Citat:
Ursprungligen postat av
Laszlo Kovacs
Haha, jag hade sökt i tråden på den här snubben innan och allt jag hittade var en felgissning från dig, så jag är inte förvånad att just du tog den.
Wikisidan för Kulik rekommenderas. Kolla på allt han motsatte sig eller förhindrade. Kan vara värt att komma ihåg när man läser trådar som
(FB) Året är 1940, du får ge Hitler 5 tips som ska hjälpa honom vinna kriget att om Sovjet hade haft Tuchatjevskij istället för Kulik så hade Wehrmacht med stor sannolikhet kört fast långt tidigare.
(När jag gjorde research hittade jag en sida som menade att Kulik bara gjordes till syndabock av bland annat Zjukov och att han egentligen var rätt kompetent, men den sidan gav ungefär samma vibbar som Svensk-koreanska föreningen.)
Du får en välkomstdrink, nu när du är med i 2022-klubben, och nästa fråga.
Thanx! Men hur fan ska man som icke-pilot veta när man är på exakt 2022-fot...????

En träskallig gammal artillerist som ser ut som en blandning av Chaplin och Hitler på steroider - impossible not likin´the bloke...
Vi söker - vet ej fan! Hjärnstillestånd - men varför inte ett företag!???
1) Helt avgörande för sitt lands insats i kriget, producerade en riktigt klassiker.
2) Inblandad i företagsombildningar innan (och efter kriget): satsade stort post WW2 - även på civila produkter (efter, just en företagsombildning, inga fiaskon, inga succéer heller pga enorma utvecklingskostnader och stordriftsfördelar (det jag närmast tänker på är i praktiken ett duopol på världsmarknaden idag...)).
3) Bär sin grundares namn, en aussie! (mer än jag visste) - eller om man ska vara noga, var co-founder.
4) Lever i viss mån kvar idag som del i storkoncern ("uppgått i, organiskt" - finns inte som dotterbolag eller liknande) som har svensk anknytning på två sätt, marknadsföring och utbildning av viss produkt samt - på landbacken - direkt ägande.
5) Eftersom vi har 50-11 företagsbildningar inblandade godkänns enkom exakt rätt svar, härvid ger ettan mest ledning.
Rörigt? Sorry! Afton i dag varför det blivit en Polarstation Zebra svarar inte (perfa när man är on the wagon, men Tramadol och zopiklon skärper ej sinnena, men har nu korrläst 50-11 ggr så....

).