Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Om han omgicks med Willy Messerschmitt var han hög nazist i de kretsarna var väl inte alla jazzdiggare. Entartete musik förstås, och tyska uttrycket "negermusik" är till och med ett uppslagsord på engelska Wikipedia, noterade jag just. Jazzen var ju förbjuden utom för vetenskapliga studier. Så det kan ju ha varit Hitler själv som lämnade rummet.
Så sannolikt söker vi en flygare. Göring misstänker jag var jazzdiggare i hemlighet, det passar med flygaress och morfinism.

Fast detta tror jag ju inte är Göring för vi ska till Nordafrika.
Jagdgeschwader 27? Fast via deras chef Neumann hittar jag att han var konsult vid filmandet av "Der Stern von Afrika" och då hittar jag Hans-Joachim Marseille!
Edit: Som synes ett svar som byggdes upp medan jag letade så jag hoppades ingen postade rätt svar under tiden.

Snyggt! Visst är det Hans-Joachim Marseille

Ledtrådarna:
1) Bohem, tidvis långt hår, rebell.. Bröt mot regler, dök upp trött och bakfull och förflyttades.
2) Kallades Der Stern von Afrika.
3) Filmen The French Connection från 1971 utspelar sig i Marseille.
4) En av de 27 som mottog Ritterkreuz mit Eichenlaub, Schwertern und Brillanten. Men också en av de tre som aldrig mottog den personligen.
5) Man byggde en pyramid till hans ära i Egypten.
6) Tiden på hans klocka efter att han råkat ut för sin dödliga olycka. Han hade då inte fått sina ”diamanter”.
7) Gillade jazz, och utelivet.
8) Militärhistorisches Museum der Bundeswehr – Flugplatz Berlin-Gatow. Där finns delar från ett flygplan han flög.
9) Mycket riktigt Der Stern von Afrika från 1957.
10) Här ska flera höga nazister blivit chockade och Hitler lämnat rummet
En radiostyrd bf 109 målad i lämpligt kamouflage och frågan till dig!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hans-Joachim_Marseille