2012-11-12, 22:38
  #25
Medlem
IamThats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Nej - jag bara påvisar den. Jag skulle gärna se att gapet mellan dumhet och vishet blev mindre.



Ordbajsande utan mening...

Självklart kommer vetenskapsmän alltid att stöta på nya utmaningar och hinder allt eftersom man röner nya upptäckter. Då är det bara att spotta i händerna och ge sig i kast med detta.

Det hokuspokus-folket inte har fattat är att allt har en naturlig förklaring - ni söker förgäves efter era mystiska svar på gåtorna i universum.



Hej Tomas Di Leva....har du hittat till Flashback?



Jag har alltid känt mig relativt upplyst. Tyvärr blir jag också ofta lite nedstämd när jag noterar hur mycken idioti och okunskap som sprids.

Du har alltid känt dig upplyst, då kan vi förklara dig allsmäktig direkt och få det gjort så har ditt
vetenskapsinriktade ego fått sin mat för dagen. Allt du egentligen vill är att ha rätt, du vill inte utforska
utan konstant få bekräftelse på att din världsuppfattning är korrekt.

Att det finns människor som både kan ta del av vetenskap och introspektion går uppenbarligen inte att förstå?
Antingen kan du fortsätta som du gör och kalla folk för foliehattar hela livet eller så kan du vända all den energin du lägger på att dumförklara folk och se själv vad det är alla pratar om.

Du hade förmodligen blivit mer ödmjuk gentemot andra om inte annat.
Citera
2012-11-12, 23:44
  #26
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
det finns hur många som helst övernaturliga saker som har hänt, och händer hela tiden. läs på lite historia, se lite ufo klipp på youtube

Vadå för historia??!?!? Bibeln eller?! UFO har väl inget med övernaturliga saker att göra... Antingen är det bara ett Unidentified flying object som jag tror... Du tror säkert att det är aliens men det betyder inte att det är övernaturligt för det...
Citera
2012-11-12, 23:54
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forren1
Vadå för historia??!?!? Bibeln eller?! UFO har väl inget med övernaturliga saker att göra... Antingen är det bara ett Unidentified flying object som jag tror... Du tror säkert att det är aliens men det betyder inte att det är övernaturligt för det...
många UFOn är troligtvis andliga skepnader som manifesterar sig från den astrala världen.

i mytologi (som är ett ord som betyder väldigt-gammal-historia) så finns det många övernaturliga händelser som har dokumenterats.

men även i modern tid händer det förstås hela tiden övernaturliga saker, som crop circles, telepati, telekinesi, astral projection, spöken osv.

i framtiden om 10000 år kommer berättelser om våra datorer, raketer och teknologi låta som sagor när våran civilization har gått under i ett kärnvapenkrig, men vi borde ändå tro på dom, för att de var verkliga. därför föreslår jag att vi borde tro på mytologi.

allt som händer är övernaturligt, eftersom allt sker i medvetandet. det finns inget naturligt.
__________________
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-12 kl. 23:58.
Citera
2012-11-13, 00:52
  #28
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
många UFOn är troligtvis andliga skepnader som manifesterar sig från den astrala världen.
De flesta UFOn har väl varit Sovjetiska flygplan?

Skämt åsido, du har ingen aning om vad ett UFO är för något, och du har dessutom fått för dig att mytologiska varelser existerar på riktigt. Varför då?
Citera
2012-11-13, 01:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
De flesta UFOn har väl varit Sovjetiska flygplan?

Skämt åsido, du har ingen aning om vad ett UFO är för något,
ett ufo är ett oidentifierat flygande föremål. vilket bevisar att jag vet exakt vad ett ufo är, så du hade fel...

men som sagt, jag kan identifiera många av dom som skepnader som kommer från den astrala världen. ni i modern vetenskap känner ju bara till 4 tillstånd i materia, men förutom de 4 elementen finns det också 3 andliga tillstånd som man kände till i forntiden...

mörk materia/energi/fluid/tomrum/eter är det 5te tillståndet i materia, och det är därifrån som UFOn och alla galaxer, planeter och stjärnor kommer ifrån... våra tankar består av astral energi, så det är därför som UFOn tar olika skepnader genom historien (förut såg vi gudar, idag ser vi utomjordingar)

Citat:
och du har dessutom fått för dig att mytologiska varelser existerar på riktigt. Varför då?
för att mytologi är bara ett ord för väldigt-gammal-historia. när historia blir väldigt gammalt förvandlas det till mytologi, men det har fortfarande en koppling till verkligheten.

finns många andra bevis också förstås. noa, moses och jesus har en del bevis för deras existens också. de är personer som är just där på gränsen att bli mytologi, men det bevisar att mytologi och historia är samma sak ungefär.
__________________
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-13 kl. 01:28.
Citera
2012-11-13, 02:51
  #30
Medlem
spjuits avatar
Varför får man fortsätta göra såna här trådar?? Det dyker upp bevis-trådar med EXAKT samma innehåll här hela tiden, det börjar bli direkt löjligt.

