Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-11, 21:42
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
När man går in i Drogrehabilitering så ser man att reklamen är den samma som i alla andra delforum under Droger. Tänker då på all reklam Hemulen gör för sina "forskningskemikalier"/"rökmixar"/lagliga droger eller vad man nu ska kalla det. Tycker det är väldigt dumt eftersom de som hänger där försöker sluta med droger. Tror inte reklamen som säger "du kan få droger snabbt, enkelt och smidigt hem till dig om du bara klickar här" hjälper dem direkt. Kanske inte är så många som tänker så, och det i sig är ju och ironisk knappt någon klickar på reklamerna = inga pengar.

Nej den forumsdelen bör hållas reklamfritt eller åtminstone reklam för något annat. Vad tycker ni om mitt förslag?
Citera
2012-11-11, 21:46
Medlem
unsungs avatar
Att det är en reklambanner som står mellan en framgångsrik nykterhet eller fortsatt drogmissbruk är nog väldigt tveksamt.
Citera
2012-11-11, 21:51
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Att det är en reklambanner som står mellan en framgångsrik nykterhet eller fortsatt drogmissbruk är nog väldigt tveksamt.
Ponera att det du säger stämmer, hur många av användarna i Drogrehabilitering klickar på reklamerna då? För Flashback får väl betalt för varje klick på annonsen väl? Kan förstå att de vill skylta deras produkter till användare av delforumetCentralstimulantia, men Drogrehabilitering???
Citera
2012-11-11, 23:01
Medlem
Hejsoss avatar
Jag har nu varit drogfri sen i maj (23:e) och har varit inne på drogrehabilitering några gånger under den här tiden, Känner inget särskilt sug efter droger bara för att man ser reklam, droger finns överallt och man måste lära sig hantera det.
Citera
2012-11-11, 23:26
Medlem
vivalarevolucions avatar
Drogbanners syns ju över hela forumet, så att dylika anonnser dyker upp i drogrehabiliteringsforat i syfte att jävlas ser jag som osannolikt.

Men på sätt och vis håller jag ändå med dig. För att ditt förslag ska slå igenom blir annonsörerna av med platser, och det kanske inte är så bra
Senast redigerad av vivalarevolucion 2012-11-11 kl. 23:28.
Citera
2012-11-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Ponera att det du säger stämmer, hur många av användarna i Drogrehabilitering klickar på reklamerna då? För Flashback får väl betalt för varje klick på annonsen väl? Kan förstå att de vill skylta deras produkter till användare av delforumetCentralstimulantia, men Drogrehabilitering???

Här tror jag du är inne på något...
Jag tror knappast att folk får svårare att hålla sig ifrån droger pga reklam, men borde det inte ligga i annonsörernas intresse att hitta rätt målgrupp? Som du säger lär det knappast vara någon i just det underforumet som en bryr sig om reklamen så den känns bortkastad...

Så jag tror att både flashback och annonsörerna skulle, i det underforumet, tjäna på att ha drogrehbiliteringsreklam istället (om det nu finns någon sådan), eller åtminstone reklam som ökade chanserna att någon skulle klicka.
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-11-13 kl. 09:42.
Citera
2012-11-13, 14:34
Medlem
Muppgangstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Vad tycker ni om mitt förslag?
Helt jävla otroligt värdelöst skitförslag, som väntat eftersom det kommer från en pissluffare som dig. Skit dig själv i näven och klappa sen händerna snutjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in