Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra att du nämnde det, nästan glömt. Om det var MPS anhang som attackerade och hindrade fri media att dokumentera så är det ett övertramp i en allvarligare klass. Inte ens polisen får hindra någon att fotografera om det inte råder fotoförbud. Privatpoliser betackar jag mig för. I övrigt tycker jag att föräldrar gör rätt i att lämna in någon form av anmälan på skolan, för så försumligt de har agerat med andras barn är totalt oacceptabelt. Bryter dessutom mot skolans egna styrdokument, men de är kanske bara ord på papper just för att skolan är skyldig att ha det?
Har du en aning om hur påträngande dessa parasiter till journalister och fotografer kan vara?
De är omänskligt kalla och påträngande. Det är inte ok att stå med kameran upp i folks ansikten och armbåga sig fram när det har skett något.
Nej, man får inte enligt lag hindra någon att fotografera om det inte finns något allmänt förbud mot det, men fotograferna kan visa lite respekt och hänsyn när de ska fotografera. Inte tränga sig fram som en ångvält, trycka upp kameror i folks ansikten i de svåraste stunder och bete sig som hyenor runt ett nyfallet får.
Förbannat skönt att flickan är hittad nu! Ska bli intressant att få reda på vad det var för person som rövade bort henne och vad syftet var