsommartid
*Ännu glöder solen
*Vill ha mer
*Under norrskenet
*Be mig
*Vandraren
*Stormens öga
3. Video: Det sista du ser
Citera
2005-09-07, 11:46
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Py Bäckman har körat på de tre första skivorna. På nya skivan är hon dock ersatt av Anna Sahlin (som även hon körar med bravur!)

Py Bäckman har även varit med och körat under två turnéer:
*Vårturnén -96
*Sommarturnén -96

Däremot inte på turnéerna åren 94-95 eller (som ni säkert märkte själva) under årets turné.

Videobandet innehåller följande:

1. Dokumentär
2. Del av konsert från Nordmans vårturné den 14 april 1996 på Cirkus i Stockholm.
*Det sista du ser
*Förlist
*Fick jag leva igen
*I midsommartid
*Ännu glöder solen
*Vill ha mer
*Under norrskenet
*Be mig
*Vandraren
*Stormens öga
3. Video: Det sista du ser

Nu var det ett tag sedan jag kollade på filmen men jag har för mig att det är fler videos? men de kanske bara är snuttar som ligger i dokumentär delen?
Citera
2005-09-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Nu var det ett tag sedan jag kollade på filmen men jag har för mig att det är fler videos? men de kanske bara är snuttar som ligger i dokumentär delen?

Japp, det stämmer att videorna till "Förlist", "Vandraren", "Laglöst land" och "Be mig" ligger inbakade i dokumentären. Dock är det, som du själv skriver, inte videorna i sin helhet utan snuttar av dessa. I och med att det bara är just snuttar, och inte videorna i sin helhet, så kan det ju knappast räknas som några videos.
Citera
2005-09-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Japp, det stämmer att videorna till "Förlist", "Vandraren", "Laglöst land" och "Be mig" ligger inbakade i dokumentären. Dock är det, som du själv skriver, inte videorna i sin helhet utan snuttar av dessa. I och med att det bara är just snuttar, och inte videorna i sin helhet, så kan det ju knappast räknas som några videos.

Vad innehåller dokumentären, i grova drag?
Citera
2005-09-09, 19:02
Medlem
Citat:
Vad innehåller dokumentären, i grova drag?

Dokumentären är inspelad vintern 1995 (den gick på tv i dec -95) och består främst av en intervju med Mats och Håkan. Alltifrån hur det gick till när de träffades första gången - till hur Håkan friade till sin fru. Detta varvades då med kortare/längre videoklipp, kortare kommentarer från Py Bäckman, Mikael Marin (medlem i bandet Väsen), Ebbe Schöön (!) (känd folklivsforskare) med flera, klipp från videoinspelningen till "Be mig"...m.m.
Citera
2005-09-10, 19:19
Medlem
Okej!

Damn, måste få tag på den här videon, måste ju finnas många därute som folk inte vill ha som jag kan få köpa, tycker man.
Citera
2005-09-10, 19:29
Medlem
Citat:
Okej!

Damn, måste få tag på den här videon, måste ju finnas många därute som folk inte vill ha som jag kan få köpa, tycker man.

Nja, sanningen är den att videon är faktiskt svår att få tagi i. Det är sällan som man ser någon här på nätet som säljer den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in