2012-11-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MJ89
"

Och detta står på facebook från en man som tipsat polisen:

"Jag och mina kollegor såg en flicka som stämmer bra in på beskrivningen och då sågs hon gå själv norrut på Ebbe Lieberathsgatan ca kl.11.30. Iklädd blöta (som om hon suttit på en väldigt blöt bänk) rosa byxor och rosa tröja men utan den röda jacka som anges i beskrivningen. Detta har jag lämnat som information till Polisen. Hoppas nån annan sett vart hon tagit vägen efter vår iakttagelse."
Är denna gata långt ifrån där flickan bor alt skolan?
Citera
2012-11-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Det värsta man kan bli beskylld för i Sverige år 2012 är att vara rasist, det är värre än att bli beskylld för att vara mördare. Därför är jag rädd att polisen blivit så pk att man "glömmer" asylboendet. Tyvärr.
Eller hur! Gruppvåldtkten i Vimmerby anyone??
Citera
Medlem
Quorthons avatar
Låter osannolikt att hon skulle gått vilse i en skog nånstans i närheten av hemmet. Hon är 10 år och ej utvecklingsstörd vad jag förstått. Eller är det så att dagens barn som växer upp i städer automatiskt blir totalförvirrade när de omgivs av mer än 10 träd?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Det finns stora vattendrag i närheten - Delsjöområdet.

Jag tycker inte det är så nära. Dessutom osannolikt att ett icke förståndshandikappat barn får för sig vandra till vattnet och druttar i bara så där - hon var på väg någonstans, inte till sjön.
Citera
Medlem
Citat:
Det värsta man kan bli beskylld för i Sverige år 2012 är att vara rasist, det är värre än att bli beskylld för att vara mördare. Därför är jag rädd att polisen blivit så pk att man "glömmer" asylboendet. Tyvärr.

Hoppas verkligen inte det! Asylboendet är statistiskt mycket intressant angående misstänk brottslighet. Det vet väl alla?
Citera
2012-11-08, 23:34
Medlem
Skangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Man kan väl prata med vem som helst oavsett ålder? Så länge det inte finns något sjukt bakom det?

Kanske i din värld, är det helt okej "att prata" med barn på nätet som vuxen. Men nej, det är verkligen inte normalt beteende bland de flesta. Låter bara skumt.
Citera
Medlem
NEWMAN74s avatar
Hur går det med tipsandet om den rumäska bussen med immiga rutor som någon knackade på ?
Jag hade ringt länsman direkt...verkar ju skumt som fan...
Citera
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:

dock är inte asylboendet högt misstänkta hos mig.. brukar ofta gå av vagnen samtidigt som dom går av, dom sköter sig lungt. FÖRUTOM alla mordbränder som har varit där... det har varit ett antal sådanna och de kan nog ligga något i det. dock inga pedofiler.
Citera
Medlem
käppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Eller hur! Gruppvåldtkten i Vimmerby anyone??

Precis, i det fallet försökte polisen mörka till det inte höll längre.
Citera
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Varför skulle hon vända? Hade hon glömt något kanske? Vad säger föräldrarna?

Gymnastiken. Mer standard än ovanligt att någon elev glömt något. Inneskor kanske, handduk osv.
Vore intressant ha mer insyn i förhören med föräldrarna, absolut.
Citera
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Att man använder uteslutningsmetoden för att måla upp ett eventuellt scenario är inte alls ovanligt, jag förstår inte vad det är du tycker är dumt. Vill du bara spekulera ut i oändligheten eller? Som sagt, om hon tagit sig från Örgryte på egen hand (som vissa teorier i tråden pekar åt) så är det stor sannolikhet att hon befunnit sig på eller i närheten av sankt sigfrids plan någon gång efter 8.

Ok, så på din linje då så passerade inte heller jag Anna denna morgon, jag gick en ganska lång sträcka på Danska vägen. Fler som vill fylla på?

Inget nytt från sökandet iaf, och om vi skall vara helt realistiska i det här läget så ser det inte så jävla ljust ut. ca 600 pers som deltar i sökandet som kommer att fortgå hela natten.
Citera
Medlem
teflonpannan69s avatar
Vad tror ni om riskerna om att hon blivit bortförd mot sin vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in