2005-08-14, 18:23
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Tja, om man läser det finstilta i Gefle Dagblads text så står ju följande att läsa:

"Då GD Nöje bestämde sig för att sätta ihop en egen skandaltopp insåg vi ganska omgående att det skulle bli svårt - vi har nämligen inte haft tillräckligt många saftiga skandaler på det lokala planet för att få ihop en ordentlig lista. Därför valde vi att gå till det interna arkivet och kolla vilka kända profiler som blivit mest omnämnda i GD hittills under året.
Det handlar alltså inte om dom som gjort bort sig mest, utan om dom som figurerat i tidningen oftast."

Detta innebär alltså att de sammanställt sin lista utefter hur många gånger varje person blivit omnämnd i deras tidning. Har exempelvis Nordman blivit intervjuade så har de alltså räknat detta som 1 gång. Man kan ju verkligen fråga sig vad vanliga intervjuer har med skandaler att göra..??
Varför göra en skandal-topp överhuvudtaget om man uppenbarligen inte har material till det hela?

Har själv funderat på hur man ska få tag i denna singel...
Jakob Gordin tillhör säkerligen ett väldigt litet skivbolag - så jag skulle tippa på att den enda möjligheten till att få tag i denna singel är att köpa singeln direkt från skivbolaget. Har tänkt att maila till Mats & Håkan och fråga om de vet vilket bolag Gordin tillhör.

Ja, det kan man väl fråga sig. Men då var det ju inte så tråkigt som det låter iaf. Borde inte Thomas DiLeva klämt sig in på listan då han är från Gävle tycker man?

//

Bra idé. De spelade låten på P4 här om dagen...
Citera
2005-08-14, 18:24
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Efter första låten tar Håkan upp en vattenflaska och - innan han dricker - höjer han upp flaskan i luften och utbrister; "SKÅL! ...Jag dricker bara vatten nuförtiden - och cola..."

Aah, precis vad jag var rädd för. Sa åt Håkan tidigare att ta det lugnt med colan. Har hyddan fortsatt att växa oroartat?? Haha
Citera
2005-08-14, 18:25
Medlem
Nordman_88s avatar
KebabKungen, vad var bäst, Borås eller Sthlm då??
Citera
2005-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
KebabKungen, vad var bäst, Borås eller Sthlm då??

Du får ge dig till tåls! Har ju inte kommit så långt i min sammanfattning ännu... :smart:
Citera
2005-08-15, 01:18
Medlem
Spelningen i Borås

Torsdag 11 augusti 2005

Borås, Torget

Publik:
Hela torget var fullt.

Låtlista: (OBServera att låtarna 5-8 kan ha varit i en annan inbördes ordning - då jag inte kommer ihåg exakt)
01). Under norrskenet
02). Förlist
03). Allt eller ingenting
04). Be mig
05). Känner du ljuset
06). Ännu glöder solen
07). Ta mig för den jag är
08). Vill ha mer
09). Vandraren
Extranummer:
10). Ödet var min väg
11). Stormens öga

Detta var då min första Nordman-spelning på 9 år.
Var där två timmar innan Nordman intog scenen - och lyckades därigenom få en finfin plats längst fram vid staketet.
Underbar spelning! Som alla Nordman-fans vet så har Håkan alltid varit en helt lysande scen-artist som alltid gett ALLT på scenen - men jag tror att Håkan anno 2005 höjt sig (om det nu är möjligt?) ännu ett snäpp jämfört med 90-talet. Jävlar (!) vad han snurrar runt, stampar och verkligen ger järnet på scenen! Grymt!
Inte nog med det: Håkan visar än en gång prov på sin självdistans och sin stora humoristiska sida i mellansnacken där han driver både med sig själv och och den - minst sagt - ytliga Melodifestivalen. Som historien om att han numera börjat att använda handväska - "För det får man ha om man har varit med i Melodifestivalen".

LÄNKAR:
*Kringartikel, Borås Tidning:

http://www.borastidning.se/bt/btartikel.asp?version=223274
*Recension, Borås Tidning:
http://www.borastidning.se/bt/btartikel.asp?version=223468

*Bilder i mängder på: http://vimmelboras.se/index.asp
Såhär kommer du till bilderna från Nordmans spelning:
1). Gå in på ovanstående adress
2). Allra längst till vänster finns några rubriker som man bara ser pyttelite av. Klicka på den som har gul text.
3). Klicka på "Vimmelbilder klicka här"
4). Då kommer det fram en lista med olika artister som uppträtt i Borås - Klicka på Nordman - sedan finns det mängder av bilder att beskåda.

