Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-09, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju lätt att posta ett tiotal inlägg i andra fora och vips så är man inte förstagångspostare längre.

Ärligt talat tror jag inte att de skulle göra det. Men jag förstår din poäng... Vem vill se dessa företagsinnehavare posthora i BDSM och i Droger - Övriga, eller varför inte i I&I? "Jag anser att Negrer är som ACME Heminredning & Svets AB i Ballefjongberga"
Citera
2012-11-09, 22:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Ärligt talat tror jag inte att de skulle göra det. Men jag förstår din poäng... Vem vill se dessa företagsinnehavare posthora i BDSM och i Droger - Övriga, eller varför inte i I&I? "Jag anser att Negrer är som ACME Heminredning & Svets AB i Ballefjongberga"

Herregud, det är ju bara att gå igenom HÄ eller NÄ så har man tio vettiga inlägg på mindre än tio minuter. Men likt katten ovan så håller jag med dig i sak; det hade varit trevligt att folk har lite mer kött på benen innan dom postar.
Citera
2012-11-09, 22:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag tror inte alls att det skulle vara omöjligt, eller för den delen ens svårt att komma med åtminstone något belägg för vad man skriver.
Det tror jag, i det fall man är en klassisk whistleblower som vill delge något intressant men inte kan riskera att sammankopplas med sin information genom att avkrävas bevis i någon form. Allt företagsskvaller är till sin natur "ogrundat" till en början.
Citat:
Hur ska någon kunna veta att det är företagsinnehavare som posthorar innan avsett kioskvältande inlägg kreeras? Dom, i ej nedvärderande syfte, har lika mycket rätt att skriva av sig som du och jag.
Citera
2012-11-10, 00:16
Bannlyst
Verkar som om jag är den enda som har något emot att vissa företagare satt i system att skapa trådar enbart i syfte att misskreditera en konkurrent.
Tråd kan låsas eller papperskorgas om moderator så önskar.
Citera
2012-11-10, 00:26
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Verkar som om jag är den enda som har något emot att vissa företagare satt i system att skapa trådar enbart i syfte att misskreditera en konkurrent.
Tråd kan låsas eller papperskorgas om moderator så önskar.
Verkligen inte. Det du fallerar på är att visa hur man kan bevisa och stoppa detta på ett sätt som fortfarande faller forumet i smaken.
Citera
2012-11-10, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Verkligen inte. Det du fallerar på är att visa hur man kan bevisa och stoppa detta på ett sätt som fortfarande faller forumet i smaken.

Nu missade du att jag aldrig gav något exempel på hur man skulle kunna göra det då jag inte har ett patentsvar. Men då ingen verkar tycka att det är ett problem värt att diskutera en lösning på så kan tråden lika gärna PKas.
Citera
2012-11-10, 01:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nu missade du att jag aldrig gav något exempel på hur man skulle kunna göra det då jag inte har ett patentsvar. Men då ingen verkar tycka att det är ett problem värt att diskutera en lösning på så kan tråden lika gärna PKas.
No hard feelings! Men du måste ju ha ett definitivt svar på hur man undankommar liknande ting i framtiden. Där fallerade du, och ger upp diskussionen alltför tidigt.
Citera
2012-11-10, 01:12
Bannlyst
Med tanke på hur lätt det är att se vilka trådar som är av denna karaktär så är det ju bara att rapportera dem för 0.09...
Dock anser jag fortfarande att en stickytråd som åtminstone rekommenderar folk att inte posta den här sortens skit vore en god idé. Alltid någon som faktiskt ger fanken i det då.
Citera
2012-11-10, 09:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Med tanke på hur lätt det är att se vilka trådar som är av denna karaktär så är det ju bara att rapportera dem för 0.09...
Dock anser jag fortfarande att en stickytråd som åtminstone rekommenderar folk att inte posta den här sortens skit vore en god idé. Alltid någon som faktiskt ger fanken i det då.

Att rapportera för 0.09 är väl den enklaste vägen om man har synpunkter på trådens innehåll. Problemet är att bevisföringen blir svår vilket du naturligtvis inser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in