2012-11-10, 09:14
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
För ca ett år sedan fick vi föräldrar i mina barns skola tillsägelse att absolut anmäla frånvaro i tid eftersom det var en ny bestämmelse att skolan var tvungen att meddela föräldrarna ganska omgående om en elev inte dök upp och ingen anmälan hade gjorts. Sen vet jag inte hur detta har fungerat i praktiken.

Stämmer bra in på mitt barns skola också, vi ringde och sjukanmälde för någon vecka sedan men tydligen blev det något fel så vårt meddelande kom aldrig fram.
En timme senare ringde fröken och undrade var vårt barn var.
Det kändes bra att de har sådana rutiner.
Citera
2012-11-10, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Det är väl jättebra? Utifrån vad jag har förstått i just detta fallet så vill BO inte vara i något medialt centrum, utan springer och gömmer sig när det ringer på dörren. Då är det väl bra om andra aktörer som varit aktiva tar lite plats och "puffar undan" den som vill bli undanpuffad?

Det är jättebra.
Media har en skyldighet att försöka ta bort fokus från flickan då det är dom som
skriver att hon vill vara ifred.

Jag tycker också Pappan skall lugna sig,men vad jag läste i en tidning så har
poliserna bett han att inte uttala sig i media,men det verkar ju funka lite "si så där".

Skolan kan få det lite hett dom istället för flickan,
men det drar väl igång på Måndag i media det.
Citera
2012-11-10, 09:20
Medlem
Kan gm haft någon avsiktlig riktan mot skolan då det verkar som om gm och flickan var på väg mot skolan mitt i natten och han någon timma tidigare frågat om det var folk som letade vid skolan fortfarande.
Citera
2012-11-10, 09:24
Medlem
Det är ju faktiskt helt sanslöst hur mång iq-befriade kommentarer som florerar här... Man blir ju rädd.
1. Alla adopterade begår inte brott och alla adopterade mår inte dåligt.
2. GM har flickvän, så mkt för era teorier om att asiater inte kan få en svensk flickvän och därför blir pedofiler.
3. Man blir inte pedofil för att man inte kan få flickvän.
4. Man är inte pedofil för att man som 22-åring chattar med en 14-åring. Snarare skulle jag tro att man själv är sent utvecklad/barnslig och därför känner sig bekvämare i att umgås med yngre. Men den som tror att det är lika med att vara pedofil är ju riktigt dum.
5. Det verkar över huvud taget inte som att hon blivit utsatt för sånt som ni spekulerar i här. Ta ert hat mot asiater nån annanstans och visa lite respekt för Anna.
6. Mkt av det ni gaggar om får man svar på om mam går in på Expressen/Aftonbladet. Men många av er njuter nog av att sitta och fabulera ihop diverse scenarion. Ni äcklar mig.
7. Och ni som vill ha en sammanfattning, läs tidningen!
Citera
2012-11-10, 09:32
Medlem
Jag blir lite förvånad över att det daltas med GM.

Spelar det någon roll om han är peddo eller "bara störd"?
Man tar inte med sig ett barn hem.
Även om barnet skulle tjata och verkligen vilja stanna hos en hela dagen och hela natten så får man ändå inte göra så.
Om en person är så pass knasig att personen gör så här, då måste samhället skyddas från den personen oavsett varför personen (jag vägrar skriva hen) gjorde det och oavsett hur synd det är om GM.

Sen har jag sagt förut, jag har själv varit med om det och jag har läst om det.. Hur pedofiler som förstår att det är fel att ha sex med barn ändå gärna umgås med barn. De kan sitta vid en badplats eller lekplats och njuta av att se på barn på ett sätt som inte är så trevligt, barnen som är helt omedvetna om vuxensex kan uppfatta den här peddot som en snäll och mysig farbror.
Att ta med sig ett barn och se det leka, ge det presenter eller godis, leka med barnet för egen njutnings skull är enligt mig äckligt och oacceptabelt. Även om benet inte förstår och inte känner sig antastad så är det ett övergrepp.
I och med att vår granngubbe (som alltid var så snäll) bad oss leka doktor i hans sovrum förstod vi ju att det var något konstigt, sedan ville vi inte pratade honom. När vi berättade för föräldrarna blev dom upprörda och vi fattade att det var något skamligt det där, men jag trodde länge att det var mig dom var arga på.
Alltså, det är bara vidrigt det här, blä.
Många peddon bygger en relation med barnet en lång tid innan de utför övergreppen, det finns ju tom bruksanvisningar och forum för dessa vidriga kryp, hur man gör.
Usch!
Så jag menar att GM med sitt barnsliga beteende och sina unga vänner, sin mangaporr och henpersonlighet är ett potentiellt peddo!
Usch!
Citera
2012-11-10, 09:38
Medlem
Alltså
Jag läste vad jag skrivit och jag är lite överkänslig eftersom jag har egna barn och eftersom jag tänker på vad som kunde hänt när jag var liten och vi var hos gubben.