Är det så svårt att läsa igenom det som finns!?
Citera
2012-11-13, 03:07
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Varför får man fortsätta göra såna här trådar?? Det dyker upp bevis-trådar med EXAKT samma innehåll här hela tiden, det börjar bli direkt löjligt.

Är det så svårt att läsa igenom det som finns!?
Välkommen till internet: ett ställe där information ständigt expanderar, där folk kan interagera och dela information med andra i realtid, istället för att bara läsa gamla saker. Vi lever inte i stenåldern längre där information är statiskt... men här är ett forum för dig som du kanske gillar: https://www.flashback.org/f142
__________________
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-13 kl. 03:09.
Citera
2012-11-13, 13:15
  #32
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
ett ufo är ett oidentifierat flygande föremål. vilket bevisar att jag vet exakt vad ett ufo är, så du hade fel...

men som sagt, jag kan identifiera många av dom som skepnader som kommer från den astrala världen. ni i modern vetenskap känner ju bara till 4 tillstånd i materia, men förutom de 4 elementen finns det också 3 andliga tillstånd som man kände till i forntiden...

mörk materia/energi/fluid/tomrum/eter är det 5te tillståndet i materia, och det är därifrån som UFOn och alla galaxer, planeter och stjärnor kommer ifrån... våra tankar består av astral energi, så det är därför som UFOn tar olika skepnader genom historien (förut såg vi gudar, idag ser vi utomjordingar)


för att mytologi är bara ett ord för väldigt-gammal-historia. när historia blir väldigt gammalt förvandlas det till mytologi, men det har fortfarande en koppling till verkligheten.

finns många andra bevis också förstås. noa, moses och jesus har en del bevis för deras existens också. de är personer som är just där på gränsen att bli mytologi, men det bevisar att mytologi och historia är samma sak ungefär.

Men om du skulle framföra det bästa "bevis" du har för att övertyga mig om att något övernaturligt finns, vad skulle det vara? Typ en youtube film eller nått sånt
Citera
2012-11-13, 13:22
  #33
Medlem
Bandoliers avatar
Uri Geller lyckades ju dupera väldigt många människor, på 70-talet, att han hade telepatiska och andra talanger. Det var ju allmänt känt bland den breda massan att den här mannen var något utöver det vanliga... Hans resultat var så anslående att man mer eller mindre tog det som bevis för hans äkthet.

Men historien kom ikapp även honom till slut...
Citera
2012-11-13, 22:20
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forren1
Men om du skulle framföra det bästa "bevis" du har för att övertyga mig om att något övernaturligt finns, vad skulle det vara? Typ en youtube film eller nått sånt
finns ju massor, du kan söka själv. här är några:

en svensk som filmade ett ufo: http://www.youtube.com/watch?v=PA_T4YhwHL8&feature=plcp
telekinesis: http://www.youtube.com/watch?v=aa1_EEShWWU
svag telekinesis: http://www.youtube.com/watch?v=0ThmMXl8iq0
foton av spöken: http://paranormal.about.com/od/ghostphotos/ig/Best-Ghost-Photos/

övernaturliga saker är bara naturliga saker som inte accepterats av vetenskapsmän än, på grund av att de är ovanliga. allt är övernaturligt egentligen, men när saker blir tillräckligt vanliga så att vi blir vana vid dom så tror vi att vi förstår dom, och vi tror att de inte är övernaturliga.
__________________
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-13 kl. 22:23.
Citera
2012-11-14, 03:31
  #35
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Välkommen till internet: ett ställe där information ständigt expanderar, där folk kan interagera och dela information med andra i realtid, istället för att bara läsa gamla saker. Vi lever inte i stenåldern längre där information är statiskt... men här är ett forum för dig som du kanske gillar: https://www.flashback.org/f142

Då kanske jag ska upplysa dig om att man inte får skapa trådar med exakt samma innehåll som de som redan finns. Välkommen till forumvärlden smartunge.
Citera
2012-11-14, 16:05
  #36
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
övernaturliga saker är bara naturliga saker som inte accepterats av vetenskapsmän än, på grund av att de är ovanliga. allt är övernaturligt egentligen, men när saker blir tillräckligt vanliga så att vi blir vana vid dom så tror vi att vi förstår dom, och vi tror att de inte är övernaturliga.

Tror du på gud och bibeln? Det gör min farsa och han säger samma sak som dig här ovan. Jag fattar inte vad han menar med det... Han tror alltså att kanske någon gång i framtiden kommer man kunna göra alla saker som jesus gjorde. Typ återuppstå efter 3 dagar gå på vatten och allt möjligt skit, fattar inte hur man kan tro det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in