Läser en del på engelska och eftersom att min vokabulär inte är vad jag önskat behöver jag slå upp en del ord. Man kan då hålla musen över ett ord och klicka CMD-CTRL-D så kommer definitionen och annat smått och gott upp. Väldigt smidigt.
Jag använder funktionen så ofta att det blir otympligt att hålla in tre knappar och jag vill därför byta snabbtangtenten till CMD-<. Hur tusan gör jag det? Har försökt i systeminställningar utan resultat, där går det bara att göra så att applikationen dictionary öppnas och det är inte vad jag söker.
Allt det bästa
Senast redigerad av anonped 2012-11-11 kl. 23:59.
Nu använder jag inte Mac OS men om jag skulle lösa ditt problem i Windows så skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och så skulle jag skapat en macro som utför kommandot när man trycker på en knapp som man inte använder så ofta (Home, End, etc). Det skulle förvåna mig om ett liknande program inte finns för Mac OS.
Senast redigerad av Skater93 2012-11-11 kl. 23:59.
Nu använder jag inte Mac OS men om jag skulle lösa ditt problem i Windows så skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och så skulle jag skapat en macro som utför kommandot när man trycker på en knapp som man inte använder så ofta (Home, End, etc). Det skulle förvåna mig om ett liknande program inte finns för Mac OS.
Tack för svar! Får kika närmare på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har aldrig labbat med det snabbkommandot, jag högerklickar och väljer slå upp i ordbok.
Men det tar ju sådan jävla tid. Tack för svar iaf.
Men det tar ju sådan jävla tid. Tack för svar iaf.
Tid? Du högerklickar direkt på ordet. Har sett många som markerar ordet först och sedan högerklickar, det behövs inte. Högerklicka när muspekaren är ovanför ordet så markeras det automagiskt.
Tid? Du högerklickar direkt på ordet. Har sett många som markerar ordet först och sedan högerklickar, det behövs inte. Högerklicka när muspekaren är ovanför ordet så markeras det automagiskt.
Det handlar om tidsoptimering, ärade vän .
Löste det hur som helst via programmet MagicPrefs. Valde att ersätta cmd-ctrl-d med en "tap" med tre fingrar. Väldigt smidigt och går framför allt väldigt fort.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!