2012-11-11, 14:24
Medlem
Tjeena, fick en ADHD diagnos när jag var i 11-12 års åldern, under den tiden höll jag på att spela mycket xbox och datorspel. Hade ett otroligt temperament. Med åren blev jag äldre och mognare. Känner mig inte speedad ett skit efter jag slutade med datorspelandet. Främst world of warcraft. Efteråt gick det bra i skolan och kan koncentrera mig riktigt bra. Tror ni att jag kan ha fått en feldiagnos eller något? Datorspelandet påverkade mig enormt under åren och gör fortfarande ifall jag kommer in i det riktigt...
Citera
2012-11-11, 15:39
Medlem
Har du fått göra en grundlig utredning med psykolog och psykiater samt div tester som pekar på ADHD bö du lita på det, men man har alltid rätt till en second opinion.

Jag är själv bipolär och fick min diagnos från första början kastad rakt i ansiktet efter att läkaren läst min journal, då bad jag om att få göra en riktig utredning intensivt under några veckors tid, fick dock agera som nån jävla rättshaverist för att få igenom det men jag lyckades, då pekade utredningen åt bipolär typ 1 samt svag misstanke om ADHD. Jag har mött många psykiskt sjuka inom psykiatrins slutenvård som fått diagnoser lite hur som helst, så jag tror man kastar diagnoser på folk lite hur som helst nuförtiden, dock inte alla men dom flesta inom psykiatrin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in