Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-09, 18:09
Medlem
kalasetistans avatar
Ett förslag är att brevlådan automatiskt rensar de äldsta inläggen när den är full. Just för att slippa att forumet nekar en att skicka meddelanden för att mottagaren har full brevlåda.
Citera
2012-11-09, 18:24
Medlem
micaeles avatar
Hmm...njä. Jag vill ha kontroll själv på när meddelanden raderas. Kanske har jag något gammalt PM sparat för sentimentala skäl? Om jag då helt plötsligt blir väldigt populär och får en drös nya kommer ju det försvinna.
Citera
2012-11-09, 18:27
Moderator
Allaballawallas avatar
Inte ett förslag jag ställer mig bakom.
Det är ungefär på samma nivå som att tvinga någon att ständigt ha en mobiltelefon med sig och påslagen oavsett var denna än befinner sig bara för att någon kanske vill ringa...

Jag brukar oftast rensa min inbox men skulle inte vilja att "systemet" tvingade mig att göra det alternativt att det rensade åt mig.

Det känns inte som om onödigt tvång ligger i linje med det här forumets agenda...
Citera
2012-11-09, 18:45
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Nu ska väl jag inte säga så mycket eftersom jag har större låda men vill inte heller ha en sådan funktion.
När och vad jag vill rensa vill jag själv bestämma och inte något automatiskt system.
Man kan som micaele säger ha en del som man vill spara och då får man på något sätt komma ihåg att spara dessa så de inte ryker i nästa städningsrunda.

Då tycker jag man skulle kunna få något bättre sätt som uppmärksammar en på att lådan är fuller och det har varit uppe här innan vet jag.
Citera
2012-11-09, 19:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Varför inte ha som phpbb, att var och en själv kan ställa in om gamla pm automatiskt ska rensas bort eller inte, då kan alla få som de vill ha det.
Citera
2012-11-10, 10:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför inte ha som phpbb, att var och en själv kan ställa in om gamla pm automatiskt ska rensas bort eller inte, då kan alla få som de vill ha det.

På vilket sätt löser det problemet med medlemmar/moderatorer som konstant är livrädda för att radera gammal information? Dessa kommer naturligtvis även i fortsättningen välja alternativet att INGET skall rensas bort per automatik.

Vore det inte lättare att be FBs eminenta tekniker att skapa ett verktyg som, vid full inkorg, eliminerar rättigheten att starta en tråd alternativt att skriva ett inlägg samtidigt som det poppar upp en varning och en förklaring. På så sätt drabbas ingen medlem/moderator utan denne kan då rensa undan i inkorgen varvid rättigheten återställs med automatik.
Citera
2012-11-10, 11:08
Moderator
^Eazs avatar
Nej, inte automatisk rensning, har ett par gamla PM jag inte vill slänga av sentimentala skäl.

Däremot, en popup när man loggar in som gör en uppmärksam på att pm-lådan är full kanske vore något.
Citera
2012-11-10, 15:48
Medlem
kalasetistans avatar
All, right. Jag förstår att gamla brev kan ha affektionsvärde.

Men såhär då:

Man kan själv flytta brev till en speciell "spara"-mapp, alternativt bocka för en ruta vid brev som man inte vill automatiskt ska raderas?
Citera
2012-11-10, 16:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Varför inte lägga in en funktion så man kan ladda ned pm? vbulletin har den funktionen med xml, csv och "text".
Citera
2012-11-10, 16:41
Medlem
NirvanAs avatar
Själv förstår jag inte hur man kan ha 250 meddelanden i inkorgen, hur jävla tight blir man med anonyma människor på flashback? Inbillar ni er att ni är kompisar med folk på flashback?

"har massa sentimentala pm jag inte vill bli av med" what the...
Citera
2012-11-10, 16:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"har massa sentimentala pm jag inte vill bli av med" what the...

Första gången jag blev tillfrågad om att bli moderator är ett sådant PM, likaså andra gången.

Sen är det även intressanta diskussioner man haft med folk i PM som jag vill spara.

Dock, ska det sägas att jag är långt ifrån gränsen på 250pm.
Citera
2012-11-10, 16:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Första gången jag blev tillfrågad om att bli moderator är ett sådant PM, likaså andra gången.

Sen är det även intressanta diskussioner man haft med folk i PM som jag vill spara.

Dock, ska det sägas att jag är långt ifrån gränsen på 250pm.
Blev du stolt då? Kanske ska du testa skriva ut det, rama in, och sätta upp på väggen?

Går du verkligen tillbaka i flera år gamla konversationer? Vad ger det dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in