2012-11-11, 14:52
Medlem
anonymfans avatar
Tjena Flashback!

Bestämde mig för att göra hål i örat för några veckor sen, så jag tog en nål o tvätta med handsprit och la över eld o allt det där som man ska göra, men ändå har det lyckats bli en infektion.
Jag använde ett "oäkta" örhänge dom första dagarna, men sen köpte jag några som skulle vara silver.

När jag pillar bakom örat så får jag smuts/blod på fingrarna och det luktar skit rent ut sagt!
Tar då ut örhänget, och pillar bort smutsklumparna som har bildats överallt, och tvättar rent örat med vatten och sprit.
Men det verkar inte funka eftersom jag har återupprepat processen några gånger nu.
Och vet någon varför örhänget blir svart? det ska ju vara äkta silver.

Vet någon vad jag ska göra så är det bara att svara på detta ämne.

Tack för svar // anonymfan
Citera
2012-11-11, 15:23
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfan
Tjena Flashback!

Bestämde mig för att göra hål i örat för några veckor sen, så jag tog en nål o tvätta med handsprit och la över eld o allt det där som man ska göra, men ändå har det lyckats bli en infektion.
Jag använde ett "oäkta" örhänge dom första dagarna, men sen köpte jag några som skulle vara silver.

När jag pillar bakom örat så får jag smuts/blod på fingrarna och det luktar skit rent ut sagt!
Tar då ut örhänget, och pillar bort smutsklumparna som har bildats överallt, och tvättar rent örat med vatten och sprit.
Men det verkar inte funka eftersom jag har återupprepat processen några gånger nu.
Och vet någon varför örhänget blir svart? det ska ju vara äkta silver.

Vet någon vad jag ska göra så är det bara att svara på detta ämne.

Tack för svar // anonymfan

Jag skulle inte rekommendera att använda en nit av silver för att undvika att örat inte läker, ta något ämne som inte reagerar negativt i kontakt med mineralerna i blodet.
Silver oxiderar när det kommer i kontakt med fukt som innehåller oxygen.
använd silverörhänget när du har ett stabilt hål i örat, men inte när du försöker bilda ett
Citera
2012-11-11, 21:41
Medlem
anonymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Jag skulle inte rekommendera att använda en nit av silver för att undvika att örat inte läker, ta något ämne som inte reagerar negativt i kontakt med mineralerna i blodet.
Silver oxiderar när det kommer i kontakt med fukt som innehåller oxygen.
använd silverörhänget när du har ett stabilt hål i örat, men inte när du försöker bilda ett

Så vad föreslår du då? funkar guld?
Citera
2012-11-11, 22:13
Medlem
Necrotrusts avatar
var noga med att inte röra ringen eller hålet. Sedan är nog läkarstål bra? Fick själv en infektion i örat. Ingen höjdare....
Citera
2012-11-11, 23:20
Medlem
MisterToms avatar
Ojojojoj....

Vi börjar såhär: Handsprit och att elda på en nål funkar inte. Jag är inte alls förvånad att du har problem nu. Jag råder dig att ta ut skiten och låter det läka ordentligt, och sen om du fortfarande vill ha en piercing att du går till någon som gör det rätt.

Men för att ta hand om det här bäst så börjar du med att använda ett material man kan ha i oläkta fistlar, exempelvis titan och kirurgiskt stål. Silver kan man inte ha i oläkta hål, det oxiderar som du märkt. Och du ska absolut INTE pilla på piercingen!! Och inte ta ut smycket sen när du väl satt i ett bra. Och inte snurra osv. Låt det vara helt enkelt. Och du ska absolut INTE tvätta med sprit, utan endast steril koksaltlösning. Det köper du på apoteket. I övrigt så läs igenom vår FAQ.

För övrigt låter det inte infekterat utan bara som ett väldigt missnöjt och misskött sår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in