2012-11-11, 21:38
Medlem
Ska för första gången betala en faktura själv ooch undrar över lite grejer

Jag har internetbank, men jag ska fixa denna fakturan på banken av vissa anledningar... jag har fått fakturan på min mail med ett inbetalningskort, men jag har ingen skrivare för tillfället och fakturan måste betalas kommande vecka.
Kan jag då gå ner till banken och fylla i en inbetalningslapp istället för att använda den jag fått på mailen? Och måste jag ge pengar i kassan eller räcker det att jag bara skriver i mitt kontonummer och sen fixar banken resten?

Det låter rörigt, jag vet... är verkligen nybörjare på sånt här men kommer väl förhoppningsvis snart fatta lite mer
Citera
2012-11-11, 21:43
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpasnubben

Jag har internetbank, men jag ska fixa denna fakturan på banken av vissa anledningar... jag har fått fakturan på min mail med ett inbetalningskort, men jag har ingen skrivare för tillfället och fakturan måste betalas kommande vecka.
Kan jag då gå ner till banken och fylla i en inbetalningslapp istället för att använda den jag fått på mailen? Och måste jag ge pengar i kassan eller räcker det att jag bara skriver i mitt kontonummer och sen fixar banken resten?

Det låter rörigt, jag vet... är verkligen nybörjare på sånt här men kommer väl förhoppningsvis snart fatta lite mer

Det du behöver:
Vilket belopp skall betalas
Vilket bank/plusgiro nummer ska det betalas till
Vilket OCR eller meddelande ska betalningen skickas med

Du kan använda kontanter om kontoret du vänder dig till godkänner det.
Du kan använda konto (hos banken du besöker) om du har pengarna där.

Lycka till.
Citera
2012-11-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown
Det du behöver:
Vilket belopp skall betalas
Vilket bank/plusgiro nummer ska det betalas till
Vilket OCR eller meddelande ska betalningen skickas med

Du kan använda kontanter om kontoret du vänder dig till godkänner det.
Du kan använda konto (hos banken du besöker) om du har pengarna där.

Lycka till.

Ja jag ska till banken där jag har mina pengar...vad händer sen? Lämnar jag bara in inbetalningskortet och går hem eller är det nåt mer jag måste göra?
Citera
2012-11-11, 22:13
Medlem
y.ys avatar
Medtag legitimation.
Citera
2012-11-11, 22:18
Medlem
klinger75s avatar
Tänk på att det blir en extra avgift om du betalar in "manuellt"
Citera
2012-11-11, 22:51
Medlem
Det blir en onödig avgift när du betalar en faktura på banken. Är det helt omöjligt för dig att göra det i internetbanken?
Citera
2012-11-11, 23:22
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av get1
Det blir en onödig avgift när du betalar en faktura på banken. Är det helt omöjligt för dig att göra det i internetbanken?

Han ska väl betal knark med svarta pengar och vill inte visa soc att han har deg
Citera
2012-11-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Han ska väl betal knark med svarta pengar och vill inte visa soc att han har deg

Om du ändå inte hade nåt seriöst svar behövde du väl inte ens bry dig om att skriva
Citera
2012-11-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpasnubben

det är total idioti att betala fakturan på banken.

att betala fakturan via internetbanken tar 30 sekunder och är gratis...
Citera
2012-11-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
det är total idioti att betala fakturan på banken.

att betala fakturan via internetbanken tar 30 sekunder och är gratis...

men herregud vad det var svårt för folk att fatta, nu ska jag göra det här på banken av vissa anledningar och jag bad om hjälp för att förstå lite mer... måste ni hålla på och klaga då?? hade ni ändå inget svar på mina frågor så strunta i att skriv!!
Citera
2012-11-13, 00:18
Medlem
det är bara skriva upp bankgiro eller plusgiro numret och summa på en lapp glöm ej ocr numret sen är det bara gå till banken fylla i en blankett tror den heter inbetalning sen lämna inbetalningskortet till banken (legitimation kan vara bra att ha med) och sen pengar förstås för inget är gratis speciellt inte på banker
Citera
2012-11-13, 09:02
Medlem
massuppfittads avatar
Om du nu prompt måste betala fakturan på banken är det väl bara att stega in, kliva fram till disken och förklara att du vill betala en räkning så hjälper de dig med det. Varför vända sig till ett internetforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in