2012-11-11, 23:52
Medlem
anonpeds avatar
Hej!

Lser en del p engelska och eftersom att min vokabulr inte r vad jag nskat behver jag sl upp en del ord. Man kan d hlla musen ver ett ord och klicka CMD-CTRL-D s kommer definitionen och annat smtt och gott upp. Vldigt smidigt.

Jag anvnder funktionen s ofta att det blir otympligt att hlla in tre knappar och jag vill drfr byta snabbtangtenten till CMD-<. Hur tusan gr jag det? Har frskt i systeminstllningar utan resultat, dr gr det bara att gra s att applikationen dictionary ppnas och det r inte vad jag sker.

Allt det bsta
Senast redigerad av anonped 2012-11-11 kl. 23:59.
Citera
2012-11-11, 23:57
Medlem
Nu anvnder jag inte Mac OS men om jag skulle lsa ditt problem i Windows s skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och s skulle jag skapat en macro som utfr kommandot nr man trycker p en knapp som man inte anvnder s ofta (Home, End, etc). Det skulle frvna mig om ett liknande program inte finns fr Mac OS.
Senast redigerad av Skater93 2012-11-11 kl. 23:59.
Citera
2012-11-12, 00:04
Medlem
tzjs avatar
Har aldrig labbat med det snabbkommandot, jag hgerklickar och vljer sl upp i ordbok.
Citera
2012-11-12, 00:12
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Nu anvnder jag inte Mac OS men om jag skulle lsa ditt problem i Windows s skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och s skulle jag skapat en macro som utfr kommandot nr man trycker p en knapp som man inte anvnder s ofta (Home, End, etc). Det skulle frvna mig om ett liknande program inte finns fr Mac OS.
Tack fr svar! Fr kika nrmare p detta.

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har aldrig labbat med det snabbkommandot, jag hgerklickar och vljer sl upp i ordbok.

Men det tar ju sdan jvla tid. Tack fr svar iaf.
Citera
2012-11-12, 00:15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Tack fr svar! Fr kika nrmare p detta.

Men det tar ju sdan jvla tid. Tack fr svar iaf.

Tid? Du hgerklickar direkt p ordet. Har sett mnga som markerar ordet frst och sedan hgerklickar, det behvs inte. Hgerklicka nr muspekaren r ovanfr ordet s markeras det automagiskt.
Citera
2012-11-12, 00:24
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Tid? Du hgerklickar direkt p ordet. Har sett mnga som markerar ordet frst och sedan hgerklickar, det behvs inte. Hgerklicka nr muspekaren r ovanfr ordet s markeras det automagiskt.

Det handlar om tidsoptimering, rade vn .

Lste det hur som helst via programmet MagicPrefs. Valde att erstta cmd-ctrl-d med en "tap" med tre fingrar. Vldigt smidigt och gr framfr allt vldigt fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in