Kan nån snäll person skriva en Deckare till mig, inte för avanserade ord. Jag är helt värdelös på svenska och kan verkligen inte skriva en deckare. Ja skulle vara glad om någon kunde skriva eller skicka en bra länk till en okänd sida.
Din svenska blir inte bättre om du försöker undvika att träna på det.
Det är lätt att skriva!
Börja med en tankekarta. Jag hoppas på att du vet vad det är.
Skriv upp saker som ska hända och sen när du börjar skriva så vet du ju redan handligen?
Kan nån snäll person skriva en Deckare till mig, inte för avanserade ord. Jag är helt värdelös på svenska och kan verkligen inte skriva en deckare. Ja skulle vara glad om någon kunde skriva eller skicka en bra länk till en okänd sida.
Jag rekommenderar att du skriver den själv. Om du nu är dålig på svenska så borde ju din lärare vara medveten om det och bli misstänksam om du helt plötsligt har lyckats skriva ihop en hyfsad deckare som skulle få 3 av 5 plus i Aftonbladet.
Har du läst en bok, helst deckare, som du gillat? Eller sett en film flera gånger, som du gillat?
Mitt tips är att du skriven en Fanzine. Dvs placerar din deckarintrig i den miljön. Jag menar, så slipper du kämpa så mycket med just miljöbeskrivningen, den får du gratis.
Du kan säkert låna också några av personerna.
Intrigen, äventyren, skeendena måste du komma på själv ja.
Men du får inte kopiera rakt av, eller ändra bra lite...
Och du måste naturligtvis ange vad du har blivit inspirerad av. Annars kan det tas som fusk.