OBS! Innan Nordman uppträdde var det lite andra småjippon som "talangjakt" med mera - det är dessa bilder som kommer att komma upp först...Fortsätt att klicka på bara till nästa, å nästa, å nästa bild...så kommer Nordmanbilderna så småningom...
OBS2! De flesta bilderna är i rätt ordning - men inte alla. Av någon anledning har de placerat in bilder från när Håkan står och skriver autografer efter spelningen mitt i bildsetet.
OBS3! På vissa kort kan man faktiskt skymta en viss Kebab-Kung längst fram vid staketet
Citera
2005-08-15, 01:43
Medlem
Efter spelningen i Borås

När spelningen var slut kom både Håkan och Mats fram mellan scenen och staketet och skrev autografer. De sålde dock inga skivor utan det var alltså folk som själva hade med sig papperslappar - vissa hade också med sig skivor som de fick signerade.
Håkan var - som vanligt - den av dom två som var mest omsvärmad så jag tog chansen och gjorde något som jag aldrig trodde att jag skulle våga: jag gick bort till Mats som stod lite längre bort och sträckte fram näven och hälsade (var i ett lyckorus efter spelningen - vilket gjorde att jag blev modigare)
Jag sa att det var en grym spelning och berättade - till Mats stora förtjusning - att jag varit med ända sedan deras första singel "Förlist" kom. Sedan frågade jag vilken nästa singel skulle bli. Mats berättade då - precis som vi tidigare hört - att det nog skulle bli "Ta mig för den jag är" och att den skulle släppas om några veckor.

Sedan frågade jag om det gick att få tag i Nordman-tröjor på något sätt och då berättade Mats att snart kommer man att kunna beställa T-shirts genom deras hemsida. Både den som det står "nordman" och den som det bara står "n" på kommer att finnas till försäljning. Hur många olika varianter - dvs färger de kommer att finnas i frågade jag aldrig - men jag sa till Mats med mycket entusiastisk stämma att "Jag köper en av varje färg!" Varpå Mats skrattade och himlade med ögonen.

Jag passade även på att säga till Mats att "den nya skivan är skitbra", berättade även att jag sett dem dagen innan i Göteborg och frågade vad som skulle hända till hösten. Mats berättade då till min stora glädje - att de skulle skriva nya låtar till en kommande platta ...som skulle komma någongång i framtiden och längre fram i höst skulle de även ge sig ut på en klubbturné runt om i landet!
Jag var väldigt snabb att påpeka att de inte skulle glömma att komma till Göteborg...
Citera
2005-08-15, 01:48
Medlem
Citat:
längre fram i höst skulle de även ge sig ut på en klubbturné runt om i landet!

Förresten Nordman88 och Paschendale: Se till att fylla 18 eller fixa falskleg fram tills dess!
Citera
2005-08-15, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
Ni har en kebabkung här som gillar Nordman så jag ansluter också.

Ännu Glöder Solen är grym!

HAHA!! Alright!
Citera
2005-08-15, 11:22
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Torsdag 11 augusti 2005

Borås, Torget

Publik:
Hela torget var fullt.

Låtlista: (OBServera att låtarna 5-8 kan ha varit i en annan inbördes ordning - då jag inte kommer ihåg exakt)
01). Under norrskenet
02). Förlist
03). Allt eller ingenting
04). Be mig
05). Känner du ljuset
06). Ännu glöder solen
07). Ta mig för den jag är
08). Vill ha mer
09). Vandraren
Extranummer:
10). Ödet var min väg
11). Stormens öga

Detta var då min första Nordman-spelning på 9 år.
Var där två timmar innan Nordman intog scenen - och lyckades därigenom få en finfin plats längst fram vid staketet.
Underbar spelning! Som alla Nordman-fans vet så har Håkan alltid varit en helt lysande scen-artist som alltid gett ALLT på scenen - men jag tror att Håkan anno 2005 höjt sig (om det nu är möjligt?) ännu ett snäpp jämfört med 90-talet. Jävlar (!) vad han snurrar runt, stampar och verkligen ger järnet på scenen! Grymt!
Inte nog med det: Håkan visar än en gång prov på sin självdistans och sin stora humoristiska sida i mellansnacken där han driver både med sig själv och och den - minst sagt - ytliga Melodifestivalen. Som historien om att han numera börjat att använda handväska - "För det får man ha om man har varit med i Melodifestivalen".

