• 3
  • 4
2012-11-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Grabbar det är med en stor sorg som jag säger detta och det kommer direkt från hjärtat. Jag är en usel kock, min paj blev för slaskig påminner om en neggers säde för brunt för svart. Jag drack upp pajen?? Fuck me liksom

Nåväl slösade 200 kr. Jag köpte alla ingredienser idag och allt blev fel så jävla fel.

Om du gjorde pajen på frysta bär så hade det varit bra att att blanda dem med lite potatismjöl innan du häller dem i pajskalet.
Citera
2012-11-11, 18:28
Medlem
Gör en egen paj? Mycket godare
Citera
2012-11-11, 19:17
Medlem
God och enkel paj som tar max 10 minuter att förbereda, ytterligare 20 min i ugnen och kostar högst 30 kronor inkl. vaniljvisp är vanlig smuldegspaj med bär.
Orkar inte skriva ned receptet men googla på smulpaj så skall du se att du kommer lyckas om du inte är helt inkompetent i köksregionerna.
Citera
2012-11-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Men herregud människa, allt som är färdiglagat är för dyrt egentligen!

Vem fan köper 3 kåldolmar med pulvermos för 45:- som en färdigrätt kan kosta, likadant med desserter över lag.

Vare sig matpajer eller dessertpajer är särskilt svåra att göra, så jag rekommenderar dig istället att baka egna!
Då kan man också välja vad man ska ha för fyllning, och hur mycket

Du kan säkerligen vispa till minst två pajer till samma pris för en färdiglagad, fryst stackare på ica.
Släng till en tia eller två på det så har du en färdig vaniljsås om det kanske blir lite overkill att göra det själv- de små paketen är inte dyra, kanske att det kostar 30:- om du köper ett storpack i pulverform som du får vispa till själv, inte annars.

Och dessutom blir det fan så mycket godare att göra pajen själv än att köpa nåt halvfabrikat med en massa tillsatser och annan skit.
Citera
2012-11-18, 17:06
Medlem
krilleboy19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Självklart blir det billigare att köpa ingredienser och göra pajerna själv. Jag finner det märkligt att du skulle vara högt utbildad inom kultur och media, då du inte verkar klara av att ens göra en så enkel uträkning. Helt obegripligt faktiskt..

Om du utgår från detta receptet http://www.recepten.se/recept/blaabaerspaj.html

Pajdeg:
0.75 dl strösocker 1 kr
0.5 tsk bakpulver vi pratar ören här
2.5 dl vetemjöl 2 kr
150 g smör 1,50kr
2 msk vatten 50kr
Fyllning:
ca 3 dl (ca 225 g) blåbär färska eller frysta 10kr
0.5 dl strösocker 75 öre
Servering:
vaniljsås 10kr

Eftersom du har dåligt med pengar har jag utgått i från budgetvaror. Priserna är jag inte riktigt hundra på då jag aldrig köper budget själv men lite koll har jag. Kanske du får lägga på ett par kr på frysta blåbär men det blir ändå billigare än färdiga pajer.

Jag kan för mitt liv inte förstå att man som bidragstagare köper hel eller halvfabrikat..Sanslöst..
Vatten kan man åtminstone hämta i kran, kostar inte en penning mao.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in