Å jag skriver på ett Äpple så det är omöjligt att stava..
Barnet blev benet... :S
Citera
2012-11-10, 09:51
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbelina
Det är ju faktiskt helt sanslöst hur mång iq-befriade kommentarer som florerar här... Man blir ju rädd.
6. Mkt av det ni gaggar om får man svar på om mam går in på Expressen/Aftonbladet. Men många av er njuter nog av att sitta och fabulera ihop diverse scenarion. Ni äcklar mig.
7. Och ni som vill ha en sammanfattning, läs tidningen!

Råder dig till följande
1. upptäck ignorefunktionen
2. Låt människor själva välja var de hämtar sin information,
3. Inse att en del av det Expressen/Aftonbladet gaggar om hittar man först på flashback
Citera
2012-11-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LauraC
Alltså
Jag läste vad jag skrivit och jag är lite överkänslig eftersom jag har egna barn och eftersom jag tänker på vad som kunde hänt när jag var liten och vi var hos gubben.

Å jag skriver på ett Äpple så det är omöjligt att stava..
Barnet blev benet... :S

Fattar vad du menar, Håller med om att det är alldeles oacceptabelt oavsett om"inget hände"
Han kidnappar ju ett barn, på ett eller annat sätt.
Citera
2012-11-10, 10:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag förstår inte ditt problem. Efter första lektionen då eftersläntrarna kommit till skolan stämmer man av närvaron och frånvaron. Stämmer det inte tar man tag i det.

Någon gång under dagen måste det göras. Varför det skulle vara enklare efter flera timmar i stället för efter första lektionen har jag mycket svårt att förstå.

Att en nioåring avviker från skolan, frivilligt eller inte, och är borta i drygt en timme, ska räcka för att ta reda på vad som hänt. Jag tycker inte det är ufo. Alls.

Atronomiska kostnader för samhället. Hur skall du behandla avvikelser? Ska tanksen rulla in om inget barn dyker upp och ingen förälder går att nå? Enda gången en tidig kontakt behövs är när något hänt som kräver att man agerar snabbt, hur ofta är det? Hur skall ditt system särskilja när det är fara på riktigt(EXTREMT osannolikt) och när det är slarv eller andra orsaker, tex en trafikolycka, som inte kräver omedelbar uppmärksamhet?

Du har ingen som helst känsla för proportioner och ingen rimlig syn på grova våldsbrott, eller andra typer av brott som kräver att man agerar snabbt. Man försäkrar sig generellt inte mot händelser för fantasisummor om det inte har likvärdigt värde. Att ett barn blir kidnappad vart tionde år är inget man kastar 100-tals miljoner på.
Citera
2012-11-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lugn o fin nu pojkar, slarvskriver mkt men nu reder vi ut begreppen.

Är 20åringen psykisk sjuk alt peddo så kan denne visst genom ord,löften mm snärjt ungen så till den grad att denne kommit i beroendeställning.

Alternativt, så har de båda utvecklat kompisrelation som gått överstyr genom att tex tösen inte ville göra dumheter, 20 åringen blir arg o kvarhåller denne med hot o kanske tom våld.

Var detta så jävla svårt o förstå?

Well, har dessutom ungen utvecklat känslor för 20 åringen o denne inte har alla i vagnen ja då har ni mitt scenario nr 1.

Så, nu får vi invänta förhören o svaren. tippar på att jag har rätt igen..

Sentomsider; Ja, ja, de bilder du målar upp är inte helt otänkbara. Kanske till och med troliga med tanke på det som hittills framkommit. Kan vara så att det är jag som värjer mig för blotta tanken på det som du så fint antyder...
Citera
2012-11-10, 10:15
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tycker det räcker fullt ut med att kolla på hans bilder, det syns vad det är för en. Alla som ser en som liknar en peddo borde se till att varna andra.
Citera
2012-11-10, 10:15
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrsparven
Jag är dessutom släkt med Annas familj och hon har inte utsatts för pedofili tack och lov.
Vet du något mer om händelsen/GM?

Citat:
Ursprungligen postat av LauraC
Jag blir lite förvånad över att det daltas med GM.

Spelar det någon roll om han är peddo eller "bara störd"?
...
Du verkar sjukligt fixerad vid pedofili, antagligen för att du själv är pedofil.

Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Stämmer bra in på mitt barns skola också, vi ringde och sjukanmälde för någon vecka sedan men tydligen blev det något fel så vårt meddelande kom aldrig fram.
En timme senare ringde fröken och undrade var vårt barn var.
Det kändes bra att de har sådana rutiner.
Varför inte låta ungarna ha hjälm på sig konstant när de är utanför hemmet? Man vet ju aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in