LÄNKAR:
*Kringartikel, Borås Tidning:

http://www.borastidning.se/bt/btartikel.asp?version=223274
*Recension, Borås Tidning:
http://www.borastidning.se/bt/btartikel.asp?version=223468

*Bilder i mängder på: http://vimmelboras.se/index.asp
Såhär kommer du till bilderna från Nordmans spelning:
1). Gå in på ovanstående adress
2). Allra längst till vänster finns några rubriker som man bara ser pyttelite av. Klicka på den som har gul text.
3). Klicka på "Vimmelbilder klicka här"
4). Då kommer det fram en lista med olika artister som uppträtt i Borås - Klicka på Nordman - sedan finns det mängder av bilder att beskåda.

OBS! Innan Nordman uppträdde var det lite andra småjippon som "talangjakt" med mera - det är dessa bilder som kommer att komma upp först...Fortsätt att klicka på bara till nästa, å nästa, å nästa bild...så kommer Nordmanbilderna så småningom...
OBS2! De flesta bilderna är i rätt ordning - men inte alla. Av någon anledning har de placerat in bilder från när Håkan står och skriver autografer efter spelningen mitt i bildsetet.
OBS3! På vissa kort kan man faktiskt skymta en viss Kebab-Kung längst fram vid staketet

Grymt bra skrivet!! Förresten, hur såg du ut och hur var du klädd så man kan hitta dig i folkvimlet vid staketet??
Citera
2005-08-15, 11:24
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
När spelningen var slut kom både Håkan och Mats fram mellan scenen och staketet och skrev autografer. De sålde dock inga skivor utan det var alltså folk som själva hade med sig papperslappar - vissa hade också med sig skivor som de fick signerade.
Håkan var - som vanligt - den av dom två som var mest omsvärmad så jag tog chansen och gjorde något som jag aldrig trodde att jag skulle våga: jag gick bort till Mats som stod lite längre bort och sträckte fram näven och hälsade (var i ett lyckorus efter spelningen - vilket gjorde att jag blev modigare)
Jag sa att det var en grym spelning och berättade - till Mats stora förtjusning - att jag varit med ända sedan deras första singel "Förlist" kom. Sedan frågade jag vilken nästa singel skulle bli. Mats berättade då - precis som vi tidigare hört - att det nog skulle bli "Ta mig för den jag är" och att den skulle släppas om några veckor.

Sedan frågade jag om det gick att få tag i Nordman-tröjor på något sätt och då berättade Mats att snart kommer man att kunna beställa T-shirts genom deras hemsida. Både den som det står "nordman" och den som det bara står "n" på kommer att finnas till försäljning. Hur många olika varianter - dvs färger de kommer att finnas i frågade jag aldrig - men jag sa till Mats med mycket entusiastisk stämma att "Jag köper en av varje färg!" Varpå Mats skrattade och himlade med ögonen.

Jag passade även på att säga till Mats att "den nya skivan är skitbra", berättade även att jag sett dem dagen innan i Göteborg och frågade vad som skulle hända till hösten. Mats berättade då till min stora glädje - att de skulle skriva nya låtar till en kommande platta ...som skulle komma någongång i framtiden och längre fram i höst skulle de även ge sig ut på en klubbturné runt om i landet!
Jag var väldigt snabb att påpeka att de inte skulle glömma att komma till Göteborg...

Grymt bra nyheter!! Jag ska också köpa varaenda j*kla tröja och tapetsera rummet med lr nåt!!
Citera
2005-08-15, 11:25
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Förresten Nordman88 och Paschendale: Se till att fylla 18 eller fixa falskleg fram tills dess!

Ah, shit. Kommer sakna ett halvår drygt i höst så det är ju lite svårt att ordna. Men falskleg here I come... Haha
Citera
2005-08-15, 13:41
Medlem
Jo, en sak till ang. min konversation med Mats: Mats sa att han hade sett att jag sjöng med i varenda låt under konserten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in