Lser en del p engelska och eftersom att min vokabulr inte r vad jag nskat behver jag sl upp en del ord. Man kan d hlla musen ver ett ord och klicka CMD-CTRL-D s kommer definitionen och annat smtt och gott upp. Vldigt smidigt.
Jag anvnder funktionen s ofta att det blir otympligt att hlla in tre knappar och jag vill drfr byta snabbtangtenten till CMD-<. Hur tusan gr jag det? Har frskt i systeminstllningar utan resultat, dr gr det bara att gra s att applikationen dictionary ppnas och det r inte vad jag sker.
Allt det bsta
Senast redigerad av anonped 2012-11-11 kl. 23:59.
Nu anvnder jag inte Mac OS men om jag skulle lsa ditt problem i Windows s skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och s skulle jag skapat en macro som utfr kommandot nr man trycker p en knapp som man inte anvnder s ofta (Home, End, etc). Det skulle frvna mig om ett liknande program inte finns fr Mac OS.
Senast redigerad av Skater93 2012-11-11 kl. 23:59.
Nu anvnder jag inte Mac OS men om jag skulle lsa ditt problem i Windows s skulle jag ha skaffat ett macroprogram som ligger nere i systray och s skulle jag skapat en macro som utfr kommandot nr man trycker p en knapp som man inte anvnder s ofta (Home, End, etc). Det skulle frvna mig om ett liknande program inte finns fr Mac OS.
Tack fr svar! Fr kika nrmare p detta.
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har aldrig labbat med det snabbkommandot, jag hgerklickar och vljer sl upp i ordbok.
Tid? Du hgerklickar direkt p ordet. Har sett mnga som markerar ordet frst och sedan hgerklickar, det behvs inte. Hgerklicka nr muspekaren r ovanfr ordet s markeras det automagiskt.
Tid? Du hgerklickar direkt p ordet. Har sett mnga som markerar ordet frst och sedan hgerklickar, det behvs inte. Hgerklicka nr muspekaren r ovanfr ordet s markeras det automagiskt.
Det handlar om tidsoptimering, rade vn .
Lste det hur som helst via programmet MagicPrefs. Valde att erstta cmd-ctrl-d med en "tap" med tre fingrar. Vldigt smidigt och gr framfr allt vldigt fort.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!