2012-11-13, 14:32
Medlem
Familjär tremor är en ärftlig "åkomma", ett tillstånd där signaleringen från hjärnan till musklerna, ofta i armarna och nacken, om vissa rörelser blir för stark. Det har ingenting med läkemedelsbiverkningara att göra. Det är något annat än Parkinsson som är en sk vilotremor. Det finns heller inget definitivt botemedel annat än deep brain stimulation, elektroder inopererade i hjärnan som stör ut de felande signalerna.

Familjär tremor (oftare kallad essentiell tremor) är ett helvete för många på grund av att man blir socialt handikappad då man har svårt att äta och dricka tillsammans med andra utan att spilla.

Angående alkohol, som nämnts i tråden, är det det enda som temporärt kan ta bort skakningarna.

Det kan mycket väl vara tremorn som gjort hans närvaro i bandet omöjlig.
Citera
2012-11-13, 14:35
Medlem
miloudots avatar
Hmm... Detta börjar lukta klassiskt PR-trick!
Citera
2012-11-13, 14:53
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
När en sådan här tråd hamnar på högt upp på heta ämnen förstår man hur mycket "bönder" det är som hänger på flashback! Har aldrig förstått mig på det där med hur musikkulturen skiljer sig bara för att man kommer från landsbygden..

Mina erfarenheter säger att det smockfullt på traditionella dansställen i typ Stockholm och Göteborg.
Alla är inte bekväma med negerrap och metall. Det är enorm efterfrågan på Olle Jönsson och L-S i hela landet.
Citera
2012-11-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Hmm... Detta börjar lukta klassiskt PR-trick!

Jag tror knappast att landets populäraste dansband som drar fulla hus nästan vart dom kommer - och som t o m säljer en massa cd - behöver några PR-trick. Sånt är mer för Henemark & Co. Jönsson slutade t ex spela trummor för flera år sedan för att det inte funkade längre. Han har helt klart problem med hälsan. Se hur han ser ut för tusan, hans mage är ju större än en baskagge ...
Citera
2012-11-13, 14:57
Bannlyst
Han är väl sjuk på något vis. Gissar på cancer.
Citera
2012-11-13, 15:23
Medlem
Vore det hälsan så skulle han ju aldrig göra det på detta sättet. Han skulle fundera länge i lugn och ro för att sedan skicka ut ett långt vänligt pressmeddelande om saken. Detta är gjort i stundens ilska och inget annat.
Citera
2012-11-13, 16:31
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag tror knappast att landets populäraste dansband som drar fulla hus nästan vart dom kommer - och som t o m säljer en massa cd - behöver några PR-trick. Sånt är mer för Henemark & Co. Jönsson slutade t ex spela trummor för flera år sedan för att det inte funkade längre. Han har helt klart problem med hälsan. Se hur han ser ut för tusan, hans mage är ju större än en baskagge ...

Jag tror mer på ett klassiskt PR-trick än på att han lägger av pga sjukdom då det plötsliga avhoppet, enligt vad jag har läst, skulle ha kommit som en total överraskning för grabbarna i bandet medan folk på Flashback sedan har full koll på hans tillstånd och att ni skulle ha mer kolla på det än hans närmaste är lite väl.
Citera
2012-11-13, 22:25
Medlem
Stackarn har ju flängt runt i hela sitt liv och alltid varit borta på helgerna. H-e vad mil det måste ha blivit i turnebussen så han är väl helt enkelt djävligt less på skiten å vill vara hemma och äta middag en lördag
Citera
2012-11-13, 22:48
Medlem
Det måste nästan vara någon schism annars borde han först ha talat med sina kollegor i bandet. Nu verkar dom inte ha en aning. Jag skulle ändå kunna tänka mig att han kommer tillbaka för att köra sista säsongen ut, men sen blir det nog inte mer. Han är gammal och trött och trivs nog inte så bra med turnelivet längre.
Citera
2012-11-14, 00:36
Medlem
Citat:
Stackarn har ju flängt runt i hela sitt liv och alltid varit borta på helgerna. H-e vad mil det måste ha blivit i turnebussen så han är väl helt enkelt djävligt less på skiten å vill vara hemma och äta middag en lördag

Jo, dessa killar borde vara väldigt trötta nu allesammans....

Framträtt ca 4967 gånger
Kört ca 213 625 mil eller månen t.o.r 2,5 gånger
Använt 10 turnéfordon
Spelat 250 763 låtar
Åkt bussen 29 839 timmar eller 1 244 dagar (3,41 år)
Citera
2012-11-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag999och

Framträtt ca 4967 gånger
Använt 10 turnéfordon
Spelat 250 763 låtar

Och Olle Jönsson lär vara den enda som är kvar från start - resten av bandmedlemmarna har bytts ut efterhand.
Citera
2012-11-14, 08:44
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag999och

Framträtt ca 4967 gånger
Använt 10 turnéfordon
Spelat 250 763 låtar

Ja är det 45 år som de varit aktiva nu? Det tickar på, samt att de kan inte haft många helger hemma med familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in