2012-11-11, 18:49
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Seriöst. Är datoringenjörer så jävla dumma i huvudet att de gör så att det KRÄVS ett sketet gammalt PS/2 tangentbord för att komma in i BIOS?!

Mitt problem är att mitt USB tangentbord ej får ström förrän väl inne i Windows. Alltså kan jag inte komma in i BIOS och ändra på detta.

Jag har sökt runt på nätet i en timme nu utan tur.

Det måste ju finnas nåt dos kommando så att man bootar in i BIOS? Vad är det för dum idé att man skall behöva trycka på en speciell tangent, på ett speciellt tangentbord för att åtstadkomma detta?

Snälla, HJÄLP MIG.
Citera
2012-11-11, 18:55
Medlem
TorrentLovers avatar
Om tangentbordet inte får ström förrän Windows startas, finns det inget att göra.
Citera
2012-11-11, 19:01
Medlem
ganglere2s avatar
Doskommando? Då måste du alltså starta dos först om du hade tänkt dig att gå in i bios därifrån?
Nåja. Det enklaste är antagligen att tillfälligt koppla in ett lämpligt tangentbord. Ett du kanske har eller i värsta fall kan låna.
Citera
2012-11-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ouija
Seriöst. Är datoringenjörer så jävla dumma i huvudet att de gör så att det KRÄVS ett sketet gammalt PS/2 tangentbord för att komma in i BIOS?!

Mitt problem är att mitt USB tangentbord ej får ström förrän väl inne i Windows. Alltså kan jag inte komma in i BIOS och ändra på detta.

Jag har sökt runt på nätet i en timme nu utan tur.

Det måste ju finnas nåt dos kommando så att man bootar in i BIOS? Vad är det för dum idé att man skall behöva trycka på en speciell tangent, på ett speciellt tangentbord för att åtstadkomma detta?

Snälla, HJÄLP MIG.

mig veterligen så är det bara PS/2 som funkar,när man väl kommit in bios så kan man ändra så att usb tangentbord oxså funkar
på nyare moderkort är det inställt i bios så att usb funkar (åtminstonde på de 2 senaste jag har andvänt)

mvh
t
Citera
2012-11-11, 20:20
Medlem
TS vilket tangentbord har du?
Citera
2012-11-11, 20:24
Medlem
kimdah2002s avatar
Har man ett moderkort som är tillverkat de senaste 7 åren så funkar usb-tangentbord att komma in i bios med. Är datorn älde än så är det väl dags att fundera på att byta ut den.
Citera
2012-11-11, 20:47
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Jag har ett Logitech, typ 2 år gammalt, simpelt illuminerat tangentbord. Mitt moderskort är tillverkat inom de 7 senaste åren..

Okej men inte dos.. Men åtminstone nåt kommando man kan skriva in i en bat-fil, köra och så startas datorn med de inställningar man skrivit där? Eller e detta science fiction? :P
Citera
2012-11-12, 07:59
Medlem
Köp en USB>PS/2 adapter så borde det fungera, kostar ett par tior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in